Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-02@02:58:22 GMT

بازسازی و نوسازی مدارس همت خیران را می‌طلبد

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۲۷۵۱

بازسازی و نوسازی مدارس همت خیران را می‌طلبد

 اوضاع و احوال ساخت مدارس خیرساز در خراسان رضوی وضعیت مناسبی دارد. خیران زیادی در داخل و یا خارج از استان در طول سالیان گذشته برای ارتقای شرایط آموزشی خراسان با قبول هزینه ساخت اماکن آموزشی سعی کردند تا دانش‌آموزی به دلیل نبود امکانات آموزشی از قطار تعلیم و تعلم جا نماند.

مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ عضو دارد که ۱۰۰ نفر از آن‌ها خارج‌نشین هستند و ۳۷۷ بانوی مدرسه‌ساز عضویت آن را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون در حدود ۳ هزار مدرسه و فضای آموزشی در خراسان رضوی با همت آن‌ها سرپا شده که از این نظر استان را جزو صدرنشینان جدول رده‌بندی مدارس خیرساز قرار داده است.

آمارها نشان از پویایی خیران در امر آموزش و تعلیم فرزندان خراسان دارد. این ظرفیت را کمتر استانی دارد پس می‌شود از پس هر کاری با وجود آن برآمد.

 در شرایط فعلی و با توجه به وضعیت اقتصادی موجود آنچه بیشتر از گذشته در بحث ساخت و ساز اماکن آموزشی جلوه می‌نماید نگهداری و به‌روزرسانی فضاهای آموزشی موجود است گرچه هنوز هم مناطقی از استان هستند که نیازمند ساخت فضاهای جدید هستند اما نگهداری و نوسازی برخی از مدارس و اماکن آموزشی اگر ضرورتشان بیشتر نباشد کمتر نیست. با این وجود نگاه‌ها به سوی بازسازی‌ مدارس بیشتر از گذشته باید باشد.

بودجه‌های دولتی کم و قطره‌چکانی شده است. نگهداری تأسیسات یک مدرسه در حال حاضر از عهده ادارات آموزش و پرورش برنمی‌آید به همین دلیل توجه به بحث نوسازی و بازسازی امری ضروری به نظر می‌رسد که ظرفیت موجود در بین خیران مدرسه‌ساز می‌تواند به راحتی از پس این مهم برآید.

نکته دیگر اینکه تجهیز مدارس به امکانات کمک آموزشی از جمله آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و حتی فضای ورزشی می‌تواند در ارتقای آموزش فرزندان این مرز و بوم نقش بسزایی داشته باشد. تغییر نگرش و نگاه خیران تعلیم و تربیت باز هم می‌تواند خراسان رضوی را به مانند گذشته در این موضوع سرآمد کشور نماید.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: نوسازی مدارس مجمع خیرین مدرسه ساز آموزش و پرورش خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۲۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ درصد فضاهای آموزشی بَردَسکَن خراسان رضوی در طرح نوسازی قرار گرفته‌ است

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مدیر آموزش و پرورش شهرستان بردسکن در آیین گرامیداشت روز معلم در دبیرستان شهید مطهری بردسکن به افتخارات این مجموعه اشاره کرد وگفت :در حوزه اقامه نماز مدارس شهرستان بردسکن در سطح استان به عنوان شهرستان برتر شناخته شد و هرچند تنها در ۶۰ فضای آموزشی نمازخانه شهرستان احداث شده است ولی در اکثر مدارس شهرستان بردسکن حتی با جمعیت پایین دانش‌آموزی نماز به جماعت اقامه می‌شود.

وی به کسب رتبه نخست دانش آموزان پایه دوازدهم در آزمون پایش استان و رتبه نخست لیگ پایا در کشور اشاره و اضافه کرد : در عملکرد و ارزیابی که اداره کل آموزش و پرورش استان انجام داد، آموزش پرورش بردسکن در بین ۴۷ ناحیه آموزش و پرورش استان رتبه دهم را از آن خود کرد.

مدیر آموزش و پرورش بردسکن کمبود اعتبارات را یکی از علل اصلی اجرا نشدن برخی از طرح‌های آموزش و پرورش در این شهرستان دانست و اظهار داشت: ایجاد یک مرکز خدمات رفاهی برای فرهنگیان یکی از ضروریات برای جامعه فرهنگیان بردسکن است که متاسفانه جای آن در شهرستان خالی است.

چراغیان به طرح استخر شنای دانش‌آموزی این شهرستان اشاره کرد و افزود: متاسفانه این طرح بیش از ۱۰ سال است که به خاطر کمبود اعتبارات در حد پی سازی (فونداسیون) باقی مانده است که حداقل برای ساخت این طرح ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

شهرستان بردسکن با ۸۵ هزار نفر جمعیت و ۱۷ هزار دانش آموز و سه شهر "بردسکن، شهرآباد و انابد" و ۷۳ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار در فاصله ۲۸۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • «هر سه‌شنبه‌ یک مدرسه»؛ طرحی برای افزایش سرانه آموزشی
  • ۴۵ واحد آموزشی در بردسکن بازسازی و احداث شد
  • ۴۰ درصد فضاهای آموزشی بَردَسکَن خراسان رضوی در طرح نوسازی قرار گرفته‌ است
  • استفاده از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور برای تجهیز و نوسازی مدارس
  • ۳۰۰ مدرسه در یزد فرسوده هستند
  • فرسودگی فضای آموزشی در کوهدشت/ ۱۴ مدرسه تخریبی است
  • مدرسه حکمت با همت خیران بازسازی و متحول شد
  • اجرای ۸ هزار و ۳۳۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر