Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-06@08:39:36 GMT

روایت تکان‌دهنده اکونومیست از تمایل به مهاجرت

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۶۹۳۶۷

روایت تکان‌دهنده اکونومیست از تمایل به مهاجرت

جرم و جنایت، اقتصاد‌های ضعیف و فساد از مهم‌ترین دلایل مهاجرت مردم از کشور‌های آمریکای لاتین است.

زمانی که مردم با میل خودشان کشور را ترک می‌کنند، معمولا آگاهانه چنین تصمیمی گرفته‌اند. برای مثال، مردم ونزوئلا دلایل قانع‌کننده زیادی برای ترک این کشور دارند. دولت ونزوئلا اعتراف کرده که سال گذشته پنج هزار و ۲۸۷ نفر را به دلیل مخالفت با دولت به قتل رسانده است، نرخ تورم در این کشور به دو میلیون و ۷۰۰ هزار درصد رسیده و تا اوایل سال ۲۰۱۸ هر شخص به‌طور متوسط ۱۱ کیلوگرم وزن کم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برآورد‌ها نشان می‌دهد، ۱۳ درصد از جمعیت این کشور -معادل بیش از چهار میلیون نفر- ونزوئلا را ترک کرده‌اند.

شهروندان السالوادور، هندوراس و گواتمالا نیز به‌طور گسترده‌ای در حال ترک کشورهایشان هستند. فقر و خشونت آن‌ها را تحت فشار قرار داده و قاچاقچیان انسان در انتقال آن‌ها مهارت بسیاری کسب کرده‌اند.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، تعداد مهاجرانی که سال گذشته در مرز‌های جنوبی ایالات متحده آمریکا بازداشت داشتند، بیشترین رقم در مقایسه با دوره‌های ۱۲ ماهه پیشین -از سال ۲۰۰۹- تاکنون بوده است. نرخ قتل در سال ۲۰۱۷ در برزیل با ثبت رکوردی جدید به ۶۳ هزار و ۸۸۰ نفر رسیده است. ونزوئلا و آمریکای مرکزی به‌طور خاص مشکلات فراوانی دارند و به همین دلیل تمایل شهروندان برای فرار از این کشور منطقی به‌نظر می‌رسد.

نظرسنجی موسسه گالوپ در ۱۲۰ کشور جهان نشان می‌دهد، از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۸، سهم افرادی که به سوال «آیا قصد مهاجرت دارید؟» جواب مثبت داده‌اند در ۱۵ کشور از ۱۹ کشور آمریکای لاتین افزایش قابل توجهی یافته است.

در سال ۲۰۱۰، تنها ۱۹ درصد از مردم این منطقه تمایل خود را برای مهاجرت دائم نشان داده بودند؛ رقمی معادل آنچه در اروپا دیده می‌شد. این رقم در حال حاضر به ۳۱ درصد (همچون کشور‌های آفریقا و خاورمیانه) افزایش یافته است.

بسیاری از کشته شدن وحشت دارند. نرخ قتل در سال ۲۰۱۷ در برزیل با ثبت رکوردی جدید به ۶۳ هزار و ۸۸۰ نفر رسیده است. سهم شهروندانی که تمایل به مهاجرت دارند به ۳۳ درصد افزایش یافته است. نرخ قتل در این کشور در حال حاضر برابر با نرخ قتل در کلمبیا است.

در کشور‌هایی که نرخ جرم و جنایت افزایش چشمگیری نداشته، رکود اقتصادی عامل اصلی نارضایتی افراد و مهاجرت آن‌ها به‌شمار می‌رود. در سال ۲۰۱۰، تولید ناخالص داخلی آمریکای لاتین شش درصد بالاتر از سطح متوسط جهانی بود. تا سال ۲۰۱۶، به دنبال بحران اقتصادی برزیل و آرژانتین این روند نزولی شد تا جایی که هفته گذشته برخی کشور‌ها از جمله آرژانتین بسته کنترل جریان سرمایه را به اجرا گذاشتند.

سهم افرادی که از نحوه عملکرد دموکراسی در کشورشان (در منطقه آمریکای لاتین) ناراضی هستند، از ۵۲ درصد در سال ۲۰۱۰ به ۷۱ درصد در سال ۲۰۱۸ افزایش یافته است. فساد از دیگر عواملی است که موجب شده مردم آمریکای لاتین تصمیم به ترک کشورهایشان بگیرند. رسوایی «لاوا جاتو» در برزیل، یکی از بزرگ‌ترین پرونده‌های فساد فراملی است که در جریان آن مبالغ سنگینی رشوه پرداخت شده بود.

آلن گارسیا، رئیس‌جمهور پرو که به اتهام فساد مالی تحت پیگرد قانونی قرار داشت، در ماه آپریل در مواجهه با افسران پلیس به گردن خود شلیک و خودکشی کرد. بر اساس نظرسنجی لاتینوبارومترو که سالانه انجام می‌شود، سهم افرادی که از نحوه عملکرد دموکراسی در کشورشان (در منطقه آمریکای لاتین) ناراضی هستند از ۵۲ درصد در سال ۲۰۱۰ به ۷۱ درصد در سال ۲۰۱۸ افزایش یافته است.

آمار و ارقام مربوط به مهاجرت در حالی در این منطقه افزایش می‌یابد که سال گذشته پوپولیست‌های افراطی که وعده مبارزه علیه فساد و جرم را داده‌اند، در مبارزات انتخاباتی پیروز شده‌اند. در برزیل ژائیر بولسونارو و در مکزیک آندرس مانوئل لوپز اوبرادرز بر سر کار آمده‌اند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مهاجرت فساد مهاجرت آمریکای لاتین مهاجرت غیرقانونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۹۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش چشمگیر شمار اخراج‌های پناهندگان از آلمان

بر اساس جدیدترین آمار‌ها در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۴ شمار اخراج پناهجویان از آلمان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از نشریه "دی سایت" آلمان، بر اساس جدیدترین آمار‌ها در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ حدود ۴۸۰۰ پناهجو از آلمان اخراج شدند که ۱۲۰۰ نفر بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است. به گفته مقامات این اعداد ممکن است در طول مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

به این ترتیب تعداد اخراج‌ها از آلمان در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به میزان قابل توجهی افزایش یافت. سخنگوی وزارت کشور فدرال آلمان اعلام کرد که از ژانویه تا مارس ۲۰۲۴ در مجموع ۴۷۹۱ پناهجو از این کشور اخراج شده اند این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته تعداد آن‌ها ۳۵۶۵ مورد بوده است.

یک سخنگوی این وزارتخانه ارقام گزارش اشپیگل را که به تحلیل محرمانه این وزارتخانه اشاره داشت تایید کرد. بر این اساس، در ماه مارس حدود ۲۳۴۰۰۰ نفر که موظف به ترک کشور بودند در آلمان زندگی می‌کردند.

بر اساس این گزارش، در محافل امنیتی آلمان این نگرانی وجود دارد که به دلیل فشار بر مقامات پیرامون مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا در تابستان، تعداد اخراج‌ها به شدت کاهش یابد. از طرفی به دلیل افزایش کنترل‌های مرزی و استقرار بیشتر، احتمالاً افسران کمتری برای انجام این کار در دسترس خواهند بود.

به گزارش اشپیگل در مجموع، نهاد‌های آلمانی از ابتدای سال جاری میلادی شاهد کاهش جزئی مهاجرت غیرقانونی بوده اند. با این وجود، مهاجرت همچنان در این کشور در سطح بالایی قرار دارد. به زعم نهاد‌های آلمانی اعداد و ارقام نباید به این نتیجه برسد که "مهاجرت غیرقانونی اکنون تحت کنترل است.

اداره فدرال مهاجرت آلمان تعداد درخواست‌های جدید پناهندگی ارسال شده در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ را ۶۵۴۱۹ مورد گزارش کرد. در سه ماهه مشابه سال گذشته ۸۰۹۷۸ درخواست اولیه وجود داشت.

منبع: تابناک

دیگر خبرها

  • (ویدئو) روایت مهناز افشار از شکست و سرخوردگی پس از مهاجرت
  • ببینید | ادعای تکان‌دهنده میرسلیم درباره ترفند افراد صادق خلخالی برای ریختن داخل خانه‌ها؛ پرت کردن مواد مخدر!
  • اعترافات تکان‌دهنده؛ ۳ جنایت خانوادگی در ۲۴ ساعت
  • اعترافات تکان‌دهنده همسرکُش‌ها / ۳ جنایت خانوادگی در ۲۴ ساعت
  • اعلام وضعیت انسانی اضطراری در سودان / مردم از گرسنگی علف می خورند/ گزارش های تکان دهنده از تعرض جنسی به آوارگان
  • اعترافات تکان‌دهنده همسرکُش‌ها | ۳ جنایت خانوادگی در ۲۴ ساعت رخ داد + تصاویر قاتلان و صحنه‌های قتل
  • (ویدئو) لحظه تکان‌دهنده خودکشی یک زن در سالن تیراندازی
  • افزایش چشمگیر شمار اخراج‌های پناهندگان از آلمان
  • ببینید | لحظه تکان‌دهنده خودکشی یک زن در سالن تیراندازی / حاوی تصاویر ناراحت‌کننده
  • کوچ پرستاران از بخش دولتی به خصوصی