Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@15:37:11 GMT

حسین(ع) برای احیای دین و مبارزه با فساد قیام کرد

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۶۶۲۵۲

حسین(ع) برای احیای دین و مبارزه با فساد قیام کرد

حجت الاسلام علی دشتکی، مدیرکل اوقاف البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز با اشاره به اهداف قیام عاشورا، اظهارکرد: نهضت امام حسین(ع) برای کسب مقام و ریاست و مال دنیا نبود بلکه سالار شهیدان به دنبال تداوم راه جد خود و اصلاح جامعه بود.
وی با اشاره به اینکه امام حسین می‌خواست قسمت‌های اصلی و فراموش شده دین اسلام را احیا کند، افزود: ایشان در راه خدا و دین اسلام جان خود و خانواده خود را فدا کرد و درس ایستادگی در مقابل ظلم را به همگان آموخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسئول با بیان اینكه نهضت عاشورا ماندگارترین الگوی مبارزه حق علیه باطل است، گفت: سید و سالار شهیدان حسین‌بن‌علی(ع) درس جهاد و شهادت را در میدان مبارزه در مقابل جهل و بی‌خبری و پایمال شدن احكام و دستورات الهی توسط حزب اموی، كه می‌رفت تا ریشه دین خدا را در جامعه بخشكاند، آموخت.
دشتکی افزود: حسین(ع) با فدا كردن جان خود و خاندان و فرزندان عزیزش، دین جد خویش رسول الله(ص) را پاسداری كرد و شك نیست كه جز با شهادت امام حسین(ع) هرگز پایه‌های حكومت بنی‌‍‌‌امیه متزلزل نمی‌شد.
مدیرکل اوقاف البرز، باور به كارآمدی شهادت در احیای دین را یكی از درس‌های بزرگ عاشورا دانست و گفت: شهادت سیدالشهدا فقط یك جریان خونین و مظلومیت نیست كه فراتر از غم و اندوه پیامی در بر نداشته باشد، بلكه نهضت و انقلابی عظیم است كه در عین غمبار و غم‌انگیز بودن، مانند چشمه‌ای جوشان و خروشان كام جان حق جویان و حق طلبان را سیراب می‌كند.
این مسئول، آزادی‌بخشی و دفاع از حق و حقیقت را از درس‌های بزرگ این حماسه عظیم عنوان كرد و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری نهضت حسینی در واقع با دو نگاه قابل ملاحظه است، یك نگاه، حركت ظاهری حسین بن‌علی(ع) است، كه حركت علیه یك حكومت فاسد و منحرف بود و نگاه دوم، حركت علیه جهل و زبونی انسان است.
وی اضافه کرد: در حقیقت، امام حسین(ع) اگرچه با یزید مبارزه كرد، اما این مبارزه در حقیقت، مبارزه با جهل، پستی، گمراهی، زبونی و ذلت انسان است و آن حضرت(ع) قیام كرد تا درس حریت و آزادی و آزادگی به تمامی نسل‌ها بیاموزد و در روح ملت‌ها و امت‌ها بدمد تا دین و دینداری در پناه آزادی شاداب و سرزنده بماند.
دشتکی، سرمشق قرار دادن قیام امام حسین(ع) را راه مقابله با توطئه‌های دشمن دانست و گفت: امروز دشمن به دنبال نابودی حق‌خواهی، حق‌جویی و حق‌طلبی در بین مسلمانان جهان است و در واقع به دنبال این است تا روح و حقیقت نهضت عاشورا را نابود كند، ولی این اسلام و مقاومت مردم مسلمان است كه عصاره وجودی حماسه كربلا را حفظ و ماندگار می‌كند.
این مسئول در پایان با بیان اینکه ما باید ادامه‌دهنده این راه حسین(ع) باشیم و در جامعه فرائض فراموش شده را احیا کنیم، ابراز کرد: باید بیشتر از واقعه کربلا به اهمیت مکتب امام حسین(ع) توجه کنیم.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن معارف دشتکی اوقاف امام حسین احیای دین مبارزه با ظلم قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۶۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی

هادی حق‌بین، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا درخصوص پروژه خانه شهر مطرح کرد: همان‌طور که از اسم پروژه خانه شهر پیداست، این پروژه بیانگر سابقه و تاریخچه شهر تهران است. 

وی با بیان اینکه پروژه خانه شهر تاریخچه و گذشته تهران به تصویر می‌کشد، افزود: سعی کردیم با اجرای این طرح علاوه برتداعی گذشته شهر، آنچه برای آینده آن متصور هستیم را نیز در این ساختمان به تصویر بکشیم.

وی با تاکید بر اینکه به کارکردهای پیرامونی و جنبی این پروژه توجه ویژه شده است، عنوان کرد: تمامی مراجعه کنندگان از شهروندان گرفته تا اعضای کلانشهرها پس از اتمام پروژه به محض اینکه وارد این ساختمان شوند سیر تاریخی که در این بنا به تصویر کشیده شده است را درک خواهند کرد.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران نسبت به تمامی بخش‌های این پروژه توجه ویژه و خاصی شده است و از مواد با کیفیت و مدرن مورد استفاده قرارگرفته است.

حق بین ادامه داد: به عنوان مثال سقف این پروژه اکسپوز است که به عنوان سقف‌های باز یا پلنوم‌های باز نیز شناخته می‌شوند. در این نوع سقف تمامی سیستم‌های تاسیساتی ساختمان که از زیر سقف عبور کرده‌اند در معرض دید قرار می‌گیرند. در واقع این سقف‌ها نوعی سقف باز قلمداد شده و امروزه محبوبیت بسیاری پیدا کرده‌‎اند. 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پوشش پروژه کاملا منطبق با ساختمان دوره قاجاریه و زمان قدیم در نظر گرفته شده است. داخل پروژه نیز کاملا مدرن است و با کارکرد امروز خدمات خواهیم داد.

حق‌بین همچنین در خصوص زمان افتتاح پروژه اظهار کرد: بنابر پیش بینی‌های صورت گرفته این پروژه تا شهریور ماه سال جاری افتتاح خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در پایان با تاکید بر اینکه این پروژه بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی در ابنیه شهر تهران است، افزود: نکته حائز اهمیت و قابل توجه این است که بافت میدان امام‌خمینی با احداث این پروژه احیا خواهد شد.

گفتنی است پروژه «خانه شهر» واقع در ضلع شمالی میدان امام خمینی (ره)، دارای امکانات فرهنگی و رفاهی شامل، سالن نمایش با ظرفیت 360 نفر، کافه رستوران حدود 100 نفر، عکاسخانه، شهر کتاب، کافه کتاب و گالری موزه است و با زیر بنای در حدود 18000 متر مربع توسط سازمان عمرانی مناطق شهرداری در دست ساخت است.این پروژه دقیقا در محل ساختمان قدیم بلدیه تهران واقع شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معلمان و کارگران، افسران جنگ فرهنگی و اقتصادی هستند
  • جایگاه ایران را در عرصه نبرد فرهنگی و اقتصادی تثبیت کنیم/ مسئولان از تولید ملی حمایت کنند
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • مدیران باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • مسئولان هم محصولات ملی و داخلی خریداری و مصرف کنند
  • مدیریت باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • جذب نیروی بومی در صنایع شهرستان جم بسیار پایین است
  • دولت سیزدهم در مبارزه با فساد کارنامه خوبی ارائه دهد
  • ختم غائله‌ی شهرنو به روایت شیخ حسین انصاریان/ قسمت ۱
  • پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی