Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، امروز(سه شنبه) جای جای استان مرکزی شاهد خیل عظیم سوگواران و عزادارانی بود که در غم و ماتم شهادت اباعبدالله الحسین(ع) به سینه زنی و زنجیر زنی پرداختند و در ادامه نماز ظهر روز عاشورا را در صفوف متعدد و منسجم برگزار کردند.

براساس این گزارش، در شهر اراک هیات های مذهبی از صبح روز عاشورا سوگواری را آغاز کرده و از نقاط مختلف شهر به سمت مصلای بیت المقدس این شهر حرکت کردند، تا در این مکان نماز ظهر عاشورا را به جای بیاوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماز ظهر روز عاشورا در اراک به امامت آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه این شهر اقامه شد.

همزمان با شهر اراک، اقامه نماز ظهر عاشورا در شهرهای ساوه، خمین، محلات، دلیجان، شازند، تفرش، آشتیان، فراهان، خنداب و کمیجان نیز با حضور جمع گسترده عاشقان و دوستداران اباعبدالله الحسین(ع) برگزار شد.

کد خبر 4715330

منبع: مهر

کلیدواژه: نماز ظهر عاشورا ماه محرم عاشورا ماه محرم بوشهر قزوین شیراز هفته دولت ایلام مراسم عزاداری گرگان شهرکرد اربعین حسینی خرم آباد خطبه های نماز جمعه استانداری سمنان ماه محرم و صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۶۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن تکلیف دانش آموزان دختر آستارایی برگزار شد

حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: فرا رسیدن سن تکلیف یک موهبت الهی است و عمل به واجبات و دستورات دینی با رسیدن سن تکلیف موجب سعادت دنیا و آخرت می‌شود.

امام جمعه آستارا با بیان اینکه جشن تکلیف، تولدی نو و سرآغازی برای حرکت در مسیر تعالی و معنویت است افزود: دانش آموزان با ورود به این سن، بهار زندگی را با فریضه نماز، دعا و قرائت قرآن پیوند می‌دهند.

وی با تبریک جشن عبودیت و بندگی دانش‌آموزان، اظهار داشت: امروز جشن تکلیف برای ۷۰۰ دانش‌آموز دختر شهرستان آستارا برگزار شد که علاوه بر اینکه نکات ارزشمندی در خصوص اهمیت تکلیف و بندگی، اهمیت نماز، حجاب و عفاف مطرح شد برنامه های شاد و خوبی همراه با اجرای مسابقه و اهدای جوایز نیز برگزار شد که مورد استقبال دانش آموزان قرار گرفت.

گفتنی است، اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، قرائت پیمان‌نامه، آشنایی دانش‌آموزان مکلف به احکام و دستورات دینی، برپایی نماز جماعت و نماز شکر به امامت حجت الاسلام «محمد جواد باقری ارومی» امام جمعه آستارا از جمله برنامه های برگزار شده در این مراسم بود.

کد خبر 6093275

دیگر خبرها

  • جشن تکلیف دانش آموزان دختر آستارایی برگزار شد
  • واکنش رجاییان به شایعه حضور لیموچی در استقلال و پرسپولیس: او قرارداد ۲ ساله دارد/اولین چک فخرالدینی پاس شده است
  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • تنفس ۲۰ دقیقه‌ای جلسه صحن مجلس برای اقامه نماز
  • برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد
  • نماز اول وقت در ادارات اقامه شود
  • آسیب‌های موجود در جامعه به واسطه فقدان اقامه نماز است
  • اقدام پسندیده شاگردان حسینی پس از پرسپولیس(عکس)
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس