Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@05:12:37 GMT

سراسر ایران خیمه‌گاه عزای حسینی (ع)

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۶۶۲۳۲

سراسر ایران خیمه‌گاه عزای حسینی (ع)

علاوه بر شهرهای زیارتی مشهد، قم، شیراز و شهرری که ملجا عاشقان اهل بیت(ع) در طول تاریخ بوده، حسینیه‌ها، تکایا، مساجد و امامزادگان نیز از شب گذشته و همزمان با شب عاشورای حسینی شاهد حضور پرشور علاقه‌مندان و اراتمندان خاندان نبوت بود و در بسیاری مناطق از جمله در مشهد الرضا (ع) و شهر مقدس قم آیین احیا برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این آیین با حضور قاریان، حافظان و اساتید قرآنی، برنامه‌هایی همچون تلاوت قرآن توسط قاریان نوجوان و جوان، تفسیر آیات مرتبط با امام حسین(ع)، بیان سیره قرآنی امام حسین(ع)، ذکر مصیبت سیدالشهداء(ع) و زیارت عاشورا اجرا شد و دسته جات عزادار نیز تا پاسی از بامداد در سوگ سید و سالار شهیدان بر سرو سینه زدند و اشک ماتم ریختند.
از صبح امروز نیز به سنت همه ساله، دسته جات سینه زنی و زنجیرزنی در کوی و برزن به سمت حرم امام زادگان، مساجد، حسینیه ها و تکایا به راه افتادند و مداحان اهل بیت علاوه بر نوحه سرایی به یادآوری ذکر مصیبت هایی که در روز عاشورا بر امام حسین و یاران آن حضرت گذشت، پرداختند.
امروز در استان هایی که آیین تعزیه و شبیه خوانی برگزار می‌شود، گروه های نمایشی شکوه واقعه جانسوز شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌ الحسین(ع) و یاران با وفایش را به تصویر کشیدند.
بر اساس گزارش های ارسالی خبرنگاران ایرنا از سراسر کشور، آیین ها و مناسک سوگواری سرور و سالار شهیدان در نقاط مختلف کشور با آداب و رسوم همان منطقه در حال اجراست و در تهران نیز دسته جات عزاداری بویژه در اطراف بازار بزرگ تهران، میدان امام حسین(ع)، حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و همچنین حرم مطهر امامزاده صالح(ع) گرد هم آمده اند.
از قم خبر رسید که علاوه بر به راه افتادن دسته جات عزاداری در حرم حضرت فاطمه معصومه(س)، در بیوت مراجع معظم تقلید نیز مجالس عزا برپاست و آیین عزاداری عاشورای حسینی، با حضور آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش‌وپرورش، بهرام سرمست استاندار قم و قشرهای مختلف مردم در دفاتر و بیوت مراجع عظام تقلید در قم برگزار شد.
در مازندران که از دیرباز به دیار علویان شهرت داشته نیز مردم شهرهای آمل، ساری، قائمشهر، بابل، چالوس، تنکابن، نوشهر، رامسر، بابلسر ، بهشهرو دیگر شهرهای استان، مردم با حضور در خیابان ها، مساجد، صحن مطهر امامزادگان و تکایا در غم شهادت حسین بن علی(ع)  عزاداری  کردند.مردم با حضور در مساجد و تکایا ،دسته های عزاداری، نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی در غم شهدای مظلوم کربلا به سوگواری  پرداختند.
عزاداران حسینی پس از اقامه عزای حسینی به یاد آخرین نماز شهید کربلا، نماز ظهر عاشورا را به جماعت برگزار کردند که پیام اصلی این روز که همان امر به معروف و نهی از منکر است برای همیشه تاری زنده و جاوید بماند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد عزاداری قم محرم ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۶۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر حسین حسینی به تبریز با وجود محرومیت

آفتاب‌‌نیوز :

تیم فوتبال استقلال در حالی در هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر در ورزشگاه یادگار امام تبریز به مصاف تراکتور خواهد رفت که حسین حسینی به دلیل محرومیت در این دیدار غایب خواهد بود.

طبق پیگیری‌ها کاپیتان استقلال قصد دارد با وجود محرومیت و به دلیل حساسیت بالای این بازی همراه تیم به تبریز سفر کند. البته آبی پوشان به جز حسینی در این دیدار نمی‌توانند از مهدی مهدی‌پور، آرتور کوین یامگا و رافائل سیلوا را به دلیل آسیب دیدگی استفاده کند.

استقلال چهارشنبه در هفته بیست و پنجم لیگ برتر در تبریز مهمان تراکتور است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • ۵۰۰ برنامه فرهنگی در هفته معلم در آذربایجان غربی برگزار می شود
  • ۵۰۰ برنامه فرهنگی در هفته گرامیداشت مقام معلم در آذربایجان غربی برگزار می‌شود
  • برگزاری آیین معارفه مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • برگزاری آیین معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • سفر حسین حسینی به تبریز با وجود محرومیت