Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در جلسه هم‌اندیشی مدیران و سردبیران رسانه‌های مکتوب فارس با تاکید بر ضرورت کمک اهالی رسانه و فرهنگ در تدوین سند توسعه فرهنگی برای فارس و با بیان اینکه این مهم در وهله اول نیاز به بازنگری دارد، گفت: این حرکت در ادامه موجب هم‌افزایی خواهد شد و از انجام کار‌های پراکنده جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرج‌الله رجبی افزود: نباید حداقل‌هایی را که در کنار هم و در طول سال‌های متمادی کسب کرده‌ایم از دست بدهیم و بهتر است تا با همراهی و همدلی برای مواردی، چون کمبود کاغذ و امنیت شغلی اهالی رسانه و مطالبات بحق مطبوعات برنامه ریزی کنیم تا دراین مسیر جایگاه هر خدمت گذاری دچار بی حرمتی و ضعف قرار نگیرد.

او با بیان اینکه بهتر است همه رسانه‌ها اعم از مکتوب و غیر مکتوب، اشکالات و نیاز‌هایی که در اولویت کاری خود دارند و جزو مشکلات اصلیشان است را حتما با بنده مطرح کنند، افزود: در جلسات با اصحاب فرهنگ، ادب و هنر تا آنجایی که توانسته‌ایم با همراهی مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس به رفع نواقص و گره گشایی‌های لازم پرداخته شده است و توقع دارم تا همراهان رسانه‌ای نیز در نشست‌هایی که برگزار می‌شود به ارائه راه، طرح، ایده و مباحث لازم حوزه خود بپردازند تا بتوانیم در مجلس برای تسهیل آن‌ها اقدام کنیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه باید ظرفیت‌های شهرمان دارای اهمیت بسزایی باشد و تلاش خود را در این زمینه اثبات کنیم، از علاقه خود به مباحث فرهنگی هنری و رسانه‌ای گفت و اضافه کرد: اکنون هر آنچه که در این مقوله به بنده ارجاع داده شده از جمله کتابخانه ملی و تالار بزرگ مرکزی شهر که دغدغه بجای هنرمندان و فرهنگوران است را با جدیت دنبال کرده‌ام و سعی داشته‌ام تا موثر باشد و درصد مشکلات را از ١٠٠درصد به ٩٩ درصد و پایین‌تر برسانیم و یکی یکی به حل آن‌ها اقدام کنیم و از پیگیری بحق مطالباتمان خسته نشویم و حتی در موارد ضروری از نماینده شهرتان بخواهید تا با برقراری ارتباط تا آنجایی که می‌شود به رفع آن بکوشد.

رجبی ادامه داد: به ترمیم و یا حل مسایل بگونه کلی نگاه نکنیم و برای رسیدن به راه کار‌های لازم از گام‌های کوچک شروع کنیم تا در ادامه به ساماندهی تعداد زیادی از امور برسیم و هر قدم را در مسیر خودش و با هماهنگی مسولان اصلیش بدون در نظر گرفتن گرایش‌های سیاسی، رفع نمایم و با تقسیم کردن اولویت‌ها در کنار هم و بدون اختلاف فعالیت کنیم و بیشتر سعی کنیم دنبال حل مسایل ملموس برآییم.

او قول مساعد داد تا برای جذب بودجه و رفع نیاز‌های موجود رسانه‌ها و جذب حمایت‌های شهرداری و استانداری از مطبوعات اقدام کرده و همچنین برای گرفتن مطالبات یارانه‌ای و ظریب منطقه‌ای توزیع کاغذ در استان فارس به عنوان شهر فرهنگ و ادب از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد، رایزنی‌های لازم را انجام دهد تا در این دیاری که نیاز به انتشار نشریات ادبی و فرهنگی و هنری است و در این زمینه دارای پیشینه قابل توجهی است، به راحتی امکانات مورد نیاز فراهم شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس تمام تلاشش آن است در شرایط بحران تا آنجایی که می‌شود مشکلات را مدیریت و اداره کند و با توجه به قانون اساسی در جلسات متعدد غیر علنی به بررسی راهکار‌های رفع موانع پرداخته است و با وجود هجمه‌های زیاد، آرامش و امنیت مملکت را در دستور کار دارد و همچنین می‌توانیم در کمسیون فرهنگی نظراتی که بر مفاد قانون مطبوعات داریم و نیاز به بازنگری دارد را با اندیشه جمعی، مورد تحلیل قرار داده و موارد لازم پس از تنظیم ارائه شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز با بیان اینکه موارد مربوط به مطبوعات و رسانه‌های برخط، دارای تفاوت‌هایی است، گفت: بزودی در جلسه و کارگروهی جداگانه با حضور مسئولان خبرگزاری‌ها به آسیب‌ها و مشکلات آن‌ها نیز پرداخته خواهد شد و برای پیش برد آن برنامه ریزی داریم تا برای رفع موارد مورد نیاز پس از برسی‌های لازم مشروح آن به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منتقل شود.

سهرابی به برگزاری جایزه کتاب سال و هفته فرهنگ فارس به عنوان دو رویداد بزرگ و موثر در حوزه فرهنگ و ادب برای ارزش گذاری به تولیدات؛ اندیشه و آثار و قلم نویسندگان و ادبا هماشاره داشت و گفت: مجلدی در قالب سند توسعه فرهنگی هنری برای استان فارس براساس قوانین وزارت فرهنگ و ارشاد و نیاز‌های جامعه فرهنگی هنری تدوین شده که در این مسیر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان با همراهی اصحاب فرهنگ، ادب، هنر و رسانه و پس از کار مداوم و مستمر کارشناسان به چاپ آن همت گماشته است و آماده شده تا به تایید وزیر فرهنگ و ارشاد برسد.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بیان کرد: در سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به فارس قرار است، تفاهم نامه‌ای فی مابین اداره‌کل، برنامه و بودجه و استانداری آنهم براساس گستره و داشته‌ها، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان ارائه شود که از طریق استاندار فارس و دفتر حقوقی و شخص وزیر پذیرفته شده و از این طریق بودجه‌های قابل توجهی جذب خواهد شد و تمام دغدغه‌هایی که موجود است را در آن لحاظ کرده‌ایم و گنجانده شده است.
انتهای پیام/م

جلسه هم‌اندیشی مدیران و سردبیران رسانه‌های مکتوب فارس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی اخبار فرهنگی مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۲۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید جابری انصاری اظهار کرد: بنا بر شاخص‌های تعریف شده و سوابق شهرهای فعال در حوزه کتاب و کتابخوانی و نتایج به دست آمده در ادوار گذشته پایتخت کتاب ایران، برخی از شهرهای ایران حائز شرایط شرکت در این رویداد بین المللی شده‌اند.

وی گفت: شهر کرج نیز بواسطه برنامه‌های متنوع و فعالیت‌های درخور و شایسته ای که در سال گذشته با همت حضرت آیت الله همدانی امام جمعه فرهیخته کرج و دکتر عبداللهی استاندار پرتلاش و همچنین مهندس کیانی شهردار کرج، حجت الاسلام سعیدی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج، آقای مهندس آل عوض مشاور استاندار، آقای دکتر کاظمینی مدیرکل امور اجتماعی استانداری و خانم اسفندیاری مدیر انجمن بخوان با ما و مجری طرح و سایر دستگاه‌های اجرایی استان و با دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز به انجام رسید، فرصت رقابت در این عرصه فرهنگی بین المللی را به دست آورده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان البرز افزود: ضمن تبریک این اتفاق میمون و مبارک به اصحاب فرهنگ و هنر استان البرز، از همه دستگاه‌های اجرایی استان، شهرداری‌ها، مؤسسات و نهادهای فرهنگی تقاضای همکاری و مساعدت داریم تا ان شاء الله با همدلی و وحدت شکل گرفته و انرژی مضاعفی که از موفقیت کرج به عنوان شهر دوستدار کتاب و شهر خلاق در مهارت مطالعه در رقابت پایتختی کتاب ایران در سال گذشته شکل گرفت، شاهد انتخاب کرج به عنوان پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو باشیم و شهر کرج را به عنوان نماد کتاب و کتابخوانی به تمام دنیا معرفی نمائیم.

جابری انصاری در پایان از تدابیر دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و آقای دکتر جانعلی پور مدیرکل مجامع و تشکل‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی قدردانی نمود و اظهار امیدواری کرد که در نتیجه تلاش جمعی همه عوامل فرهنگی و هنری و مسئولین اجرایی استان، علاوه بر کسب عنوان پایتختی کتاب در سطح ملی و بین المللی، شاهد ارتقای شاخص‌های فرهنگی بخصوص سرانه مطالعه کتاب باشیم.

کد خبر 6090321

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • خلیج فارس یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تمدنی ماست/ نسل جوان باید با گذشته پرافتخارمان آشنا شود
  • خلیج فارس هویت و میراث گرانبهای سرزمین ایران است
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • سفر مدیر کل دفتر موسیقی به بوشهر و شیراز
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی
  • مشکلات موسیقی استان‌های فارس و بوشهر بررسی می‌شود
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود