Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،فربیرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به اینکه مرز خسروی به عنوان بزرگترین پایانه مسافربری زمینی کشور دارای ۲ سالن ورود و خروج مجزا برای تسهیل تردد مسافران است، گفت : عملیات ساخت پایانه مرزی خسروی در سال ۱۳۷۷ آغاز شد و در سال ۱۳۸۰ با اعتباری بیش از ۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار و زیربنای ۱۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع به بهره‌برداری رسید.

او با اشاره به مزایا و امکانات مرز خسروی، گفت : نزدیکی مرز خسروی به اقلیم کردستان، ایجاد جاده سراسری راه کربلا تا خسروی، نزدیکی استان کرمانشاه به مرز و بغداد، نزدیکی مرز خسروی به بنادر آزاد ایران و دارا بودن پنج هتل ممتاز در داخل شهر خسروی برای استراحت مسافران و زائران از مزایای این مرز است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: دارا بودن سیستم فیبر نوری در داخل مرز خسروی، عدم کمبود آب و برق، نزدیکی مرز خسروی به شهر‌های مذهبی عراق از جمله کاظمین و سامرا و مجهز بودن پایانه خسروی به ۲ سالن ورود و خروج از دیگر مزیت‌های نزدیکترین مرز ایران به عراق است.

کرمی با اشاره به افزایش گیت‌های گذرنامه داخل سالن از هشت گیت به ۱۲ گیت گفت: یک دستگاه ۳۰۰ کیلو واتی ups سه فاز خریداری و نصب و راه‌اندازی شده و ۲۹ گیت ۲ نفره کنترل گذرنامه برای تردد زوار اربعین حسینی نیز ایجاد شده است.

او از ایجاد ۱۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در داخل محوطه پایانه در قسمت ورود خروج محوطه و ۹۸ چشمه داخل هر ۲ سالن خبر داد و افزود: ایجاد یک دستگاه مخزن آب ذخیره به مقدار ۷۵ هزار لیتری ایستاده و بازسازی و نوسازی تمامی دوربین‌های داخل سالن‌های ورودی و خروجی و محوطه پایانه مرزی خسروی از اقدامات انجام شده در این مرز است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه به راه‌اندازی و نصب سیستم قطره بارانی کل فضای سبز مجموعه پایانه مرزی خسروی اشاره کرد و گفت: یک دستگاه آب‌سردکن بزرگ برای استفاده مترددین در نقطه صفر مرزی و سه دستگاه دیگر در داخل سالن نصب شده است.

کرمی افزود: یک دستگاه آسانسور در قسمت اداری نصب و صفحات انرژی خورشیدی برای گرم کردن آب مصرفی نیز در این پایانه راه‌اندازی شده است.

او با اشاره به مزیت مرز خسروی نسبت به سایر مرز‌ها گفت: مرزی خسروی تنها پایانه‌ای در کشور است که دارای ۲ سالن ورود خروج بوده و همزمان می‌تواند کار تردد مسافران ورودی و خروجی را در سطح بالایی انجام دهد.

کرمی با بیان اینکه قدمت مرز خسروی از نظر سابقه بیش از ۱۰۰ سال برمی‌گردد افزود: مرز خسروی تنها مرز فعال قبل از سقوط صدام با کشور عراق است و عبور جاده ابریشم از مرز خسروی به داخل خاک عراق از دیگر مزایای این مرز است.

 

 

انتهای پیام/د

عملیات ساخت پایانه مرزی خسروی

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل و نقل ترافیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۲۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه مصرف سیب زمینی به ۴۵ کیلو رسید

رحیم نیازی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، از دپوی سیب زمینی در انبارها خبر داد و گفت: علی رغم افزایش هزینه های تولید، کشاورزان سیب زمینی کار بدلیل مازاد تولید با زیان روبرو هستند.

به گفته او، با توجه به افزایش هزینه های کارگری، حمل و نقل، بذر، دنباله بندها و ... قیمت تمام شده هرکیلو سیب زمینی ۱۲ تا ۱۳ هزارتومان است، درحالیکه کشاورزان در فروش با زیان ۵ تا ۶ هزارتومانی روبرو هستند.

نیازی سرانه مصرف سیب زمینی را ۴۵ تا ۴۶ کیلو اعلام کرد و افزود: بنابر آمار سالانه ۳ میلیون و ۴۰۰ تا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزارتن سیب زمینی بدون احتساب صنایع مورد نیاز است.

عضو هیئت مدیره انجمن سیب زمینی با بیان اینکه مشکلی در تولید سیب زمینی نداریم، گفت: بنابر آمار بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید شده که این میزان مازاد بر نیاز کشور است.

او گفت: بنابر آمار طی ۵ سال اخیر به طور متوسط سالانه ۵۰۰ هزارتن سیب زمینی به بازار‌های هدف صادر شد چراکه صادرات سیب زمینی مازاد تنها راهکار تنظیم بازار و جلوگیری از زیان کشاورزان است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • معرفی پایانه های اتوبوسرانی تهران
  • بیش از ۷۳۶ هزار مسافر از پایانه مرزی سرو تردد کرده اند
  • اجرای نوبت‌دهی الکترونیکی در پایانه‌های بار سراسر کشور در راستای توزیع عادلانه
  • اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز
  • مرز خسروی روز به روز مورد استقبال بیشتر زائران قرار می‌گیرد
  • احداث تیرپارک کامیون‌ های ترانزیتی در آستارا نیاز اصلی مرز زمینی شمال کشور
  • احداث تیرپارک کامیون‌های ترانزیتی در آستارا نیاز اصلی مرز زمینی شمال کشور
  • سرانه مصرف سیب زمینی به ۴۵ کیلو رسید
  • یک‌ماه تا افتتاح بزرگترین کارخانه سرب و روی کشور
  • افزایش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان