Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@19:50:52 GMT

وضعیت کشتی انگلیسی توقیف شده در حال بررسی است

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۱۰۷۵

وضعیت کشتی انگلیسی توقیف شده در حال بررسی است

محمد راستاد مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه کشتی انگلیسی در لنگرگاه بندر عباس همچنان در توقیف جمهوری اسلامی ایران است، گفت: مرجع قضایی در حال رسیدگی به وضعیت کشتی انگلیسی توقیف شده است و هر زمان که مرجع قضایی تصمیمی بگیرد اقدامات لازم برای این کشتی صورت می‌گیرد.

او ادامه داد: ۷ نفر خدمه که از اتباع مختلف هندی، روسی و لیتونی که در کشتی حضور داشتند به کشورهایشان بازگشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



راستاد افزود: در پی درخواست اتحادیه دریانوردی هند و مجامع بین المللی از جمله فدراسیون حمل و نقل جهانی (ITF) در خصوص دیدار با خدمه نفتکش انگلیسی توقیف شده STENA IMPERO در بندر عباس، دبیر انجمن صنفی دریانوردان ایران به نمایندگی از «ITF» و با حمایت و همکاری سازمان بنادر و دریانوردی و هماهنگی دیگر نهاد‌های نظارتی از جمله مراجع قضایی بازدیدی از شناور انگلیسی کرد.
او بیان کرد: خوشبختانه در بررسی‌هایی که براساس مفاد MLC و حقوق بین الملل دریایی صورت گرفت، خدمه شناور در شرایط مطلوبی قرار دارند و منتظر فرآیند‌های حقوقی و دادرسی پرونده است. همچنین پیرو هماهنگی‌های قبلی مقرر شد تا اقدامات لازم جهت بازگشت ۷ نفر از خدمه کشتی به کشور خود صورت پذیرد.

راستاد با بیان اینکه طبق آخرین بازدیدی که از سوی انجمن صنفی دریانوردی انجام شد وضع تمامی کارکنان این کشتی خوب و مناسب ارزیابی شد و از لحاظ امکانات رفاهی و غذایی هیچ مشکلی برای آن‌ها وجود نداشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: طبق گزارش بازدید نمایندگان انجمن صنفی دریانوردان تجاری ایران از نفتکش انگلیسی STENA IMPERO، برخورد دولت ایران با خدمه نفتکش انگلیسی بر اساس استاندارد‌های بین المللی و رفتار‌های انسان دوستانه بوده است.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره آخرین وضعیت کشتی آدریان دریا هم گفت: شنیده‌ها حاکی از آن است که اقداماتی علیه این کشتی صورت گرفته است و همواره این کشتی مورد تهدید قرار گرفته است؛ امیدواریم به نوعی این کشتی محموله‌ها و کارکنان آن دچار مشکل نشود.

او اظهار کرد: این کشتی (آدریان دریا) ایرانی است و امیدواریم با تهدید‌های کشور آمریکا دچار مشکل نشود و همچنان بتواند مسیر تجاری خود را به نحو مطلوب طی کند.

گفتنی است دولت جبل طارق در دوره توقیف نفتکش آدریان دریا ۱ (گریس۱) برخورد نامناسب و غیر انسانی و بر خلاف استاندارد‌های MLC و قوانین دریایی با خدمه کشتی مذکور داشته است و هم اکنون کاپیتان کشتی، مورد تحریم‌های دولت آمریکا قرار گرفته است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: نفتکش انگلیس مرجع قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۱۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف کامیون حامل ۱۲۰ رأس دام قاچاق در زاوه

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، فرمانده انتظامی شهرستان زاوه گفت: ماموران انتظامی ایست و بازرسی محور دولت آباد به باخرز هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون حامل بار دام، مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.   سرهنگ اکبر محمدزاده افزود: مأموران انتظامی در بررسی مدارک راننده و در بازرسی از این کامیون، ۱۲۰ رأس گوسفند قاچاق فاقد هر گونه مجوز حمل را کشف کردند.   وی با بیان اینکه ارزش احشام کشف شده بنا بر نظر کارشناسان حدود ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: مأموران یک متهم را پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی کردند.

دیگر خبرها

  • حمله به ۱۰۲ کشتی اسرائیلی آمریکایی و انگلیسی در ۲۰۲ روز
  • آزادی کارکنان هندی کشتی توقیف شده توسط ایران
  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می شوند
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات توافق شده آزاد می‌شوند
  • توقیف کامیون حامل ۱۲۰ رأس دام قاچاق در زاوه
  • دیدار نمایندگان روسیه، پاکستان و فیلیپین با خدمه‌های کشتی توقیفی
  • دیدار نمایندگان روسیه، پاکستان و فلیپین با خدمه‌های خود در کشتی‌ توقیفی MCS Arie
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس