Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اردبیلی‌ها از طلوع آفتاب عاشورای حسینی با حضور در هیئت‌های عزاداری، مساجد و حسینیه‌ها در عزای یاران حسین (ع) به سر و سینه زده و اشک ماتم می‌ریزند.

آسمان ابری و مه آلود همراه با هوای نسبتا سرد اردبیل نیز در شور عزاداران این شهر مانعی ایجاد نکرده و به مانند سنوات گذشته دسته جات با رونق خاصی مراسم خاص خود را برگزار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برپایی ایستگاه‌های صلواتی، اجرای مراسم تعزیه و شبیه خوانی، حر حضور دسته جات عزاداری در سقاخانه حضرت ابوالفضل (ع) عالی قاپو و بازار تاریخی اردبیل از سنت‌های مردم این شهر در روز تاسوعای حسینی است.

از صبح امروز عزاداران با حضور در مساجد و تکایا زیارت عاشورا قرائت کردند؛ همچنین مراسمی تحت عنوان شاخسی «شاه حسین» و شبیه خوانی نیز در اکثر مناطق در حال برگزاری است.

پس از اتمام عزاداری‌ها نیز مردم به یاد نماز ظهر عاشورا در تجمعی باشکوه به اقامه نماز جماعت می‌پردازند.

پاکبانان محرم اردبیل نیز با حضور هزار نفر از جوانان و نخبگان جامعه به صورت داوطلبانه برای پاکسازی شهر و فرهنگسازی توجه به محیط زیست پای کار آمده و صحنه‌هایی ماندگار در این عزاداری‌ها خلق کردند.

همچنین محل برگزاری نماز ظهر عاشورای اردبیل که پیش از این «محوطه روباز شهیدگاه» اعلام شده بود؛ بنا به شرایط نامساعد جوی و بر اساس اطلاعیه‌ای به مصلای امام اردبیل انتقال تغییر یافت.

نماز ظهر عاشورا در سه نقطه دیگر شهر واقع در امامزاده سیدصدرالدین، مسجد هاشمیه سلمان آباد و امامزاده عبدالعزیز نیار نیز برگزار خواهد شد.

تجمع بزرگ عاشوراییان اردبیل نیز از ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه امروز در خیابان‌های منتهی به میدان تاریخی عالی قاپوی اردبیل برگزار خواهد شد و بنا به هماهنگی‌های انجام یافته این برنامه از رسانه‌های داخلی و برون مرزی پوشش زنده تلویزیونی خواهد داشت.

کد خبر 4715279

منبع: مهر

کلیدواژه: مراسم عزاداری اردبیل عاشورا ماه محرم بوشهر قزوین شیراز هفته دولت ایلام مراسم عزاداری گرگان شهرکرد اربعین حسینی خرم آباد خطبه های نماز جمعه استانداری سمنان ماه محرم و صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۶۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پست اینستاگرامی و خاص کاپیتان استقلال با ایموجی قلب!

به گزارش همشهری آنلاین، یکی از پیشکسوتانی که روز جمعه در تمرین استقلال حضور یافته بود، حمید بابازاده دروازه‌بان سابق آبی‌ها بود. بابازاده که سال‌ها به عنوان مربی گلرها در استقلال فعالیت می‌کرد با اعضای استقلال و به خصوص سید حسینی گلر این تیم خوش و بش گرمی داشت.

سید حسین حسینی که دوازدهمین فصل حضور در استقلال را سپری می‌کند همراه با بابازاده عکسی را به یادگار گرفت و ساعتی قبل این تصویر را در صفحه شخصی‌اش به اشتراک گذاشت.
کاپیتان آبی پوشان خطاب به بابازاده در اینستاگرامش نوشت: “حمید خان عزیز دیدن شما بعد از چند سال باعث افتخار بود همیشه مدیون شما هستم”.

کاپیتان استقلال با قلب آبی رنگ در پایان متن خود اراداتش به حمید بابازاده را نشان داد و برای او آرزوی موفقیت کرد.

کد خبر 849059 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • دسته عزای شهادت امام صادق(ع) با حضور آیت الله وحید خراسانی در قم
  • پست اینستاگرامی و خاص کاپیتان استقلال با ایموجی قلب!
  • برپایی مراسم عزاداری و دسته روی در کربلای معلی
  • اولین نماز جمعه در «فرومد» اقامه شد
  • تجلیل سایت کمیته بین المللی پارالمپیک از ملی پوش اردبیلی گلبال
  • پویش آزادی ۴۰ زندانی با کمک اردبیلی‌های مقیم آذربایجان‌شرقی
  • شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران
  • صافکار متخلف اردبیلی نقره داغ شد
  • بانوی ۶۱ ساله اردبیلی نجات بخش جان همنوعانش شد
  • سیمای معلم در آثار کاریکاتوریست اردبیلی