Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@11:59:01 GMT

نماز ظهر عاشورا در مصلای اردبیل برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۶۶۶۷۳

نماز ظهر عاشورا در مصلای اردبیل برگزار شد

به گزارش ایکنا از اردبیل، نماز باشکوه ظهر عاشورا، امروز، ۱۹ شهریورماه با حضور عزاداران و دلدادگان حسینی به صورت منسجم و گسترده به امامت آیت‌الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در مصلای اردبیل برگزار شد.

نماز ظهر عاشورا که قرار بود در شهیدگاه اردبیل برگزار شود با توجه به شرایط جوی و پیش‌بینی بارش باران مکان آن تغییر یافت و در مصلای اردبیل اقامه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر مصلای اردبیل نماز پرشور و دشمن‌شکن ظهر عاشورا در امامزاده سیدصدرالدین، هاشمیه و امامزاده عبدالعزیز نیار و برخی مساجد دیگر در مرکز استان برگزار شد.

امسال نیز مردم مومن و عزادار حسینی در شهر‌ها و روستا‌های مختلف با نوای اذان ظهر مراسم‌های آئینی و عزاداری را کنار گذاشته و در صفوف منظم و منسجم و به صورت یکپارچه به یاد آخرین نماز عاشقانه سیدالشهدا(ع) در نماز جمعه حاضر شدند تا عهدی دوباره با اباعبدالله‌الحسین(ع) ببندند.

دستجات و هیئت‌های عزاداری و اقشار مختلف مردم با حضور در نماز ظهر عاشورا بیعت و شور و شعور حسینی خود را در برپایی نماز اول به نمایش گذاشتند.

این نماز سراسر عشق و شور علاوه بر مرکز استان در شهر‌ها و روستا‌های مختلف در جای جای استان نیز به صورت جماعت اقامه شد و جلوه‌ای از شور و شعور حسینی در سراسر استان حسینی اردبیل به نمایش گذاشته شد.

سوگواران حسینی پس از برگزاری نماز ظهر عاشورا با قرائت فراز‌هایی از زیارت عاشورا با مولای خود تجدید عهد کردند و برنامه مداحی و مرثیه‌خوانی در بین نماز ظهر و عصر در سالروز شهادت امام حسین(ع) برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا اردبیل فرهنگی نماز ظهر عاشورا عزاداری حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۶۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برترین موتورکراس سواران تبریز معرفی شدند

به گزارش خبرنگار مهر، هیأت موتورسواری تربیت بدنی سپاه عاشورا مسابقه چهار جانبه موتورسواری کراس با حضور سرهنگ پاسدار حیدرپناه معاون تربیت بدنی سپاه عاشورا و با حضور چهار تیم از شهرهای تبریز، جلفا، مرند، هشترود و جمعی از تماشاگران برگزار کرد.

این مسابقات در ۳ کلاس ۴۵۰ سی سی، ۲۵۰ سی سی و تیرل انجام شد.

در پایان این مسابقات تیم‌های برتر به ترتیب ذیل معرفی شدند؛

موتورسواران باشگاه مقاومت توانستند مقام اول این مسابقات را بدست آورند.

همچنین تیم مرند و تیم جلفا به ترتیب مقام دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

کد خبر 6097577

دیگر خبرها

  • ۳۰ عنوان ویژه برنامه هفته هلال احمر در استان سمنان برگزار می‌شود
  • آماده‌سازی مصلای وحدت گرگان برای برگزاری یادواره شهدای گلستانی مدافع حرم و امنیت + فیلم
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می‌شود
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می شود
  • برترین موتورکراس سواران تبریز معرفی شدند
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد
  • برگزاری یادواره شهدای روستای امند
  • تلاش برای برقراری پرواز مستقیم حجاج اردبیلی به مدینه
  • تشییع پیکر شهید «فرزین بلیان» در کرمانشاه + تصاویر
  • انتقاد امام جمعه اردبیل از وزارت نیرو در مدیریت سدها