Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@14:13:11 GMT

مردم مراقب سایت جعلی یارانه باشند

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۶۲۷۸۴

مردم مراقب سایت جعلی یارانه باشند

پایگاه خبری پلیس روز دوشنبه به نقل از سرهنگ "علی کریمی" اعلام کرد: طی چند روز اخیر مجرمان با ارسال پیامکی تحت عنوان " یارانه شما قطع شده است برای ثبت نام به سایت زیر مراجعه کنید" اقدام به اغفال قربانیان کرده و انان را به درگاه جعلی بانکی می کشانند.

وی ادامه داد: فرد قربانی پس از ورود به سایت جعلی و وارد کردم اطلاعات هویتی خود برای پرداخت مبلغ ۲ هزارتومان جهت تکمیل پرونده  به یک درگاه‌ جعلی (فیشینگ) هدایت می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ کریمی ادامه داد: قربانیان باتوجه به کم بودن مبلغ اقدام به پرداخت وجه می نمایند غافل از اینکه اطلاعات کارت بانکی خود را به فرد مجرم داده اند.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه هشدار داد: ممکن است افراد کلاهبردار حتی آدرس سایت را کمی تغییر داده و با اسامی دیگر نیز آن را ارسال کنند.

وی یادآوری کرد: شهروندان باید توجه داشته باشند تمام سایت‌های رسمی و خدماتی در داخل کشور به دامنه IR ختم می‌شوند و در ابتدای ان https امده است.

سرهنگ کریمی ادامه داد: سایت‌هایی با دامنه COM. و … سایت نهادهایی مانند سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیستند.

این مقام انتظامی همچنین از افرادی که ممکن است در دام افراد کلاهبردار افتاده باشند خواست تا هرچه سریعتر نسبت به تغییر رمز دوم اینترنتی خود اقدام کنند.

وی در پایان از عموم مردم خواست تا هشدارهای پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir موضوع را گزارش کنند.

۷۴۵۸/۸۰۶۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کلاهبرداری اینترنتی یارانه کرمانشاه پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۲۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگيري جاعلان مدراک در کرمان

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ، رئيس پلیس آگاهی استان کرمان از شناسايي و دستگيري باند ۱۷ نفره جعل مدارک تحصیلی و جلوگیری از تضییع حق عموم شهروندان خبر داد.

سرهنگ میرحبیبی گفت: در پي گزارش يک نهاد دولتي مبني بر صدور مدارک تحصیلی به افراد فاقد شرایط و احتمال جعلی بودن مدارک صادره و سوءاستفاده از موقعیت های شغلی، مأموران پلیس آگاهی با انجام تحقیقاتی متوجه شدند برخی افراد متقاضی استخدام در شرکت های خصوصی با مراجعه به جاعلین نسبت به تهیه مدارک جعلی دیپلم و مهارت های فنی و حرفه ای اقدام کرده اند.

وی تصریح کرد: در این رابطه ماموران پلیس در راستای جلوگیری از تضییع حق عموم شهروندان با جدیت وارد عمل و با تحقیقات تخصصی موفق شدند اعضای اصلی باند جعل مدارک و رابطین آن ها را شناسایی و در این زمینه ۱۷ نفر را در شهرستان های کرمان، رفسنجان و رودبار دستگیر و از مخفیگاه آنان ۱۲۰۰ مدرک جعلی دیپلم، ۲۱۰ گواهینامه جعلی مهارت های فنی و برخی تجهیزات رایانه ای را کشف کنند.

سرهنگ میرحبیبی بيان کرد:متهمان پس از روبه رو شدن با ادله موجود به جرم خود اعتراف و بیان داشتند با اخذ مبا لغی سنگین از افراد بابت مدرک جعلی تاکنون بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال دریافت کرده اند که پس از تکمیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت
  • (ویدیو) هشدار مهم سردار رادان به رؤسای پلیس؛ مراقب باشید!
  • خبر‌های کوتاه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ از شهرستان‌ های خراسان رضوی
  • تمجید فیفا از تیم ملی فوتسال ایران؛ عملکرد حسن زاده و کریمی خیره‌کننده است
  • پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن
  • اطلاعیه جدید وزارت کار برای یارانه بگیران؛ این پیامک‌ها جعلی است
  • اعضای باند جعل مدارک تحصیلی دستگیر شدند
  • عاملان جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند
  • دستگيري جاعلان مدراک در کرمان
  • پرداخت وام فرزند آوری ترفند کلاهبرداران سایبری