Web Analytics Made Easy - Statcounter

«علی آهون منش» عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا اظهارداشت: اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی هنوز قیمت قطعی غذای دانشجویی را برای سال تحصیلی جدید اعلام نکرده است.
وی افزود: صندوق رفاه دانشجویان قیمت تمام شده هر پرس غذا را به طور میانگین ۱۲ هزار تومان اعلام کرده است و در صورتی که میزان یارانه غذا برای غیردولتی ها افزایش نیابد نرخ ژتون غذای دانشجویان گران می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیرکل اتحادیه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی درباره میزان یارانه ای که تاکنون به این مراکز آموزش عالی اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: این میزان یارانه ۵۰ درصد مبلغ غذا برای ۵۰ درصد دانشجویان و به ازای چهار روز در هفته اختصاص می یابد؛ در صورت افزایش مبلغ یارانه، نرخ غذای دانشجویی متعادل می ماند.
آهون منش با بیان اینکه نرخ مواد غذایی ۸۰ درصد افزایش یافته است، گفت: صندوق رفاه دانشجویان میزان نرخ غذا را بین ۱۲ تا ۱۸ درصد نسبت به سال گذشته اعلام کرده است و نرخ غذای غیردولتی ها نیز در حدود ۱۰ درصد نوسان خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، دانشجویان تا قبل از گرانی مواد غذایی، کمتر از غذای سلف و رستوران دانشگاه ها استفاده می کردند و حتی این غذا انتقاد منتقدان زیادی بر سر کیفیت آن داشت. دانشجویان که اکثراً از بوفه درون دانشگاه ها یا رستوران اطراف آن استفاده می کردند حال بیشتر آنها مشتری پروپاقرص رستوران های داخل دانشگاه ها به خاطر پرداخت هزینه ای کمتر از پنج هزار تومان شده اند.
مسئله افزایش قیمت مواد غذایی خارج از دانشگاه حال دیگر با جیب و درآمد و هزینه های ترم به ترم دانشجویان سر ناسازگاری گذاشته است و دانشجویان میهمان سلف دانشگاه های خود شده اند.
این استقبال که البته از سال گذشته شکل گرفت در برخی دانشگاه ها حتی به ۹۰ درصد هم رسیده است؛ در این زمینه چالش جدید سازمان امور دانشجویان و صندوق رفاه دانشجویان تلاش بیشتر برای تامین مواد اولیه مورد نیاز این حجم از دانشجویان است به طوری که در سال تحصیلی جدید حدود ۱۲۴ میلیون پُرس غذا در دانشگاه‌های کشور طبخ و توزیع می شود.
در سال تحصیلی جدید نرخ غذای دانشجویی در دانشگاه های دولتی هزار و ۳۰۰ تومان اعلام شده است.
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه های غیردولتی غیرانتفاعی غذای دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۰۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان

 به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین، در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت‌شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت‌شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند. به عبارتی، تعداد مردان فوت‌شده ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان است.

بر اساس این گزارش، سال گذشته ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت‌شده ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

 منبع: مهر

دیگر خبرها

  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی اعلام شد
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی با رتبه‌بندی آنها
  • آمار هولناک از وضعیت فقر مطلق /پرداختی‌ها چقدر از هزینه پایین‌ترین‌دهک‌ها را پوشش می‌دهد؟
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • دفترچه سوالات کنکور علوم تجربی و دانشگاه فرهنگیان منتشر شد
  • عدم کفایت مستمری نهادها و یارانه نقدی برای پوشش فقرمطلق
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی