Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم عاشورای حسینی علیه السلام امروز در سرتاسر افغانستان و کابل با حضور اقشار مختلف مردم و سیاسیون افغانستان برگزار شد.

اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان امروز در مراسمی که در مسجد حضرت نبی اکرم برگزار شده بود اظهار داشت: امام حسین در روز عاشورا به تنهایی به میدان رفت، اما اکنون دیگر تنها نیست، مبارزه امام حسین (ع) امروز یک مکتب، یک چراغ، یک راه و یک معلم بزرگ آزادی و آزادگی برای همه نسل‌ها و عصرها به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور افغانستان افزود: امروز در افغانستان همه مسلمانان و همه پیروان مذاهب از این رویداد بزرگ تجلیل می‌کنند. امام حسین (ع) به یک نقطه اتصال و الگوی همپذیری برای ما مبدل شده و این همپذیری در بین همه کشورهای اسلامی بی نظیر و نمونه است.

اشرف غنی بیان داشت: ویژگی‌های تاریخی عاشورا سبب شده تا این واقعه از همه مرزها عبور کرده و به یک پیام ماندگار برای بشریت تبدیل شود، این حرکت بزرگ و تاریخی باید در مراکز علمی و نهادهای تحقیقی مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد.

وی افزود: وحدت ملی یگانه سرمایه ملی در افغانستان است که این وحدت و همپذیری در بین کشورهای مسلمان بی‌نظیر و نمونه است.

رئیس جمهور اضافه کرد: هر تهدیدی که متوجه شهروندان شیعه و هزاره افغانستان باشد، من به عنوان رئیس‌جمهور کشور، یک شیعه و هزاره خواهم بود و لازم می‌دانم یاد شهدای رویدادهای تروریستی جنبش روشنایی، شهدای کورس موعود، مسجد امام زمان و دیگر شهدا را گرامی بدارم.

به گفته وی، دشمنان کشور با انجام جنایت‌هایی، وحدت ملی ما را نشانه گرفته، اما شهروندان افغانستان با آگاهی و شعور بلند سیاسی به مساجد اهل تشیع رفته و مشترکا نماز ادا کردند و پیام دادند که شهروندان افغانستان به عنوان یک پیکر واحد در کنار هم قرار دارند.

اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان اظهار داشت: هیچ توطئه پیدا و پنهان مانع وحدت ملی و همدلی مردم ما نخواهد شد. وحدت ملی یگانه سرمایه بزرگ و رمز موفقیت ما است، در این شرایط حساس باید از این سرمایه ملی حفاظت شود.

وی خاطرنشان کرد: جمهوریت به عنوان خط سرخ من قرار دارد و اگر مانند امام حسین تنها باشم، باز هم برای جمهوریت ایستاده خواهم شد.

رئیس جمهور افغانستان بیان کرد: همان‌گونه به برگزاری به موقع انتخابات تاکید کرده بودم، اکنون نیز یادآور می‌شوم به عنوان دستور قانون اساسی در وقت معین آن برگزار خواهد شد و هیچ بدیلی برای انتخابات وجود ندارد و هیچ قدرتی مانع برگزاری انتخابات نخواهد بود.

وی در پایان تاکید کرد: صلح بر اساس نقشه راه که مردم افغانستان در جرگه مشورتی تعیین کرده بودند، به عنوان یک پروسه ملی تعقیب می شود. صلح با عزت که امنیت را در کشور تضمین و به مالکیت افغان‌ها باشد را تعهد خواهیم کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امام حسین علیه السلام افغانستان کابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۷۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟

به گزارش تابناک به نقل از عصر ایران، خانم معصومه حائری یزدی همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی و دختر آیت‌الله شیخ مرتضی حایری یزدی صبح روز ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ خورشیدی در تهران درگذشت.

وی مادر سید حسین و مریم خمینی بود. حجت‌الاسلام سید حسین خمینی از اوایل دهه ۶۰ عملا از عرصه های رسمی و رسانه‌ای کنار است و خواهر او (نوه امام خمینی) هم در خارج از کشور زندگی می‌کند و به طبابت و کارهای علمی اشتغال دارد و خانواده برای دفن مادر منتظر بازگشت اوست. (دو فرزند دیگر در کودکی درگذشته بودند).

 
 

از نکات شگفت‌آور زندگی خانم حایری این که به رغم آن که عروس ارشد امام خمینی و منتسب به یک خاندان بزرگ و مشهور روحانی دیگر هم بود زندگی بسیار عادی و گاه توام با سختی و رنج داشته است.

او شیفته سید مصطفی خمینی بود و خاطرات هجران او را با اشک بیان می‌کرد و همچون اعضای خانواده امام که آقا مصطفی را «داداش» خطاب می‌کردند او هم عادت کرده بود همسرش را این گونه خطاب و حتی بعد از فقدان چنین یاد کند.

با این که عروس ارشد امام اهل مصاحبه با رسانه‌ها نبود اما برای اولین بار اول آبان ۱۴۰۰ و به مناسبت چهل‌وچهارمین سالگرد درگذشت مشکوک سید مصطفی خمینی گفت‌وگویی با او منتشر شد که بسیار مورد توجه قرار گرفت خصوصا جاهایی که حکایت از نگاه امروزین آقا مصطفی خمینی داشت و تصویر متفاوتی از فرزند فقید امام ترسیم می‌کرد.

درباره فرزندان چنین گفته بود: «خدا چهار فرزند به من داد که دو تا از آن‌ها از دنیا رفتند و الان تنها حسین و مریم برای من باقی مانده‌اند. هر دو دختر بودند و یکی در ایران و یکی در نجف از دنیا رفت. اولی چند روز بعد از به دنیا آمدن از دنیا رفت و علتش هم این که اوضاع ما در آن ایام به خاطر مسائل انقلاب خیلی ناجور و نامناسب و دگرگون بود و در همان ایامی که تازه این دختر به دنیا آمده بود، نیروهای دولتی وارد منزل ما ‌شدند و هول و هراس ایجاد ‌کردند و حال خود من خیلی بد و خراب بود و شاید این بچه بر اثر همان مسائل مُرد و از دنیا رفت.

دومی هم بلافاصله بعد از تولد و بر اثر یک بیماری کشنده از دست رفت؛ البته برخی به من می‌گفتند که این فرزندم، پسر بوده ...»

دیگر خبرها

  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد
  • محمدجواد حسین‌ نژاد؛ بازگشت به آزادی با انگیزه انتقام
  • رئیس‌جمهور: سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی رسوایی دیگری برای مدعیان آزادی بیان و تمدن غرب است/ سرکوب حامیان فلسطین چهره بی‌روتوش غرب را نمایان کرد/ گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • رضایت رئیس جمهور از گزارش مسئولان درباره کاهش تورم | رسوایی برای مدعیان آزادی بیان | گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • وحدت مهم‌ترین رکن جامعه است
  • وحدت در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن پیشرفت است
  • بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم
  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟
  • رشد صد در صدی دانش‌بنیان‌ها در بورس تا پایان سال
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد