Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتاق بازرگانی تهران در جدیدترین گزارش خود به جایگاه ایران در صنعت گردشگری جهان پرداخته که براساس آن ایران توانسته در حوزه رقابت‌پذیری قیمت، رتبه نخست در دنیا را به دست آورد.

به گزارش ایسنا، در این گزارش ۱۴ محور اصلی تاثیرگذار بر رقابت در جذب گردشگران بررسی شده و عملکرد ایران در مجموعه این عوامل در سال ۲۰۱۹ مثبت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس امتیاز کلی ایران در گزارش جدید از ۳.۴ به ۳.۵ رسیده و بهبودی یک دهم درصدی را نشان می‌دهد. حفظ آمارهای سال گذشته و بهبود نسبی در برخی شاخص‌ها، باعث شده رتبه ایران در میان ۱۴۰ کشور جهان، چهار پله بهبود یافته و به ۸۹ برسد.

بهترین عملکرد ایران در سال گذشته مربوط به زیر شاخه‌ رقابت‌پذیری در قیمت می‌شود. جایی که با به دست آمدن امتیاز ۶.۷، ایران را در رتبه نخست جهانی قرار داده است. این یعنی ایران برای توریست‌های خارجی از نظر سطح قیمت‌ها بهترین انتخاب به شمار می‌رود و حفظ این عدد می‌تواند به افزایش گردشگران خارجی کشور کمک کند.

پس از رقابت‌پذیری در قیمت، ایمنی و امنیتی با رتبه ۷۴، زیرساخت بندر و زمینی با رتبه ۷۹ و سلامت و بهداشت با رتبه ۸۹؛ بهترین عملکردهای ایران در حوزه گردشگری را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین در دوره اخیر ایران در حوزه فن‌آوری و ارتباطات توانسته رشدی قابل توجه را به ثبت برساند که بهترین عملکرد کشور در تمامی شاخص‌های گردشگری به شمار می‌رود.

طبق این گزارش اهمیت سفر و گردشگری، محیط کسب و کار و محیط زیست پایدار نیز از جمله حوزه‌هایی به شمار می‌روند که نیاز به بهبود وضعیت کشور در آنها وجود دارد، زیرا ارزیابی‌ها نشان از آن دارد که ایران در این حوزه در بین ۱۰۰ کشور برتر دنیا نیست.

به گزارش ایسنا، آمارهای ارائه شده از سفر گردشگران خارجی به ایران در سال ۹۷، حاکی از افزایش بیش از ۵۰ درصدی تعداد آنها در قیاس با سال ۹۶ بود.

هرچند با تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا بر ضد اقتصاد و مردم ایران، سفر به ایران دشوار شده اما ارزان بودن سفر باعث شده همچنان تعداد زیادی از گردشگران ایران، را جزو گزینه‌های سفر خود نگه دارند.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اتاق بازرگاني گردشگري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۴۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت تورم ۳۰ درصد را موفقیت می‌داند

آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه هم میهن از دستاوردسازی دولت رئیسی انتقاد کرده است.

به گزارش هم میهن، شما رسیدن به تورم ۳۰ درصد (البته هنوز نرسیده‌اید، انتظار دارید برسید که قطعاً نخواهید رسید و تورم فروردین‌ماه نشانه‌ای از این ادعا است) را موفقیت می‌دانید درحالی‌که آقای وزیر اقتصادِ شما پیش از تصدی این پست گفت اگر هیچ کاری نکنیم تورم کنونی (آن زمان حدود ۳۸ درصد بود) ۱۵ درصد کم خواهد شد. درحالی‌که ایشان آمدند و تورم به بالای ۴۵ درصد براساس گزارش مرکز آمار و بالای ۵۰ درصد براساس گزارش بانک مرکزی رسید. حالا پس از سه سال رسیدن به تورم نقطه به نقطه بالای ۳۰ درصد را دستاوردسازی می‌کنند.

این روزنامه نوشته است: دولت محترم حتی خلاقیت در تولید مفاهیم و اصطلاحات را نیز ندارد. آواربرداری را قبلاً دیگران مصرف کرده‌اند. همچنین دوستان همین دولت هنگامی که در مصدر ریاست قوه قضائیه قرار گرفتند آنچه را که تحویل گرفتند، ویرانه معرفی کردند، ولی روزی که رفتند امثال سعید مرتضوی را بر دادستانی تهران حاکم کردند تا حتماً چنان فردی آن ویرانه را آباد کند؟! درستی یا نادرستی آواربرداری مسئله مردم نیست. فرض هم کنیم درست است فقط در چند خط و نه چند هزار صفحه بفرمایید اگر روزی توانستید آواربرداری را تمام کنید نقشه راه شما برای ساختن این زمین خالی چیست؟ چشم‌انداز دارید؟ آن را بنویسید. در سخنان خود بازتاب دهید. لطفاً به سدسازی در سریلانکا ارجاع ندهید اول درباره بلوچستان حرف بزنید. از چای دبش بگویید. از تحقق وعده‌های داده‌شده و...

دیگر خبرها

  • پیشرفت در کنترل نرخ بیکاری کشور/ تولید افزایش یافت
  • رتبه نخست کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس
  • احداث پروژه چند منظوره «اومااویا» در سریلانکا
  • تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران
  • دولت تورم ۳۰ درصد را موفقیت می‌داند
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • پایان رقابت‌های ووشوی استان قم
  • حذف نمایندگان ایران در روز نخست شمشیربازی انتخابی المپیک در منطقه آسیا
  • سفر به سومین دیار حرم اهل بیت (ع) در ایران -  بخش نخست