Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@14:09:25 GMT

استقرار اورژانس البرز در مکان‌های عزاداری

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۶۲۳۲۱

استقرار اورژانس البرز در مکان‌های عزاداری

مهرداد بابایی، رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: این مرکز برای پوشش کامل مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در آمادگی کامل است.
وی افزود: همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی، همچون سال‌های گذشته، تمام واحدهای ستادی و عملیاتی اورژانس ۱۱۵ البرز در حالت آمادگی کامل بوده و به منظور پوشش کامل دسته‌های عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) درمصلی‌ها و گلزارهای شهدا و امامزاده‌ها در کنار عزاداران حسینی خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسئول بیان کرد: یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۶ دستگاه آمبولانس و چهار دستگاه موتورلانس به همراه ۴۰ نفر نیروی کارشناس فوریت‌های پزشکی و نیز تیم بازرسی در اماکن مذکور مستقر بوده و در صورت بروز حوادث احتمالی امکان حضور درکمترین زمان ممکن بر بالین بیمار یا محل وقوع حادثه را خواهند داشت.
بابایی گفت: همچنین از روز یکشنبه، ۱۷ شهریورماه دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۲۲ دستگاه آمبولانس در محورهای مواصلاتی استان البرز مستقر شده‌اند.
رئیس مرکز فوریت های پزشکی البرز گفت: از هموطنان عزیز تقاضا داریم در صورت بروز حادثه اورژانسی با شماره ۱۱۵ تماس گرفته و ضمن ارائه شرح حال دقیق بیمار یا مصدوم و اطلاعات اجمالی از حادثه، در صورت لزوم اعزام آمبولانس، آدرس دقیق محل را به کارشناسان پاسخگو ارائه کنند و راه را برای عبور خودروهای امدادی باز نگه دارند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن اجتماعی بابایی فوریت های پزشکی محرم تاسوعا عاشورا قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۲۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا در دیدار پرسپولیس و سپاهان آمبولانس نبود

به گزارش خبرگزاری مهر، پس از انتشار خبری با عنوان "اتفاق عجیبی دیگر در بازی پرسپولیس و سپاهان؛ آمبولانس اورژانس در ورزشگاه نبود! "، روابط عمومی سازمان اورژانس استان تهران جوابیه‌ای صادر کرد.

در خصوص موضوع عدم حضور آمبولانس‌های اورژانس تهران در ورزشگاه آزادی در حین برگزاری بازی پرسپولیس و سپاهان، لازم به ذکر است که سازمان اورژانس استان تهران همواره در بیشتر رویدادها و تجمعات، اعم از ملی، مذهبی، ورزشی، فرهنگی و اجتماعی، با تمام توان نسبت به ارائه خدمات اورژانسی به شهروندان اقدام نموده و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد. همچنین خدمات اورژانس استان تهران به هموطنان کاملاً رایگان بوده و بر مبنای قانون هر تماس گیرنده‌ای با هر نژاد و قومیتی، که با شماره ۱۱۵ تماس حاصل نماید وظیفه خود می‌دانیم در کمترین زمان ممکن، ارائه خدمت نمائیم.

پوشش برنامه و تجمعات بخش خصوصی اعم از ورزشی و غیر ورزشی که دارای درآمدهای هنگفت مالی برای برگزار کنندگان است، از وظایف ذاتی این سازمان نبوده و متولیان امر می‌بایست قبل از شروع برنامه‌های خود نسبت به تأمین آمبولانس تدبیر نمایند.

خاطر نشان می‌گردد حجم بالای تماس روزانه مددجویان در استان بیش از ۱۱ هزار تماس بوده و در سال گذشته یک میلیون و ۲۶۰ هزار مأموریت در تهران انجام پذیرفته است که این مهم بیانگر نقش حیاتی اورژانس در سلامت شهروندان است.

تمام این دستاوردها در شرایطی صورت می‌پذیرد که در تهران، خدمات جاری با زحمات مضاعف همکاران ما در حال ارائه بوده و استقرار ناوگان اورژانس در زمان برگزاری مسابقات متعدد ورزشی موجب بروز چالش در ارائه خدمت ارزشمند به هموطنان می‌گردد.

استقرار آمبولانس در تمامی تجمعات، اعم از کوچک و بزرگ، مستلزم اختصاص آمبولانس و کارشناس عملیاتی به صورت انحصاری به آن رویداد است. این امر در حالی است که اورژانس استان تهران وظیفه خطیر خدمت‌رسانی به تمامی ساکنین پایتخت و استان تهران را در طول شبانه‌روز بر عهده دارد؛ لذا برگزارکنندگان این مسابقات ورزشی لازم است قبل از شروع بازی‌ها نسبت به پرداخت هزینه و تأمین آمبولانس از بخش خصوصی یا دولتی اقدام نماید.

در مسابقه اخیر ضمن ارائه تمامی این موارد به صورت مکتوب به مسئولان برگزاری، متأسفانه برگزار کنندگان با بی توجهی اقدامی در این زمینه انجام ندادند، با این حال جهت خدمت رسانی در بازی پرسپولیس و سپاهان، تمام پایگاه‌ها و ناوگان اورژانس در اطراف ورزشگاه آزادی در آماده‌باش کامل قرار داشته و در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای، آمبولانس‌ها در کمترین زمان ممکن به محل اعزام می‌گردیدند.

با توضیحات بیان شده این سازمان آمادگی دارد تا با همکاری مسئولین ذی ربط، نسبت تعیین سازوکاری شفاف برای تأمین منابع مورد نیاز جهت ارائه خدمات بهتر در رویدادهای ورزشی اقدام نماید.

کد خبر 6098348 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • چرا در دیدار پرسپولیس و سپاهان آمبولانس نبود
  • تصادف مرگبار در گتوند خوزستان
  • فوت یک دختربچه درپی غرق شدگی در کانال آب تیران
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی ۱۱ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • استفاده از آمبولانس برای کلیپ اینستاگرامی
  • ۷ نفر بر اثر واژگونی خودروی سواری در محور نیشابور- کاشمر مصدوم شدند
  • انتقال هوایی بیمار سکته قلبی از داران به بیمارستان چمران اصفهان
  • تصادف خودروهای سواری پراید و تارا با ۵ مصدوم و ۲ فوتی
  • نوزاد عجول در آمبولانس اورژانس پیرانشهرمتولد شد
  • پیشرفت ۸۰ درصدی پایگاه فوریت‌های پزشکی بکتاش