Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: سامانه یکپارچه نوبت دهی الکترونیکی به منظور ارائه خدمات بهتر و افزایش رضایتمندی بیماران در تمامی بیمارستان های دولتی تابعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، راه اندازی شد.
به گزارش خرداد به نقل از مهر، مرضیه نوربخش، مدیر خدمات بیمارستانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: درمانگاه های بیمارستانی به عنوان یک بازوی خدمتی مهم در بهره گیری بهتر بیماران از خدمات درمانی و کاهش تعداد بستری در بخش های بیمارستانی محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو ارتقاء کیفیت خدمات درمانگاهی با راه اندازی سیستم نوبت دهی جامع در دستور کار دانشگاه و معاونت درمان قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: از میان دانشگاه های علوم پزشکی مستقر در استان تهران، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اولین دانشگاه در راه اندازی سامانه یکپارچه نوبت دهی در سطح بیمارستان ها است.
نوربخش در خصوص نحوه کار این سیستم گفت: استقرار کیوسک های نوبت دهی در سطح بیمارستان ها برای مراجعه کنندگان حضوری و راه اندازی برنامه تلفن همراه و تلفن گویا برای امکان غیرحضوری، سه روش دریافت نوبت است. که با استفاده از هر کدام فرد میتواند به راحتی از وضعیت حضور پزشکان متخصص در نزدیکترین محل زندگی خود مطلع شود.
مدیر خدمات بیمارستانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، افزود: شهروندان می توانند با مراجعه به سایت nobat.sbmu.ac.ir و دسترسی به کلیه خدمات ارائه شده به تفکیک بیمارستان ها، تخصص ها و پزشکان متخصص از سردرگمی و رفت و آمدهای بیهوده خلاص شوند.
نوربخش، امکان نظرسنجی از بیماران، امکان دسته بندی اولویت های نوبت برای انواع بیماران، قابلیت گزارش دهی به مدیران ارشد بیمارستان، اخذ نوبت قطعی، کنسل نوبت و ارسال توصیه های پزشکی و فیلم های آموزشی در تخصص های مختلف را از جمله مزیت های این سیستم عنوان کرد.
وی، امکان گزارش گیری نوبت های حضوری و غیرحضور بصورت تفصیلی و آماری، قابلیت گزارش دهی در سه سطح ستادی و بیمارستانی، عملیاتی نمودن فراخوان های پذیرش بصورت نرم افزاری و سخت افزاری و دسترسی کاربران پذیرش بیمارستان، مسئول پذیرش و مدارک پزشکی، مسئول سیستم نوبت دهی و مدیریت صف پزشکان را از مزیت های جانبی نرم افزار ذکر کرد.
مدیر خدمات بیمارستانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، یادآور شد: بیمارستان ها بعنوان یک بنگاه اقتصادی خدماتی محسوب می شوند. و مهمترین شاخص ارزیابی بنگاه های خدماتی، میزان رضایتمندی و تکریم ارباب رجوع از خدمات ارائه شده است. از این رو با راه اندازی این سیستم تلاش می شود تا با مدیریت صف و بهینه نمودن دسترسی عادلانه به خدمات درمانی این مهم محقق شود.
نوربخش گفت: در حال حاضر در استان تهران آغازگر این سیستم هستیم، تمام تلاش خود را برای ارائه بهترین خدمات در حوزه درمان و رضایتمندی شهروندان گرامی انجام می دهیم. برچسب ها: نوبت دهی ، بیمارستان ، پرونده الکترونیک سلامت

منبع: خرداد

کلیدواژه: نوبت دهی بیمارستان پرونده الکترونیک سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۳۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در دولت مردمی ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در بخش دولتی ایجاد شده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بهرام عین‌اللهی؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه حضور در جمع مردم در مسجد امام هادی(ع) شهرک ولی‌عصر(عج) تهران از برنامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای گسترش مراکز دندانپزشکی دولتی خبر داد و اظهار کرد: در دولت مردمی تاکنون 67 مرکز جدید دندانپزشکی در بخش دولتی در کشور ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه تلاش ما فعالیت مراکز دندانپزشکی دولتی به صورت دو یا سه نوبته در طول شبانه روز است، گفت: یکی از راه‌های تقویت خدمات دندانپزشکی، افزایش تعداد مراکز و ساعات کاری آن‌ها در بخش دولتی است و حتی به دنبال برون سپاری خدمات دندانپزشکی هستیم تا دندانپزشکان بتوانند با استفاده از امکانات بخش دولتی، خدمات مورد نیاز را با تعرفه دولتی به مردم ارائه کنند.

وی حضور در بین مردم و دیدار چهره به چهره با آنها را از برنامه‌های وزارت بهداشت در دولت مردمی عنوان کرد و گفت: در سفرهای استانی رییس جمهور، میز ارتباطات مردمی وزارت بهداشت برای رسیدگی به مشکلات مردم برپا شده و باعث آشنایی با مشکلات مردم و اتخاذ تصمیماتی برای مقابله با کاستی ها می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عمده مشکل مردم در این منطقه از تهران را مربوط به بیمه اتباع بیگانه فاقد شناسه و دسترسی به برخی داروهای خاص دانست و گفت: در این منطقه داروخانه‌های زیادی فعال هستند اما نیاز است که خدمات دارویی تقویت و داروخانه‌های مرجع همانند 13 آبان از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایران، راه اندازی شود. البته برخی از مشکلات مردم این منطقه مربوط به سایر دستگاه های اجرایی است که به آنها منعکس می‌شود. 

جذب 26 هزار نیروی ‌جدید در ‌وزارت بهداشت

عین‌اللهی همچنین درخصوص دسترسی به برخی داروهای بیماران خاص گفت: داروها دو دسته‌اند؛ برخی از آن‌ها جنبه درمانی و برخی دیگر جنبه نگهداری دارند. متأسفانه برخی بیماری‌های ژنتیکی، دارو و درمان موثری ندارند و داروهای آنها بیشتر جنبه نگهداری دارند. خوشبختانه شرکت‌های دانش بنیان داروهای مشابه خارجی را با کیفیت بالا تولید می‌کنند؛ اما برخی بیماران به استفاده از داروهای خارجی اصرار دارند که این موضوع، تخصصی و نیازمند نظرات پزشکان متخصص است اما آنچه مسلم است، نه تنها در کشور بلکه در بسیاری از کشورهای منطقه، تقاضا برای داروهای تولید شده در شرکت‌های دانش بنیان ایرانی وجود دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یک فوتی و یک مصدوم بر اثر انفجار گاز در نیشابور
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • بیمارستانی برای درمان محرومین/ اینجا خدمت حال و هوای دیگری دارد
  • وقوع انفجار گاز در نیشابور با یک کشته و یک مصدوم
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه/آتش سوزی موجب مسدود شدن جاده شد
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است