Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@21:32:45 GMT

«تکوین نهاد مرجعیت تقلید شیعه» نقد و بررسی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۱۳۹۳

«تکوین نهاد مرجعیت تقلید شیعه» نقد و بررسی می‌شود

نشست نقد و بررسی کتاب «تکوین نهاد مرجعیت تقلید شیعه» با حضور کارشناسانی همچون حمید پارسانیا در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه اندیشه: نشست نقد و بررسی کتاب «تکوین نهاد مرجعیت تقلید شیعه» با حضور حجت‌الاسلام «حمید پارسانیا»، «محمدعلی حسینی‌زاده» و «محسن صبوریان» نویسنده کتاب دوشنبه، ۲۵ شهریورماه از ساعت ۱۵ در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این کتاب پژوهشی است تاریخی پیرامون مسئله تمرکز در نهادهای دین و دولت و نسبت آن با گسترش روندهای بوروکراتیک در نهاد دولت که تکوین تاریخی مرجعیت تقلید شیعه در دوران معاصر را در دستور کار خود قرار داده است.

 

گفتنی است تمرکز این کتاب بر مطالعه ساخت نهاد مرجعیت در دوران قاجار و پهلوی اول است. نویسنده در این اثر، شکل‌گیری نهاد مرجعیت را اولین تحول مهم سیاسی اجتماعی در دو سده اخیر ارزیابی می‌کند.

 

 

 

کتاب «تکوین نهاد مرجعیت تقلید شیعه؛ گفتاری در تحولات سیاسی و اجتماعی روحانیت شیعه در دوره قاجار و پهلوی اول» از آنجایی که با ادبیاتی آکادمیک و به دور از لفاظی‌های غیرعلمی به بررسی ساختاری و علمی این نهاد می‌پردازد و نکات بصیرت‌افزایی را نیز بیان می‌کند، یکی از آثار پراهمیت در زمینه مطالعه تاریخ معاصر محسوب می‌شود.

پایان پیام/248

منبع: شبستان

کلیدواژه: عزاداری محرم ماه محرم تاسوعای حسینی عاشورای حسینی عاشورا محرم مسجد شیرخوارگان حسینی عزاداری امام حسین ع نماز ظهر عاشورا شیعه پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۱۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موسیالا: از مسی تقلید می‌کردم؛ می‌خواستم ببینم آیا می‌توانم مثل او بازیکن سطح بالایی شوم یا نه

موسیالا عنوان کرد رسیدن به شماره ۱۰ تیم ملی آلمان، رویایی بوده از کودکی به دنبال تحقق آن بوده‌است

طرفداری | جمال موسیالا، هافبک جوان بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان در گفتگو با بیلد، از لیونل مسی تمجید کرد و او را الگوی خود نامید. موسیالا در این مصاحبه مفصل گفت:

پوشیدن پیراهن شماره ۱۰ آلمان

از بچگی، بازی بزرگانی که شماره ۱۰ می پوشیدند را نگاه می‌کردم و به این شماره علاقه بسیاری دارم. من با تماشای بازی رونالدینیو، مسی و نیمار بزرگ شدم. همه آن‌ها ده می پوشیدند و همیشه رویای این را داشتم که روزی به این شماره برسم.

بازیکنان مورد علاقه تو؟

بدون شک مسی و رونالدینیو. ده ها و ده ها ویدیو از آنها دیده ام. وقتی خیلی کوچک بودم، پیراهن زیدان را هم داشتم، شماره ده تیم ملی فرانسه.

به نظر می‌رسد الگوی اصلی تو مسی است

بله. همیشه مسی را تحسین کرده‌ام و مجذوب بازی او بوده‌ام. مسی و نیمار بازیکنان مورد علاقه من بودند و تماشای بازی آنها برای من بسیار سرگرم کننده و لذت‌‌بخش بود. لئو گل می‌زد، نیمار با توپ جادو می‌کرد و من هم سعی می‌کردم در حیاط خانه‌مان حرکات آن‌ها را تقلید کنم. من همواره طرفدار آنها بوده‌ام.

تو حتی پیراهن شماره ۱۹ مسی را هم داشتی

بله. چون مسی را خیلی دوست داشتم آن را پیراهن را برایم خریدند. من همیشه از مسی تقلید می‌کردم و به کارهای او در زمین نگاه می‌کردم تا ببینم که آیا می‌توانم مثل او بازیکن سطح بالایی شوم یا نه.

موسیالا: بی‌صبرانه منتظر بازی رئال مادرید و بایرن مونیخ در برنابئوی افسانه‌ای هستم 

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • سرمربی پرتغالی سپاهان شیعه شد
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد
  • مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی، دیگر دانشگاه‌ها را به تقلید از ما واداشته است
  • کتابخانه‌های کشور به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده‌اند
  • مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا برگزار شد
  • توسعه کتابخانه‌های سیار در دستورکاراست/ایجادزنگ کتابخوانی درمدارس
  • موسیالا: از مسی تقلید می‌کردم؛ می‌خواستم ببینم آیا می‌توانم مثل او بازیکن سطح بالایی شوم یا نه
  • احداث کتابخانه در10 شهر استان در آینده ای نزدیک
  • شبکه کتابخانه‌ای ایران جزو ۲۰ کشور اول دنیا است
  • بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد