Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم شیراز در دهمین روز از محرم‌الحرام با حضور در صحن و سرای حرم مطهر احمدبن‌موسی(ع) به عزاداری و سوگواری پرداختند. ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، روز دهم محرم است و دل‌های شیعیان در عزای سید و سالار شهیدان به سوگ نشسته است. مردم استان فارس و شهر شیراز نیز در دهمین روز از محرم‌الحرام با حضور در صحن و سرای حرم مطهر احمدبن‌موسی(ع) به عزاداری و سوگواری پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیئات مذهبی صبح امروز عزاداری خود را آغاز کردند و با ورود به صحن و سرای حرم مطهر احمدبن‌موسی(ع) عرض ارادت خود را به اهل بیت پیامبر(ص) نشان دادند.

نماز ظهر عاشورا در چهارمحال و بختیاری اقامه شدنماز ظهر عاشورا در گیلان برپا شدایلامی‌های سوگوار نماز ظهر عاشورا را با شکوه خاصی اقامه کردند

با اذان ظهر هیئات مذهبی حاضر در صحن شاهچراغ(ع) به اقامه نماز ظهر عاشورا پرداختند. 

انتهای پیام/ح 

R41382/P/S6,61/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۶۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی برپا می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، داود منافی پور در حاشیه افتتاح کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در باب الهادی (ع) حرم مطهر رضوی اظهار کرد: همزمان با افتتاح این کارگاه ۷۲ کارگاه دوخت لباس در ایران اسلامی و ۴ کشور بحرین، عراق، هندوستان و ترکیه کار خود را آغاز خواهند کرد.

دبیر مجمع جهانی علی اصغر افزود: بزرگ‌ترین محفل شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر رضوی و در نخستین جمعه ماه محرم برپا خواهد شد.

وی بیان کرد: مجمع جهانی علی اصغر (ع) به عنوان قطب هماهنگ کننده همایش‌ها در ایران و ۴۵ کشور جهان با افتتاح ۷۲ کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی که در آن تعداد زیادی از بانوان به صورت داوطلبانه فعالیت می‌کنند، اقدام به تهیه، توزیع و اهدا این لباس‌ها به برخی از نقاط ایران و جهان کرده و نهایتاً در صبح نخستین جمعه ماه محرم این لباس‌ها به صورت رایگان در اختیار مادران و شیرخوارگان قرار می‌گیرد.

منافی پور ادامه داد: دوخت لباس شیرخوارگان حسینی حدوداً از سال ۱۳۸۶ به طور رسمی و با هزینه‌های مردمی آغاز شد و داوطلبان هر ساله از ولادت حضرت علی اصغر (ع) تا اولین جمعه ماه محرم در این کارگاه گرد هم می آیند و شروع به دوخت لباس‌های سبز علوی برای این مراسم می‌کنند.

دوخت ۵۰۰ هزار دست لباس و توزیع در سطح کشور و بین الملل

دبیر مجمع جهانی علی اصغر ضمن تقدیر از همت و تلاش این بانوان داوطلب اظهار کرد: هر ساله حدود ۵۰۰ هزار دست لباس دوخته و در سطح کشور توزیع می‌شود.کارگاه دوخت لباس مرکزی که در تهران برپا می‌شود علاوه بر دوخت لباس‌های استان تهران، لباس‌های شیرخوارگان حسینی را در سطح بین المللی نیز تأمین می‌کند.

وی گفت: هزینه‌های این کارگاه کاملاً مردمی است و خرید پارچه، نخ و مابقی مایحتاج از نذورات مردمی تهیه می‌شود.این لباس‌ها پس از دوخت توسط بانوان به صورت شکیل بسته بندی شده و مزین به سربند یا صاحب‌الزمان (عج) می‌شود. همچنین در هر بسته بندی نذر نامه‌ای با این مضمون قرار می‌گیرد.

ترجمه نذر نامه به ۱۲ زبان زنده دنیا

«یا صاحب الزمان (عج) فرزندم را نذر یاری قیامت تو می‌کنم او را برای ظهور نزدیک برگزین و حفظ کن»، این نذر نامه به ۱۲ زبان عربی، انگلیسی، آذری، اردو، سواحیلی، روسی، اسپانیولی، آلمانی، ایتالیایی، فرانسه، ترکی و هوسایی ترجمه شده است.

کد خبر 6088958

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز امداد اجتماعی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)
  • بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی برپا می‌شود
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • راه اندازی سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان؛بزودی
  • 7 میز خدمت در حاشیه نماز جمعه ارومیه برپا می‌شود
  • اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی
  • نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد