Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با روز تاسوعا، اجتماع بزرگ عزاداران حسینی با حضور اقشار مختلف مردم و هیئت‌های عزاداری همدان برگزار شد. ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، مردم خداجو و ولایی همدان در تاسوعای حسینی هم‌نوا با شیعیان محب اهل بیت(ع) در رثای علمدار کربلا به سوگواری و عزاداری پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دسته های عزاداری به سبک سقایی که نشان از قدمت و اصالت عزاداری در دارالمومنین همدان دارد با نوحه‌سرایی حزین، صحنه‌هایی غمبار از شهادت علمدار کربلا را  درکوچه‌ها و خیابان‌های دارالمجاهدین همدان به تصویر کشیدند.

اجتماع عظیم عزاداران حسینی کهگیلویه و بویراحمد در روز تاسوعا +تصاویرعزاداری تاسوعای حسینی بوشهری‌ها به روایت تصویرتاسوعای حسینی استان ایلام غرق در عزا و ماتم است

حضور پر شور جوانان در کنار پیرغلامان حسینی که عمری را در ارادت و محبت به اهل بیت پیامبر(ص) سپری کرده‌اند در قالب دسته‌های عزاداری این پیام امام معصوم را تاکید می‌کنند که همانا از شهادت حسین (ع) حرارتی در قلوب شیعیان است.

مردم شهیدپرور همدان برای شرکت در تجمع عزاداران حسینی همانند سال‌های گذشته پای پیاده خود را به خیابان‌های اصلی شهر همدان رساندند تا همنوا با هم، مرثیه قدیمی" ای اهل حرم میر و علمدار نیامد/ سقای حسین سید و سالار نیامد" را بخوانند و با اشک‌های خود مرهمی بر جراحات اهل بیت عصمت و طهارت (ع) باشند.

حضور شیرخوارگان و کودکان که مشتاقانه پرچم‌های سبز، سرخ و مشکی را به دست گرفته و یا با زدن طبل و سنج در پی نشان دادن ارادت خود به سرور و سالارشهیدان بودند بیش از هرچیز دیگری  خودنمایی می‌کرد.

جوانان نیز با به راه انداختن دسته‌های سینه زنی، زنجیرزنی و مداحی در کنار پیرغلامان حسینی رونق دیگری به هیئت‌های عزدارای بخشیده بودند  و نشان دادند همچون جوانان عاشورایی 8سال دفاع مقدس آماده جانفشانی در راه سرور و سالار شهیدان هستند.

امروز شیر مردان و شیرزنان خطه الوند با تجمع بر پرپایی مراسم تاسوعای حسینی بار دیگر ندای "یا لیتنا کنا معک" را فریاد زدند و از علمدار کربلا برای پیمودن مسیر سرخ حسینی استمداد طلبیدند.

 

 

 

انتهای پیام/ح

R41405/P/S6,75/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۱۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود شهریارِ مهدی طارمی به لیگ دسته اول فوتبال جوانان

تیمی با مالکیت مهدی طارمی ستاره بوشهری در یک سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد بعد از قهرمانی در لیگ بزرگسالان استان بوشهر به دستاورد جدیدی دست یافت.

مسابقات فوتبال زیر گروه مناطق کشور به میزبانی باشگاه شهریار بوشهر با حضور ۵ تیم برگزار شد.

باقر زنگنه و‌ دوستانش از لیگ جوانان استان بوشهر استارت زدند و بعد از حدود یازده ماه در ورزشگاه شهید مهدوی جشن صعود به لیگ یک را برگزار کردند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • طنین نوای لبیک حجاج در حسینیه امام خمینی(ره)
  • حسینی: امروزه فریاد حمایت از غزه در غرب طنین‌انداز شده است
  • یک طلا و یک نقره وزنه برداری نوجوانان کشور، سهم دختران استان همدان
  • یک طلا و یک نقره وزنه برداری نوجوانان کشور برای دختران همدان
  • شادی مردم دیار هگمتانه از بارش باران بهاری
  • دسته عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) -یزد
  • صعود شهریارِ مهدی طارمی به لیگ دسته اول فوتبال جوانان
  • صعود تیم مهدی طارمی به لیگ دسته اول جوانان ایران
  • مراسم دسته روی عزاداری شهادت امام صادق(ع) در شهر توپ آغاج
  • عزاداری و دسته‌روی سالروز شهادت امام صادق(ع) در قروه برگزار شد