Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@13:06:16 GMT

شور حسینی مردم کهگیلویه و بویراحمد در عاشورا

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۶۶۰۳۰

شور حسینی مردم کهگیلویه و بویراحمد در عاشورا

به گزارش ایرنا، قشرهای مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد امروز سه شنبه در قالب دسته‌ های سینه زنی و زنجیر زنی در تمامی نقاط کهگیلویه و بویراحمد با حرکت به سمت حرم امامزادگان، مساجد، حسینیه ‌ها و تکایا در غم شهادت جانسوز امام سوم شیعیان و ۷۲ یار باوفای آن حضرت عزاداری می کنند. 

امروز حسینیه‌ ها، مساجد و خیابان‌ های شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد همچون مناطق مختلف این استان صحنه دلدادگی و ارادت شیفتگان به ائمه اطهار (ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارادتمندان، شیفتگان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با نصب پارچه نوشته‌ های سیاه رنگ عزا بر سر درب منازل، مغازه‌ ها و مکان ‌های عمومی عشق، ارادت و دلدادگی خود را نسبت به سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش نشان می دهند.

سخنرانان و مداحان در این آیین ‌های سوگواری و عزاداری به تبیین زندگی، ابعاد شخصیتی، فضائل اخلاقی و ویژگی ‌های سومین امام شیعیان و اهداف نهضت عاشورا می ‌پردازند.

۷۵۳۵/۶۱۱۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ماه محرم عاشورای حسینی کهگیلویه وبویراحمد هیأت عزاداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۶۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار ۳هزار معلم از سراسر ایران با رهبر انقلاب

به گزارش همشهری‌آنلاین، دیدار سه هزار نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور امروز - چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه - همزمان با سالگرد شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و گرامیداشت روز معلم با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی (ره) آغاز شد.

این برنامه، از جمله دیدارهای سالانه رهبر معظم انقلاب است که در تکریم مقام معلم به طور پیوسته برگزار شده است.

در دیدار امروز معلمان با رهبر انقلاب در حسینیه امام خمینی (ره) کتیبه متفاوتی که با الهام از تخته‌ کلاس درس، طراحی و با روایتی از امام صادق علیه‌السلام نصب شده است: در برابر کسی که از او دانش می‌آموزید، فروتن باشید.

کد خبر 848638 برچسب‌ها معلمان خبر ویژه رهبر معظم انقلاب

دیگر خبرها

  • امام جمعه کرج: این واداده‌ها چرا در برابر کتک زدن دانشجویان آمریکا سکوت کردند؟
  • میزان بارش‌ها در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • هفت گوهر نایاب زاگرس در خطر انقراض
  • مصدومیت ۱۷۴ نفر در تصادفات رانندگی کهگیلویه و بویراحمد
  • اولین گروه از عمره‌گزاران کهگیلویه‌وبویراحمد به سرزمین وحی
  • باران میهمان بهاری در مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد
  • دنیای امروز نظاره‌گر پیاده شدن اسلام ناب محمدی در دانشگاه‌های غرب است
  • مسابقات قرآن و عترت کهگیلویه و بویراحمد در چرام
  • حسینیه امام خمینی(ره) حال و هوای کلاس درس گرفت
  • دیدار ۳هزار معلم از سراسر ایران با رهبر انقلاب