Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@21:29:17 GMT

آغاز کوچ پاییزی عشایر چهارمحال و بختیاری

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۴۹۷۰

آغاز کوچ پاییزی عشایر چهارمحال و بختیاری

معاون توسعه و عمران امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: کوچ پاییزه عشایر مستقر در این استان به مناطق قشلاقی منطقه گرمسیری خوزستان از روز چهارشنبه آغاز شد.

یدالله چراغپور روز چهارشنبه اظهار کرد: براساس تقویم، کوچ عشایر استان از روز ۲۰ شهریور آغاز شد و تا ۲۰ مهرماه ادامه خواهد داشت.

وی تعداد دام عشایر کوچروی استان را بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام سبک اعلام کرد و تصریح کرد: مسیر حرکت کوچ با گذر از گردنه تاراز و یل راه های لاسوزنی و پل ماربره به منطقه بازفت میرسند و با توقف چند روزه با گذر از زردکوه بختیاری وارد مناطق قشلاقی استان خوزستان خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون توسعه و پشتیبانی امور عشایر چهارمحال و بختیاری با اشاره به هماهنگی لازم مسئولان انتظامی و نظارتی برای ایجاد امنیت عشایر در زمان کوچ افزود: ماموران نیروی انتظامی با همکاری نیروهای بسیج عشایر با استقرار در مسیر کوچ را همراهی خواهند کرد.
چراغپور، از آمادگی کامل پلیس راهور در محورهای ارتباطی چهارمحال و بختیاری به خوزستان در زمان اجرای تقویم کوچ عشایر خبر داد و تصریح کرد: پلیس از پوشش لباس شب رنگ به منظور کاهش تصادفات جاده ای هنگام عبور دام از امتداد جاده ها در شب از عشایر را در دستور برنامه کار خود دارد.
وی از تامین و انتقال آب آشامیدنی سالم با تانکر سیار به ایل راههای عشایری را از دیگر اقدامات این اداره متولی در خدمات رسانی به این قشر مولد و آسیب پذیر جامعه عنوان کرد.
معاون توسعه و عمران امور عشایر چهارمحال و بختیاری، تولید و تامین علوفه دامی در سال زراعی جاری در مراتع مناطق ییلاقی را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: امسال افزون بر ۵ هزار و ۵۰۰ تن نیز محصول جو توسط تشکل ها و اتحادیه های عشایر برای حمل به مناطق قشلاقی خریداری و ذخیره سازی شده است.
استان چهارمحال و بختیاری با ۱۲۶ هزارنفر جمعیت عشایری به همراه یک میلیون و ۶۰۰ هزار راس دام سبک درون کوچ و برون کوچ ، دومین استان عشایری کشور بعد از استان فارس است.
عشایر در طول سال دو بار کوچ برون استانی دارد که در بهار از خوزستان به چهارمحال و بختیاری کوچ میکنند و این کوچ در پاییز برعکس می‌شود./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۴۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، میران بارش‌ها بر حسب میلیمتر به این شرح زیر است:
اردل: ۱۱.۶
ایلبگی: ۲.۴
بازفت: ۵.۸
بروجن: ۲.۶
بلداجی: ۲.۶
بن: ۲.۴
دوآب صمصامی: ۴.۶
سامان: ۳.۴
سورشجان: ۳.۴
شلمزار: ۴.۷
شهرکرد: ۵.۹
فارسان: ۵.۱
فرخشهر: ۴.۶
کوهرنگ: ۱۱.۷
لردگان: ۶.۳
لیرابی: ۱۰.۸
مال خلیفه: ۵.۵

دیگر خبرها

  • زیر ساخت‌ بازار فروش عشایر چهارمحال‌ و بختیاری فراهم می‌شود
  • آماده باش هلال‌احمر در پی هشدار سازمان هواشناسی
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز بارندگی‌ها در خوزستان/ اوج بارش‌ها روزهای پنج‌شنبه و جمعه است
  • کوچ بهاره عشایر در خراسان شمالی آغاز شد
  • آغاز کوچ بهاره عشایر خراسان شمالی به مناطق ییلاقی
  • عملیات اجرایی مخزن آب شرب شهر گوجان آغاز شد
  • آغاز بارش های شدید و سیلابی در بیشتر مناطق کشور
  • آغاز بارش رحمت الهی در خوزستان
  • آغاز دوره مربیگری فوتسال سطح یک آسیا در شهرکرد