Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصمت پیرمرادی، نماینده استان خوزستان در چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم رتبه سوم رشته دعاخوانی را از آن خود کرد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا خوزستان با اشاره به سطح مسابقات گفت: تجربه دومین سال شرکت در مرحله کشوری مسابقات را داشتم و باید بگویم که سطح شرکت‌کنندگان نسبت به سال قبل خیلی بهتر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دلیل علاقه فردی به ادعیه‌خوانی در این رشته شرکت کردم اما به صورت تخصصی قرائت قرآن را پیگیری می‌کنم.

پیرمرادی با اشاره به اهمیت آشنایی با آیین‌نامه مسابقات گفت: استعدادهای فراوان و صداهای زیبای بسیاری در استان خوزستان وجود دارد و فقط به دلیل عدم آشنایی با آیین‌نامه مسابقات در این رشته موفق عمل نمی‌کنند. باتوجه به اینکه امسال خوزستان نماینده خود را در هیئت داوران داشته است، می‌طلبد دوره‌های آشنایی شرکت‌کنندگان با آیین‌نامه مسابقات برای آنها برگزار شود.

این قاری قرآن کریم گفت: دعاخوانی با روضه‌خوانی تفاوت دارد. دعاخوانی قرائت مناجات است. ما در مسابقات وقتی مناجات می‌خوانیم باید آیه، حدیث، روایات،‌ شعر، کلام بزرگان، را به آن اضافه کنیم و بعد از آن شروع به خواندن دعا کنیم. یکی از اشتباهاتی که شرکت‌کنندگان مسابقات کشور داشتند همین بود. حتی داوران هم به ما این تذکر را می‌داند که ما روضه نمی‌خواهیم. به خصوص اینکه محرم بود و فضای عزاداری امام حسین(ع)، شرکت‌کنندگان در قالب ارائه اثر خود به روضه‌خوانی می‌پرداختند.

وی گفت: روضه‌خوانی به تارهای صوتی فشار زیادی وارد می‌آورد. با توجه به اینکه سال‌های زیادی از فعالیت من در رشته قرائت می‌گذرد، در بین کسانی که من را می‌شناسند و برای اجرای برنامه و دعاخوانی از من دعوت می‌کنند جا انداخته‌ام که روضه نمی‌خوانم. روضه‌خوان در ابتدا باید وقار داشته باشد، به آن چیزی که می‌گوید مسلط باشد، با روضه‌ای که می‌خواند بخواند عجین شده باشد، تصورات واقعه کربلا را پیش از خواندن روضه در ذهن خود ایجاد کند. تا این آیات در روضه‌خوان شکل نگیرد، روضه او به دل نمی‌نشیند.

پیرمرادی ادامه داد: نکته مهم در دعاخوانی و روضه‌خوانی تسلط بر تجوید ادعیه است. اشکالات اعرابی بسیاری در خواندن مداحان و روضه‌خوانان دیده می‌شود. مداحان همه تلاششان را می‌کنند تا سریع از خواندن زیارت عاشورا و دعای توسل و... بگذرند و به روضه‌خوانی بپردازند. این صحیح نیست. آرامش و طمأنینه و صحیح‌خوانی ادعیه بسیار مهم است که باید حتماً به آن توجه شود.

وی بیان کرد: نکته دیگری که اکنون بسیار جدی شده نرخ تعیین کردن مداحان خانم است که باید درباره آن فکری شود.

پیرمرادی گفت: رتبه‌آوران و خبره‌های بسیاری در استان خوزستان در رشته دعاخوانی فعالیت می‌کنند. خود من اگر راهنمایی‌های سهام بنی‌نعمه رتبه اول رشته دعاخوانی در سال‌های گذشته نبود، نمی‌توانستم این رتبه را کسب کنم. اگرچه رفع اشکال من به صورت حضوری نبود و به دلیل حضور ایشان در آبادان تلفنی با هم در ارتباط بودیم اما بسیار تأثیرگذار بود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا خوزستان فعالیت های قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۰۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مفاهیم: آشنایی با عوامل اجتماعی تعیین‌کننده سلامت (SDH)

به گزارش همشهری آنلاین، این عوامل شامل شرایطی می‌شوند که در آنها افراد به دنیا می‌آیند، رشد می‌کنند، کار می‌کنند، زندگی می‌کنند، و پیر می‌شوند و نیز مجموعه گسترده‌تر از نیروها و نظام‌ها که شرایط زندگی روزمره را شکل می‌دهند. این نیروها و نظام‌ها شامل سیاست‌ها و نظام‌های اقتصادی، برنامه‌های توسعه، هنجارهای اجتماعی، سیاست‌های اجتماعی و نظام‌های سیاسی می‌شوند.

این عوامل تأثیر مهمی بر نابرابری‌های بهداشتی دارند - یعنی تفاوت‌های ناعادلانه و قابل پرهیز در وضعیت سلامت که در داخل و در میان کشورها دیده می‌شوند. در کشورها همه سطوح درآمد، سلامت و بیماری از یک شیب اجتماعی پیروی می‌کنند: هر چه موقعیت اجتماعی-اقتصادی افراد پایین‌تر باشد، وضعیت سلامت آنها بدتر است.

فهرست زیر نمونه‌هایی از عوامل اجتماعی تعیین‌کننده سلامت را ارائه می‌کند که می‌توانند بر عدالت سلامت به صورت مثبت یا منفی تأثیر بگذارند:

درآمد و حمایت اجتماعی تحصیلات بیکاری و عدم امنیت شغلی شرایط زندگی کاری ناامنی غذایی مسکن، امکانات اولیه و محیط‌زیست رشد اولیه دوران کودکی شمول اجتماعی و عدم تبعیض تعارض ساختاری دسترسی به خدمات بهداشتی مقرون‌به‌صرفه باکیفیت مناسب.

پژوهش‌ها نشان می‌دهد که عوامل اجتماعی تعیین‌کننده سلامت یا SDH می‌توانند در تأثیرگذاری بر سلامت حتی مهم‌تر از مراقبت‌های بهداشتی یا انتخاب سبک زندگی در تأثیرگذاری بر سلامت باشند. به عنوان مثال، مطالعات متعدد نشان می‌دهد که SDH مسئول بیش از ۳۰ تا ۵۵ درصد از پیامدهای سلامتی است. علاوه بر این، برآوردها نشان می‌دهد که سهم بخش‌های خارج از سلامت در پیامدهای سلامت جمعیت از سهم بخش سلامت بیشتر است.

پرداختن مناسب به عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت (SDH) برای بهبود سلامت و کاهش نابرابری‌های درازمدت در سلامت، که مستلزم اقدام همه بخش‌ها و جامعه مدنی است، اساسی است.

منبع: وب‌سایت سازمان جهانی بهداشت

کد خبر 849816 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها مجله مفاهیم پزشکی پزشکی

دیگر خبرها

  • مفاهیم: آشنایی با عوامل اجتماعی تعیین‌کننده سلامت (SDH)
  • هشدار درباره تعویق لیگ برتر فوتبال
  • خط و نشان فدراسیون برای باشگاه‌ها/ الزامات حرفه‌ای رعایت نشود لیگ آینده به تعویق می‌افتد+ فیلم
  • هماهنگی با ثبت احوال برای حضور تماشاگران روی صندلی مشخص؛ علوی: الزامات رعایت نشود لیگ به تعویق می‌افتد
  • علوی: در صورت عدم انجام الزامات، لیگ آینده به تعویق می‌افتد!
  • موفقیت جدید برای کاراته خوزستان
  • راه‌یابی دو عضو کانون پرورش فکری به مسابقات لکوکاپ جهانی مسقط
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی با مبانی فکری اسلام ناب و انقلاب اسلامی
  • برگزاری آیین پایانی ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری رضوی در استان بوشهر
  • برگزاری آیین چهارپایه خوانی در روستای ده زیار کرمان