Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-27@03:54:34 GMT

آماده باش وزارت بهداشت عراق

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۶۹۳۱۶

آماده باش وزارت بهداشت عراق

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، «سیف البدر» سخنگوی وزارت بهداشت عراق با اعلام این خبر افزود حال برخی مجروحان وخیم است و این آمار نهایی نیست و پیش بینی می شود تعداد آسیب دیدگان و قربانیان افزایش یابد.

البدر تصریح کرد: تیم های وزارت بهداشت عراق بعد از حادثه به حالت آماده باش در آمده اند.

تصاویری در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که تعدادی از زائران را بیهوش روی زمین افتاده نشان می دهد و دیگران در حال امداد رسانی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌ احمر گفت: تاکنون در حادثه باب الرجاء مقابل حسینیه تهرانی در نزدیک باب القبله حرم مطهر امام حسین(ع) هیچ یک از زائران ایرانی عتبه حسینی و عباسی حاضر در شهر مقدس کربلا در این حادثه آسیب ندیده اند.

«محمدتقی حلی ساز» عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا گفته بود: طبق آخرین اطلاعات ارزیابی شده دریافتی از محل وقوع این حادثه ازدحام جمعیت در محل سرداب حرم مطهر امام حسین (ع) در کربلای معلا تاکنون (ساعت 18:31) ۱۸ کشته و ۷۰ زخمی بر جای گذاشته است.

با این حال شمار جان باختگان و صدمه دیدگان همچنان در حال افزایش است و وزارت بهداشت عراق از 31 جان باخته خبر می دهد.

طبق اطلاعات دریافتی از شهر مقدس کربلا این حادثه در پی ازدحام جمعیت در جریان برگزاری مراسم مشهور رکضه طویریج (دویدن طویریج) که هر سال ظهر عاشورا برای بزرگداشت قیام کربلا برگزار می شود، بوجود آمد و تعدادی از زائران زیر دست و پا ماندند.

درحال حاضر گروه ۲۵ نفره پزشکان هلال‌ احمر با تخصص‌های مختلف به خصوص جراحی با توجه به شرایط خاص عزاداری در روزهای عاشورا و تاسوعا در کربلا خدمت‌رسانی می‌کند. تیم پزشکی هلال‌احمر شامل متخصصان داخلی، قلب، بیهوشی، تکنسین اورژانس، پرستار و نظایر آن است که قرار است تا پایان امروز، سه‌شنبه خدمات درمانی لازم را به زائران ارائه کند.

با این حال به نظر می رسد مسئولان هلال احمر با توجه به حادثه امروز در مدت ماموریت تیم های مستقر پزشکی، تجدید نظر کنند.

ایرنا

انتهای پیام/

20 / 20 وزارت بهداشت عراق حادثه ازدحام کربلا ب تعداد جان باختگان حادثه ازدحام کربلا آماده باش وزارت بهداشت عراق «سیف البدر» مراسم مشهور "رکضه طویریج" سخنگوی وزارت بهداشت عراق محمدتقی حلی ساز»

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: وزارت بهداشت عراق حادثه ازدحام کربلا ب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۹۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی در بیرجند و خوسف

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر وقوع سیل در شهرستان‌های بیرجند و خوسف، گفت: ۶ شهرستان خراسان‌جنوبی برای امدادرسانی به این دو شهرستان آماده باش هستند. 

محمدعلی کاووسی امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت اظهارکرد: هواشناسی برای امروز شدت بارندگی‌ها در شهرستان‌های بیرجند و خوسف را گزارش کرده است. 

 وی افزود: علاوه بر تیم‌های عملیاتی شهرستان بیرجند و خوسف، تیم‌های سیلاب شهرستان‌های قاینات، سربیشه سرایان و نهبندان نیز در حالت آماده باش هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: تیم‌های عملیاتی قاینات و سربیشه پشتیبان شهرستان بیرجند و تیم‌های عملیاتی سرایان و نهبندان، پشتیبان شهرستان خوسف هستند.  در حال حاضر ۴ نفر در جاده خوسف_ معدن قلعه‌زری، در سیلاب گیر افتاده‌اند و یک تیم از شهرستان خوسف به محل اعزام شده و در حال امدادرسانی هستند. 

وی ضمن توصیه به مردم در برابر خطرات سیل و روان‌آب‌ها گفت: راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شده و از مردم درخواست داریم تا از سفرهای غیرضرور و تردد در مسیر رودخانه‌های محلی پرهیز کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جان باختن یک نفر بر اثر سقوط به دره در اتوبان قزوین - تنکابن
  • جان‌باختن یک نفر در حادثه سقوط به دره در دزپارت
  • افتتاح هفتمین خانه هلال شهرستان دنا
  • یک فوتی و ۳ مصدوم در تصادف مرگنلر - چایپاره
  • ریزش سقف واحد مسکونی در آباده و حضور امدادگران
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی در بیرجند و خوسف
  • واژگونی پژو پارس در محور لردگان به دهدز جان یک نفر را گرفت
  • یک کشته و شش مجروح در جاده آغمزار به راز
  • تکذیب کشف خودروی بمب‌گذاری شده در موصل
  • ۱۱ مصدوم در حادثه انحراف اتوبوس در محورمیمه به گلپایگان