Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-01@12:42:49 GMT

اولین محموله سنگ نمک از بندر انزلی صادر شد

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۶۱۶۵۹

اولین محموله سنگ نمک از بندر انزلی صادر شد

خبرگزاری میزان- معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: اولین محموله سنگ نمک صادراتی از بندر انزلی با وزن نزدیک به ۳ هزار و پانصد تن از مبدا شهرستان همدان به مقصد کشور روسیه با ناوگان حمل و نقل دریایی ایرانی صادر شد. تاریخ انتشار: 16:12 - 18 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۸۵۰۴

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد محسن سلیمی پور با اشاره به قدمت و موقعیت لجستیکی مجتمع بندری انزلی اظهار کرد: از دیرباز این بندر به عنوان دروازه اروپا برای مبادلات تجاری مورد استفاده قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برخورداری از مزیت‌هایی همچون نزدیکی با بنادر آستراخان و ماخاچ کالا در روسیه، باکو در آذربایجان، دسترسی آسان به بنادر اکتائو در کشور قزاقستان و ترکمن باشی در کشور ترکمنستان، دسترسی به بازار مصرف بالای ۳۰۰ میلیونی جمعیت کشور‌های استقلال یافتـه شوروی سابق و کشور‌های همسایه ایران و همچنین قرار گرفتن آن در مسیر کریدور‌های بین المللی ترانزیت (شمال-جنوب، تراسیکا) و از همه مهم‌تر نزدیکی به مراکز اصلی و صنعتی کشور ایران، فلسفه وجودی بندر انزلی را نسبت به سایر بنادر شمالی در حوزه دریای خزر متمایز کرده است.

وی از صادرات سنگ نمک از بندرانزلی به روسیه خبرداد و خاطرنشان کرد: اولین محموله سنگ نمک صادراتی از بندر انزلی با وزن نزدیک به ۳ هزار و پانصد تن از مبدا شهرستان همدان به مقصد کشور روسیه با ناوگان حمل و نقل دریایی ایرانی صادر شد.

سلیمی پور ادامه داد: قرار است با توجه به ارزانی مسیر و کاهش هزینه‌های تمام شده و امکانات و توانمندی‌های بندر انزلی ماهانه بیش از ۲ هزار و پانصد تن از این محصول به طور مستمر صادر شود.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به شاخص‌های مهم بنادر در جذب کالا، تصریح کرد: ایجاد و احداث زیر ساخت‌های تجاری و افزایش تجهیزات تخلیه و بارگیری در مجتمع بندری انزلی از شاخص‌های مهم در جذب کالا‌های صادراتی، وارداتی و همچنین ترانزیت کشور می‌باشد.

سلیمی پور در پایان یادآور شد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در راستای منویات رهبر معظم انقلاب و حمایت از تولیدات داخلی در جهت اشتغال زایی و تشویق صادر کنندگان تسهیلات و مساعدت‌های ویژه‌ای را در اهداف راهبردی خود تدوین کرده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: صادرات گمرک سنگ بندر انزلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۱۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا روادیدِ نماینده روسیه را صادر نکرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری پولیانسکی، معاون سفیر روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که آمریکا از اعطای روادید به نماینده روسیه برای شرکت در نشست کمیته اطلاعات مجمع عمومی سازمان ملل خودداری می کند.

وی با انتشار بیانیه‌ای گفت: یک بار دیگر باید سخنرانی خود را در کمیته اطلاعات با موضوع تداوم نقض نظامند قوانین از طرف آمریکا در جایگاه میزبان مقر سازمان ملل آغاز کنیم… و بار دیگر چهل و ششمین جلسه کمیته اطلاع رسانی مجمع عمومی سازمان ملل متحد با عدم صدور روادید برای نماینده روسیه از مسیر خارج شد، علی‌رغم اینکه اسناد و مدارک خود را به موقع ارائه داد.

پولیانسکی در ادامه افزود: روسیه امیدوار است دبیرخانه سازمان ملل متحد و رهبری ساختارهای مربوطه این سازمان بر اساس توافقات الزام آور قانونی با کشور میزبان، تلاش های لازم را برای اصلاح این وضعیت غیرقابل قبول انجام دهند.

کد خبر 6092665

دیگر خبرها

  • ◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی
  • فعالیت ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر امام خمینی
  • ارسال اولین محموله کمک چین به افغانستان
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • بازدید هیئت هرمزگانی از بندر کانتینربری شانگهای
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • آمریکا روادیدِ نماینده روسیه را صادر نکرد
  • ۶ عامل هنجارشکنی پس از بازی تیم‌های ملوان و سپاهان دستگیر شدند + جزئیات