Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@08:33:20 GMT

برخورد جدی راه و شهرسازی ایلام با ساخت و سازهای غیرمجاز

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۰۸۷۹

برخورد جدی راه و شهرسازی ایلام با ساخت و سازهای غیرمجاز

علی اصغر کاظمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تصرف اراضی در سطح استان و به خصوص شهر ایلام، بدون اغماض و گذشت با مسببان آن برخورد می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم عده‌ای سودجو و فرصت‌طلب اراضی ملی را به‌تاراج ببرند.

وی افزود: برخورد قاطع با زمین‌خواران شروع شده است چراکه هم اکنون متأسفانه ساخت و سازهایی در اراضی ملی استان به خصوص حاشیه شهرها صورت گرفته و محلات مسکونی در این اراضی به وجود آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاظمی اظهار داشت: این منازل تا کنون فاقد سند بوده و هر گونه افزایش بنا و مقاوم سازی و ... در این بافت ها ممنوع  و این امر نه فقط در استان ایلام بلکه در تمام کشور وجود دارد.

وی از رفع تصرف هفت هزار و ۵۰۰ متر مربع از اراضی ملی استان ایلام طی سال جاری خبر داد.

مدیر کل راه و شهرسازی ایلام بیان داشت: بخشنامه ها و دستورالعملهایی در این زمینه صادر شده که این اداره کل در راستای اجرای این بخشنامه ها و ضوابط در جهت تعیین تکلیف این املاک قدم برداشته و هم اکنون این اداره کل در شهر ایلام ( از طریق شرکت کارگزار در این زمینه) و ادارات راه و شهرسازی شهرستانهای ایوان و دهلران در حال تشکیل پرونده و بررسی شرایط متقاضیان ثبت املاک است.

کاظمی تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام در راستای سنددار کردن ساختمان های احداثی فاقد سند در اراضی دولتی به استناد بخشنامه ابلاغی سازمان ملی زمین و مسکن در نظر دارد نسبت به حل این مشکل در سطح شهر ایلام اقدام کند.

وی افزود: متقاضیان واجد شرایط می توانند تا شهریور ماه ۱۳۹۸ به دفتر کارگزار واقع در شهرستان های ذیل  مراجعه و نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند.

کد خبر 4715548

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی اراضی ملی حاشیه نشینی ماه محرم بوشهر قزوین شیراز مراسم عزاداری ایلام عاشورا گرگان خطبه های نماز جمعه ماه محرم و صفر شهرکرد اربعین حسینی خرم آباد تاسوعا و عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۰۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ

به گزارش خبرگزاری مهر، شاپور صفری با اعلام خبر آزادسازی ۳۰۰ هکتار از اراضی در معرض تغییر کاربری در حوزه قضائی چهارباغ گفت: این شهرستان با توجه به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی که دارد و از آنجایی که تغییر کاربری‌های غیرمجاز، عوائد زیادی برای متخلفان در پی دارد یکی از شهرهای هدف برای این افراد است.

دادستان عمومی و انقلاب چهارباغ بیان کرد: در پی گزارش جهاد کشاورزی در خصوص تغییر کاربری غیرمجاز در «رامجین» و روستاهای «قاسم گرجی» و «رمنده»، دستورات برای اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی صادر شد.

وی با اشاره به اینکه در عملیات انجام شده ۳۰۰ هکتار به ارزش ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آزادسازی شده است، افزود: در این اقدام ۱۵۰ مورد دیوارکشی غیرمجاز، ۱۰ مورد بنا و ویلای غیرمجاز در حال ساخت، ۵۰ مورد دپوی مصالح، هشت مورد استخر و ۲۵ مورد محوطه سازی اعمال قانون شد.

کد خبر 6091836

دیگر خبرها

  • مسیر دسترسی اراضی ۵۶۰ هکتاری در قم احداث می‌شود
  • برخورد با اتباع غیرمجاز در خراسان رضوی
  • تحویل نه هزار واحد مسکونی تا پایان سال
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می‌شود
  • مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود