Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به نقش شرکت‌های دانش بنیان در عبور از تحریم‌ها، گفت: بدون تردید بها دادن به شرکت‌های دانش بنیان یک مسیر عقلانی برای دور زدن تحریم‌هاست.

میرحمایت میرزاده، نماینده مردم گرمی و مغان و سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، به نقش صندوق نوآوری و شکوفایی در توسعه فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان در کشور اشاره کرد و گفت: این صندوق به عنوان یکی از صندوق‌هایی که وظیفه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را برعهده دارد، باید با تسهیل برخی امور از جمله در اعطای تسهیلات و حذف بوروکراسی‌های اداری کمک کند تا این شرکت‌ها وارد بازار واقعی و انبوه‌سازی محصولاتشان شوند که این امر در نهایت باعث توسعه اقتصادی کشور و اشتغال نیرو‌های متخصص دانشگاهی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متاسفانه گاهی اشخاص یا شرکت‌هایی بروز و ظهور کرده‌اند که با وجود نداشتن تخصص و پتانسیل لازم، به دنبال کسب مجوز شرکت‌های دانش بنیان رفته‌اند تا بتوانند از امتیازات آن استفاده و سودجویی کنند که طی جلساتی که با دکتر ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری داشتیم مطلع شدیم ۱۰ درصد از شرکت‌هایی که قصد سوءاستفاده از نام و امتیازات مجموعه‌های دانش بنیان را داشتند حذف شده که این خبر خوبی است.
میرزاده در ادامه ضمن اشاره به نقش شرکت‌های دانش بنیان در عبور از تحریم‌ها، گفت: بدون تردید بها دادن به شرکت‌های دانش بنیان یک مسیر عقلانی برای دور زدن تحریم‌هاست. جوانان صاحب فکر و ایده برای پیاده‌سازی طرح‌های خلاقانه خود و فرار از بوروکراسی‌های اداری به عضویت شرکت‌های دانش بنیان که تحت نظارت معاونت علمی و فناوری هستند در آمده‌اند که در عمده فعالیت‌هایی که در زمینه‌های مختلف از کشاورزی و صنعت تا نانو و فناوری اطلاعات داشته‌اند، موثر واقع شده‌اند.
نماینده مردم گرمی و مغان اظهار داشت: با توجه به عضویت بنده در کمیسیون آموزش مجلس و فعالیت‌های میدانی که داشته‌ام، باید بگویم انصافا کار شرکت‌های دانش بنیان قابل قبول و امیدوارکننده برای آینده کشور است و هر کدام از این شرکت‌ها بسته به وسعت فعالیت‌هایشان از چندین جوان متخصص در مجموعه‌های خود استفاده می‌کنند و عملا بحث اشتغال‌زایی را هم تقویت کرده‌اند.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس صادرات را از جمله مشکلات شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد و گفت: این مسئله از آن رو مشکل به حساب می‌آید که ما معمولا واردکننده بوده‌ایم و تجربه صادرات زیادی نداریم. ما به غیر از نفت و مشتقات آن نتوانسته‌ایم صادرات‌مان را در زمینه‌های دیگر گسترش بدهیم که بوروکراسی‌های اداری هم شاید یکی از دلایل این مسئله بوده که کشور ما را به عنوان وارد کننده مطرح کرده است.
میرزاده در پایان خاطرنشان کرد: اگر شرکت‌های دانش بنیان مسیر همواری برای فعالیت داشته باشند می‌توانند هزینه صادرات را کاهش دهند تا به جای اینکه همیشه به دنبال وارد کردن کالا‌های بی‌کیفیت کشور‌های خارجی باشیم، مصرف کننده محصولات داخلی باشیم؛ ضمن اینکه از این مسئله می‌توانیم برای صادرات نیز استفاده کنیم.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نماینده مجلس شورای اسلامی صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت های دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۰۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و برخی مسئولان و معاونان این وزارتخانه برای دیدار و گفتگوی چهره به چهره با مردم در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری حاضر شدند.

حیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو در این دیدار، از تولید داروی بیماران اس ام اِی (SMA) در یک شرکت دانش‌بنیان خبر داد و گفت: این دارو در سطح آزمایشگاهی تولید شده است و اگر نتایج نهایی آن اثربخش باشد، وارد مرحله تولید صنعتی می‌شود. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • استادان و معلمان باید در مسیر تحقق جامعه دانش‌بنیان اهتمام ورزند
  • صادرات تولیدات تعاونی‌های دانش‌بنیان به کربلا و مسکو
  • تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان
  • دانش‌بنیان‌ها برای توسعه قدرت فناورانه چه امکاناتی نیاز دارند؟
  • برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • فرصت‌ صادرات برق به اروپا در شرکت‌های دانش‌بنیان‌