Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-03@04:26:37 GMT

عاشورا؛ فرصتی بی نظیر برای رشد و تعالی انسان

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۶۶۶۳۰

رئیس قوه قضاییه از عاشورا به عنوان روزی یاد کرد که فرصتی بی نظیر را برای رشد و تعالی انسان فراهم می کند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی روز یکشنبه در مراسم سوگواری سیدالشهدا علیه السلام که با حضور کارکنان قوه قضاییه در حوزه ریاست برگزار شد، با تسلیت فرا رسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: ایام عاشورا ایامی برای رشد، تکامل و ارتقای بشریت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرا در این ایام، حوزه احساسی و تعقلی انسان به صورت توامان فعال است و این نقطه پیوند عقل و احساس، فرصتی بی‌نظیر برای رشد و تعالی انسان فراهم می‌کند.

وی افزود: ایمان، توکل، صبر، بصیرت و اوج عبودیت از مظاهر عالی عاشوراست و به هیچ عنوان نباید تصور کرد که واقعه کربلا یک حادثه تصادفی و عادی بوده است. این حرکت عظیم با یک برنامه ریزی دقیق صورت گرفت؛ چنانکه آثار آن تا امروز نیز باقی است.

رئیسی، عاشورای حسینی را مکتب ظرفیت‌سازی برای انسان‌ها دانست و گفت: برخی به محض آنکه با تنگنایی روبه‌رو می‌شوند، از کوره درمی‌روند و خود را می‌بازند. بسیاری از موارد خودکشی در گوشه و کنار به دلیل همین عدم ظرفیت کافی است. ارتباط نزدیک با فرهنگ عاشورا باعث می‌شود ظرفیت‌های عالی وجود انسان کشف و تقویت شود و کمتر شاهد یاس و ناامیدی در برابر مشکلات باشیم.

وی با بیان اینکه نسل سوم و چهارم انقلاب اگر از نسل اول قوی تر و بصیرتر نباشند، قطعا قدرت و بصیرتشان کمتر از نسل اول نیست، درخواست‌های مکرر جوانان برای حضور در جبهه مقاومت و رشادت‌های آنان در عرصه دفاع از حرم را از زیباترین رویش‌های عاشورا در عصر حاضر دانست.

رئیس قوه قضاییه در این مراسم به ذکر مناقب اهل بیت علیهم السلام و مصائب امام حسین علیه السلام و یاران باوفای ایشان پرداخت.

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000F6F برچسب ها: رئیسی ، تعالی ، عاشورا

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: رئیسی تعالی عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۶۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران بازوان جامعه برای رشد و تعالی هستند

 سعید تجلیلی در مراسمی تجلیل از کارگران نمونه شهرستان که در سالن فرهنگ و ارشاد برگزار شد ضمن گرامیداشت یازدهم اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر و با اشاره به‌اینکه برای کار و کارگر باید ارزش قائل شد و از افرادی که برای روزی حلال و خانواده‌اش تلاش می‌کند، قدردانی شود، بیان کرد: هفته کارگر فرصتی مناسب برای تبیین نقش ارزشمند کارگران در تولید و اقتصاد کشور است و روز کارگر مایه افتخار و روز عزت است.
 
وی با اشاره به نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید با مشارکت مردم، گفت: رسیدن به این اهداف با همت و تلاش کارگران که بازوان حرکت هر جامعه‌ای برای رشد و تعالی و شکوفایی است، میسر خواهد شد.
 
فرماندار سراوان خاطرنشان کرد: صادقانه می‌گویم از نظر بنده قداست و شرافت و جایگاه کارگران که لحظه به لحظه در جهت خدمت به مردم تلاش می‌کنند در نزد ما جایگاهی ارزشمند و شریف است و ما برای همه کارگران احترام ویژه‌ای قائل هستیم.
 
تجلیلی تصریح کرد: کارگرانی که در راه رزق و روزی خانواده با زحمت کار می‌کنند، در واقع یک مجاهد در راه خدا محسوب می‌شوند که در اقتصاد جامعه تاثیر موثر و مهمی دارند.
 
در پایان این مراسم، به پاس زحمات و تلاش‌های کارگران شهرستان سراوان از کارگران نمونه جمعی از کارفرمایان با اهدای لوح تقدیر و کارت هدیه تجلیل به‌عمل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • حرکت‌های جهادی کارخانه انسان‌سازی است
  • کهگیلویه و بویراحمد بهشت سرمایه‌گذاری در عرصه گیاهان دارویی؛ فرصتی که از دست می‌رود
  • کهگیلویه و بویراحمد، بهشت گیاهان داروئی؛ فرصتی که از دست می‌رود
  • مغز انسان به شکلی بی‌نظیر شبیه‌سازی شد
  • ظرفیت فضای صدور احادیث در توسعه فقه اجتماعی بررسی می شود
  • شوخی دور از ذهن ابراهیم رئیسی با محافظان خود + ویدئو
  • بازخوانی بی‌نظیر آواز شجریان توسط خواننده پایتخت + ویدئو
  • کارگران بازوان جامعه برای رشد و تعالی هستند
  • استفاده از ظرفیت بی‌نظیر دانشگاه آزاد در زمینه علم و فناوری برای توسعه شهری
  • دهه کرامت فرصتی مناسب برای تببین جایگاه اهل بیت علیهم السلام