Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-08@09:59:30 GMT

کرسی تلاوت و احیا قرآنی شب عاشورا برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۶۵۷۱۵

کرسی تلاوت و احیا قرآنی شب عاشورا برگزار شد

به گزارش ایکنا؛ مراسم احیای قرآنی شب عاشورا، شب گذشته سه‌شنبه، 19 شهریوماه مصادف با شب عاشورا همچون سال‌های گذشته با حضور قاریان بین‌المللی و ممتاز و قرآنیان از مناطق مختلف کشور، در مسجد جامع المهدی(عج) شهرری، واقع در فلکه اول دولت‌آباد، از ساعت 24 الی اذان صبح برگزار ‌شد.

در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد موسوی‌درچه‌ای، زیارت عاشورا را قرائت کرد و سپس قاریان و اساتید بین‌المللی و ممتاز به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم اساتیدی همچون محمدرضا صلحجو، سیدمحسن و سیدحسین موسوی‌بلده، داود جعفری، محمدرضا پورزرگری، علی زواریان، هادی ربیعی، ابراهیم آهور، مرتضی ابدالی، احمد مرادی و صباغیان حضور داشتند. از قاریان بین‌المللی و ممتاز جوان حاضر در مراسم می‌توان به سعید پرویزی، سیدمصطفی حسینی، محسن قاسمی، میلاد ایزدپناهی، حسین بیات و سیدعباس حسینی اشاره کرد.

یکی از بخش‌های این مراسم احیای قرآنی، سخنرانی سیدمحسن موسوی‌بلده، استاد و پیشکسوت قرآنی بود که به بیان مطالبی درباره ارتباط سیدالشهدا(ع) و قرآن کریم پرداخت. سپس سعید پرویزی به عنوان حسن ختام جلسه، آیاتی از کلام الله را تلاوت کرد.

در پایان، نماز جماعت صبح روز عاشورا اقامه شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: کرسی تلاوت عاشورا احیای قرآنی شب عاشورا قرآن ایکنا مسجد جامع المهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۵۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین سوگواره فرهنگی و مذهبی «نی ناله» فراخوان داد

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان گفت: سومین سوگواره فرهنگی و مذهبی «نی ناله» در زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، ابراهیم رستمخانی اظهار کرد: سومین سوگواره فرهنگی و مذهبی «نی ناله» در زنجان در دو بخش مذهبی و فرهنگی فراخوان داده است و از هنرمندان دعوت به عمل می‌آید که در این سوگواره شرکت کنند.

وی افزود: ترویج تئاتر دینی و مذهبی، تکریم پیر غلامان، صیانت از نمایش‌های بومی و ملی، تأثیر عاشورا بر فرهنگ اسلامی ایرانی، ترویج روحیه مقاومت، ترویج نهضت قیام حسینی، تأثیر عاشورا بر سایر ملل و ادیان و تکریم حجاب و عفاف عاشورایی از اهداف برگزاری این سوگواره است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان ادامه داد: تئاتر صحنه‌ای، میدانی و تعزیه، نقالی و پرده‌خوانی (کودکان و بزرگسالان) از بخش‌های این جشنواره است و آثار علاقه‌مندان به شرکت در این سوگواره تا پانزدهم خرداد دریافت و تا بیست‌وپنجم خرداد بازبینی خواهد شد.

رستمخانی گفت: آغاز اجراها برای عموم از هفدهم تیر تا سوم مرداد و اجراهای داوری سوگواره نیز هفته سوم محرم خواهد بود.

کد خبر 751377

دیگر خبرها

  • محفل انس با قرآن در آبدان برگزار شد
  • طرح قرآنی «بشری» برای دومین‌بار در ملایر کلید می‌خورد
  • رونمایی از نشریه منش استادی با محوریت اساتید قرآنی درمشهد
  • ورزش در سلامت سازمانی و بهره وری نقش ممتاز دارد
  • سومین سوگواره فرهنگی و مذهبی «نی ناله» فراخوان داد
  • کارگاه آموزشی جامع مدیریت امور قرآنی در یاسوج برگزار شد
  • مراسم سالروز شهادت رئیسعلی دلواری در سطح بین‌المللی برگزار شود
  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • تصاویر جشن تکلیف ۲ هزار دختر افغانی + جزئیات
  • جشن تکلیف ۲ هزار دختر افغانستانی