Web Analytics Made Easy - Statcounter

 مجری الجزیره گفت: کشورهای اروپایی خود را بین آمریکا و ایران، در شرایط سختی می‌بینند. اتحادیه اروپا نمی‌خواهد اختلاف بین دو طرف درباره پرونده هسته‌ای ایران به مرحله بدون بازگشت، برسد. اروپایی‌ها همچنین به تحریم‌های آمریکا توجه دارند که روابط آن‌ها با جمهوری اسلامی را هم شامل می‌شود. اتحادیه اروپا برای موفقیت طرح پاریس که امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه آن را در اجلاس سران گروه هفت مطرح کرد، مبارزه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما او سپس با تهدیدات آمریکا درباره تشدید تحریم‌ها علیه ایران روبرو شد. این در حالی است که تهران هم اروپایی‌ها را متهم می‌کند که به تعهدات شان عمل نمی‌کنند.   

ضیاء محمد گزارشگر شبکه الجزیره گفت: فاصله بین اروپایی‌ها و ایران بیشتر می‌شود و این کشور لحن انتقادات خود از آن‌ها را درباره عمل کردن به تعهدات شان در چارچوب توافقنامه هسته ای، تندتر کرده است. علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران پس از دیدار با مدیر کل موقت آژانس بین المللی انرژی اتمی تأکید کرد این کشور به تنهایی به پایبندی یکجانبه به توافقنامه هسته‌ای ادامه نخواهد داد.

این موضع گیری ایران پس از برداشتن گام سوم سیاست کاهش پایبندی به توافقنامه هسته ای، اتخاذ شد. این گام شامل برداشتن محدودیت‌های مربوط به اورانیوم غنی سازی شده و استفاده از دستگاه‌های پیشرفته سانتریفوژ از نسل ۶ و ۴ است. به عبارت دیگر، از نظر ایران همه چیز به شرایط پیش از توافقنامه هسته‌ای نزدیک شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: ایران از هشتم ماه مه امسال این سیاست را در پیش گرفت و به طور خاص این سیاست را در برابر اروپایی‌ها اجرا می‌کند که معتقدند است آن‌ها هنوز به وعده هایشان عمل نکرده اند. اما پاریس که در صدر تلاش‌ها در وقت اضافه برای نجات توافقنامه هسته‌ای قرار دارد، همچنان معتقد است راه گفتگو با ایران باز است. ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه با وجود انتقاد از گام اخیر ایران در کاهش تعهدات هسته‌ای این کشور، تأکید کرد تهران می‌تواند از این اقدام عقب نشینی کند. لودریان تأکید کرد پیش از اعلام رسمی مرگ توافقنامه هسته ای، گفتگو می‌تواند این توافقنامه را نجات دهد.

گزارشگر این شبکه خاطر نشان کرد: در برابر تلاش‌های اتحادیه اروپا، آمریکا همچنان به تنش آفرینی علیه تهران ادامه می‌دهد. جان بولتون مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا با انتشار یک توئیت، درباره آنچه مواد و فعالیت‌های هسته‌ای که احتمالا ایران آن‌ها را پنهان می‌کند، خواند، هشدار داد و خواستار انتشار گزارش آژانس در این باره شد. آمریکا که گاهی به تنش آفرینی و گاهی به مذاکره با ایران اشاره می‌کند، دغدغه ایرانی‌ها را درباره تعامل با پرونده هسته‌ای این کشور بر می‌انگیزد. ایرانی‌ها معتقدند هدف واشنگتن آن است که آن‌ها را وادار به تسلیم شدن کند و به دنبال گفتگویی نیست که بتوان در آن به نتیجه‌ای مانند توافقنامه هسته‌ای دست پیدا کرد. 310311 کد خبر 1298027

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: برجام فرانسه هسته ای ایران اتحادیه اروپایی ایران و آمریکا محرم عزاداری امام حسین ع باشگاه پرسپولیس عاشورا سینمای ایران لیگ برتر نوزدهم تیم ملی فوتبال ایران آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۱۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید بارزانی بر اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق

آفتاب‌‌نیوز :

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ظهر دوشنبه ۱۷ اردیبهشت میزبان نیچروان بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق و هیأت همراه بود.

در این دیدار امیرعبداللهیان ضمن ابراز خرسندی از سفر نیچروان بارزانی به تهران، روابط بین ایران و منطقه کردستان عراق را در حوزه رسمی و مردمی روابطی قدیمی، دوستانه و ناگسستنی توصیف کرد.

وزیر امور خارجه سفر بارزانی به تهران را فرصت مهمی در تقویت روابط ایران و منطقه کردستان عراق به ویژه در حوزه اقتصادی و تجاری خواند و ابراز امیدواری کرد که روابط فیمابین از این پس با شتاب بیشتری به پیش رود.

امیرعبداللهیان همچنین ارتقای نقش منطقه کردستان عراق در چارچوب قانون اساسی عراق را مورد اهتمام جدی جمهوری اسلامی ایران خواند و با اشاره به روابط برادرانه بین مقامات منطقه کردستان عراق و جمهوری اسلامی ایران افزود: این روابط در خدمت مناسبات دوستانه و سازنده بین دو کشور ایران و عراق قرار دارد.

* خاک منطقه کردستان عراق هرگز نقطه تهدیدی علیه ایران نخواهد بود

نیچروان بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق نیز در این دیدار با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در تمامی تحولات تاریخی و مهم در کنار منطقه کردستان و عراق بوده است، نقش جمهوری اسلامی ایران در روند تحولات عراق را تاریخی، سازنده و ماندگار خواند.

وی با تجلیل از نقش سردار شهید قاسم سلیمانی در تقویت امنیت منطقه افزود: از آنجایی که از نظر ما امنیت ایران، امنیت عراق و اقلیم کردستان است، خاک اقلیم هرگز نقطه تهدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود. 

نیچروان با اشاره به توافق امنیتی و تشکیل کمیته مشترک امنیتی بین دو کشور ایران و عراق گفت: گام‌های مؤثری در اجرای این توافق برداشته شده و ما با جدیت تمام، اجرای کامل این توافق را دنبال خواهیم کرد.

* تلاش برای تحقق منافع مشترک

بارزانی همچنین با اشاره به دیدار بسیار خوب خود با رهبر انقلاب، این ملاقات را بسیار شیرین، مفید و راهگشا توصیف کرد و افزود: با توجه به صحبت‌های رهبری و نیز مباحث مطرح شده در دیدار با رئیس جمهور ایران، برای تحقق منافع مشترک در روابط دوجانبه از جمله در حوزه اقتصادی و تجاری حداکثر تلاش و همکاری را خواهیم داشت.

در پایان این دیدار امیرعبداللهیان از نقش منطقه کردستان در استقبال و میزبانی از زائران امام حسین (ع) و عتبات عالیات به ویژه در ایام اربعین حسینی تشکر و قدردانی کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • از مذاکره در تهران تا احیای برجام در واشنگتن؟!
  • جنگ و آمریکا به روایت اساتید دانشکده فرماندهی ارتش آمریکا
  • نبض گردشگری اروپا در دست چینی‌ها
  • افشای عمدی فایل صوتی ظریف به روایت سعید لیلاز /با خرابکاری در نطنز، این سایت چند ماه از کار افتاد /ایران زمین بازی را عوض کرده است
  • اسلامی: ایران از برجام خارج نشده است/ سند راهبردی بیست ساله هسته‌ای را در دستورکار قراردادیم/ گروسی: باید شرایط را جهت بازگشت به برجام تسهیل کنیم
  • فیلم| آمریکا از برجام خارج شده است و به تعهدات خود عمل نکرده است
  • تلاش می‌کنیم هرگونه شبهه‌ای از برنامه هسته‌ای ایران زدوده شود
  • تأکید بارزانی بر اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • رازهای آشتی ایران و عربستان به روایت الجزیره قطر
  • مزه دورکاری در اقتصاد آمریکا