Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-26@19:12:28 GMT

قیام عاشورا؛ حرکتی فراتر از سرنگونی و برپایی حکومت

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۶۳۴۶۷

قیام عاشورا؛ حرکتی فراتر از سرنگونی و برپایی حکومت

امام جمعه موقت تهران هدف قیام حشرت سیدالشهدا (ع) را بسیار فراتر از سرنگونی حکومت یزید دانست و افزود: امام (ع) به انجام تکلیف الهی توجه داشتند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد، کارشناس علوم دینی قیام سیدالشهدا (ع) در سال 62 هجری را انجام تکلیف الهی دانست و افزود: حتی اگر دعوت های پرشمار بزرگان و عامه مردم، به ویژه اهالی کوفه نبود، باز هم امام حسین (ع) وظیفه خود می دانستند که در برابر طاغوت و حاکمی که کمر به تحریف دین بسته است، بایستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابوترابی فرد مبارزه با منکر و اجرای معروف را اساس حرکت امام حسین عنوان کرده و گفت: هدف امام فقط براندازی حکومت یزید و برپایی دولت جدید نبود، بلکه هدفی فراتر از آن داشتند.

امام جمعه موقت تهران با تشریح بخشی از روند حرکت سیدالشهدا (ع) تا کربلا گفت: وقتی واقعه قیام مسلم ابن عقیل رخ داد، ماجرا نمود دیگری گرفت و از آن پس بود که امام (ع) همراهان خود را در جدایی و ترک کاروان آزاد گذاشتند.

ابوترابی فرد گفت: امام حسین (ع) هنگام نماز خطاب به حر فرمودند که شما با ما نماز می خوانی؟ گویی او را خطاب قرار می دهد که آیا یزید را دارای اهلیت راهبری امت می خوانی یا ما را شایسته زعامت می دانی؟

وی افزود: امام با این رفتار به حر تاکید کردند که چشمان خود را باز کنید و واقعیت موجود را دریابید و همین جاست که حر، که با دقت به فرمایشات امام گوش می کرد، متوجه شده و تصمیم سرنوشت سازش را می گیرد.

این کارشناس علوم دینی در پاسخ به این سوال که آیا سید الشهدا (ع) فقط به انجام تکلیف توجه داشتند یا اینکه نتیجه آن نیز مد نظر ایشان بوده است، گفت: امام برای هر حرکتی، همه جوانب ماجرا را در نظر می گیرند و آنگاه اقدام می کنند.

وی افزود: وقتی کسی به تکلیف و وظیفه الهی اش توجه دارد و عمل می کند، معنی اش این نیست که به نتیجه و عاقبت کار توجهی ندارد، بلکه او همه جوانب را در نظر گرفته و نتیجه و تبعات کار را نیز می داند.

ابوترابی فرد گفت: وظیفه این نیست که گفته شود من فقط در زمانی با یزید می جنگم که پیروز جنگ باشم، بلکه به فرموده پیامبر (ص) این راه، مسیری است که به بهشت ختم می شود، حتی اگر به شهادت بیانجامد.

وی افزود: بنابر این در انجام وظیفه، نتیجه نیز مشهود است و انسان مومن از همین رو با تمام قدرت برای انجام وظیفه گام بر می دارد.

کارشناس علوم دینی تصریح کرد: مومنان و پیروان سیدالشهدا (ع) نیز در هر حرکتی هم وظیفه گرا هستند و هم نتیجه گرا.

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۳۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرنگونی یک فروند هواگرد بر فراز استان صعده یمن

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد گزارش های اولیه از سرنگونی یک هواپیما بر فراز حریم هوایی استان صعده در شمال یمن حکایت دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برخی منابع خبری در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کردند نیروی های مسلح یمن یک پهپاد MQ9 آمریکا را در آسمان شهر صعده یمن سرنگون کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

این سومین پهپاد سی میلیون دلاری آمریکایی هست که بدست انصارالله سرنگون می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

لاشه هواگردی که در حریم هوایی یمن، استان صعده، توسط نیروهای مسلح یمن هدف قرار گرفت و سرنگون شد.

 

   

دیگر خبرها

  • علم الهدی: در بحث حجاب، نمی‌شود مردم یک گوشه بنشینند و تماشاچی باشند / حکومت هم باید فراتر از یک ناصح مشفق در میدان باشد
  • سلامتی و طولانی عمر در حکومت امام زمان(عج)
  • برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»
  • تاکید امام جمعه پلدشت برنقش خطیر معلمان درتربیت نیروی انسانی
  • شهید مطهری الگوی نخبگان فکری جبهه انقلاب است
  • سرنگونی یک فروند هواگرد بر فراز استان صعده یمن
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • متکی هیچ تماسی با ابوترابی برای ریاست مجلس نداشته است
  • نتانیاهو از قیام دانشجویان آمریکا شوکه شده است
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان