Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی خواجوی مدیر گروه جهادی فانوس وابسته به سازمان بسیج مستضعفین و بسیج سازندگی درخصوص فعالیت‌های این گروه جهادی در مناطق محروم استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: گروه جهادی فانوس از اسفندماه سال ۹۵ کار خود را در زمینه‌های مختلف آغاز کرد.

او با بیان اینکه در این گروه جهادی کارگروهی متشکل از نخبگان و شاگرد اول های رشته های برق، الکترونیک وجود دارد افزود: این دانشجویان دارای اختراعات جهانی هستند و توانسته اند در کنفرانس های بین المللی رتبه های برتر را کسب نمایند و علیرغم وجود موقعیت های تحصیلی و شغلی بسیار خوب در خارج از کشور و دانشگاه های نیویورک و روسیه برای آن ها، اما تصمیم گرفته اند برای پیشرفت کشور ایران، به هموطنان خود به خصوص در مناطق محروم  خدمت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خواجوی تصریح کرد: به منظور ارتقا وضعیت علمی و آموزشی در این مناطق که نقش مهمی در ارتقا علمی کشور دارد، تصمیم به برگزار کلاس‌های آموزشی رایگان برای دانشجویان و دانش آموزان گرفتیم.

خواجوی اظهار داشت: به همین منظور در سال جاری، ۱۵۰ ساعت کلاس آموزشی رایگان ویژه دانشجویان و دانش آموزان در رشته‌های تحصیلی مختلف به خصوص رشته مهندسی برق با هدف کمک به فراگیری دروس سخت و تخصصی از جمله؛ دروس الکترومغناطیس رشته برق، الکترونیک، مدار و همچنین آموزش نرم افزار‌های تخصصی کاربردی رشته مذکور برگزار شد.

مدیر گروه جهادی فانوس، برگزاری جلسات هفتگی، پشتیبانی مالی و علمی از ۲ دانش آموز مستعد پایه دوازدهم ساکن در مناطق محروم و موفقیت در کسب رتبه یکهزار و ۱۲۰ کنکور سراسری را از دیگر فعالیت‌های این گروه جهادی عنوان کرد.

او بیان کرد: همچنین برگزاری جلسات هفتگی، پشتیبانی مالی و علمی از یک دانش آموز پایه دهم منجر به پیشرفت تحصیلی و اخلاقی و ارتقا معدل و عضویت او در تیم ملی جوانان ووشو شد.

انتهای پیام/گ

برگزاری کلاس‌های آموزشی رایگان در مناطق محروم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانشجویی اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۵۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، نشست فعالان جهادی و مردمی عرصه آبادانی و پیشرفت به همت دفتر مردمی‌سازی معاونت علمی و با حضور مدیران ۵۰ گروه‌ جهادی و مردمی برگزار شد. حمیدرضا شکری، دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در امر مردمی سازی و مدیر برنامه ملی آبادیران در ابتدای این نشست به نقش آفرینی گروه‌های جهادی و مردمی در جهش تولید با مشارکت مردم پرداخت.

وی ظرفیت عظیم گروه‌های جهادی و مردمی را در جهش تولید دارای اهمیت مضاعف دانست و اشاره کرد: این گروه ها با توجه به تعددشان و پوشش دهی مناسب مناطق کمتر برخوردار به عنوان حلقه های میانی می توانند نقش آفرینی جدی برای مشارکت مردم در تولید با توجه به ظرفیت های بومی داشته باشند.

شکری، همچنین به توانمندی های شرکت های دانش بنیان به عنوان پشتیبانی کننده در جهش تولید و ایجاد اشتغال پایدار تاکید و بیان کرد: تعامل دو گروه بزرگ مردمی یعنی شرکت های دانش بنیان و گروه های جهادی امر مهم و ضروری برای جهش تولید است.

مدیر برنامه ملی آبادیران همچنین «معرفی شرکت‌های دانش بنیان به گروه‌های جهادی و مردمی»، «تعامل با گروه‌های جهادی و مردمی و کمک به احصای ظرفیت‌های بومی» و «بسترسازی به همرسانی شرکت های دانش بنیان و گروه های مردمی» را نقش برنامه ملی آبادیران در جهش تولید با مشارکت مردم دانست.

وی در ادامه بر سهم و جایگاه گروه های جهادی در دومین دوره نمایشگاه ملی آبادیران متمرکز شد و گفت: در این نمایشگاه، دو طرف عرضه و تقاضا وجود دارد که طرف عرضه ظرفیت شرکت های دانش بنیان، خلاق و فناور و طرف تقاضا نیازمندی‌ها و ظرفیت مناطق کمتر برخوردار هدف گروه های جهادی و مردمی است.

از این رو، به گفته او، حضور گروه های جهادی و مردمی در نمایشگاه ملی آبادیران بستر مناسبی را برای اعلام و رفع نیاز مناطق کمتر برخوردار فراهم آورده است.

شکری در ادامه به شرایط ثبت‌نام و حضور گروه‌های جهادی در دومین نمایشگاه ملی آبادیران پرداخت و افزود: گروه‌های جهادی و مردمی به شرط احصاء و اعلام دقیق چالش‌ها و ظرفیت‌های دقیق مناطق کمتربرخوردار می‌توانند به صورت رایگان در نمایشگاه غرفه داشته باشند.

مدیر برنامه ملی آبادیران در پایان به نمونه هایی از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و فناور اشاره کرد که از آن جمله می توان به تصفیه و سالم سازی آب شرب روستاها و مناطق کمتر برخوردار با دستگاه تصفیه آب پرتابل، الگوهای تدوین اسناد پیشرفت منطقه ای مبتنی بر ظرفیت گروه‌های جهادی و مردمی، ایجاد اشتغال پایدار و کوچک مقیاس و ایجاد اقامتگاه‌های سریع در بحران‌های طبیعی، ساخت سریع و ارزان سکونت‌گاه و ساخت مدارس مناطق روستایی اشاره کرد.

همچنین رضا غلامزاده، جانشین معاونت سازندگی سازمان بسیج دانشجویی ضمن بیان اهمیت بهم‌رسانی گروه های جهادی و مردمی و ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: ایجاد بستر مناسب و تخصصی که از ظرفیت و توانمندی گروه‌های جهادی و شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور به صورت همزمان آگاهی و اطلاع دارد در محقق شدن اهداف برنامه ملی آبادیران نقش اساسی ایفا می کند.

وی در پایان آمادگی خود را برای ارائه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های سازمان بسیج دانشجویی برای تسهیل و هموارسازی این مسیر اعلام کرد.

کد خبر 6094090 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • با مشارکت ۱۰هزار گروه جهادی بیش از ۲۰هزار پروژه در مناطق محروم اجرایی خواهد شد
  • اعزام ۹۷ گروه جهادی در هفته بسیج سازندگی به مناطق کم برخوردار/اجرای ۱۱۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در کازرون
  • نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم
  • روایتی از معلمی در مناطق محروم؛ از زندگی در کانکس تا حسرت نیاموخته‌ها
  • افزایش سرانه آموزشی با ساخت 600 کلاس درس جدید
  • برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی
  • ۶۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان ساخته می‌شود
  • اعزام ۶۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان بوشهر
  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها