Web Analytics Made Easy - Statcounter

جزو دو یا سه هیئت پرجمعیت خراسان شمالی است و به هیئت انقلابی استان معروف. اینجا کسی شبهه «حسین را با سیاست مخلوط نکنید» ندارد. همه می‌دانند حسین یعنی سیاست، سیاست یعنی حسین.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسین اکبری؛ جزو دو یا سه هیئت پرجمعیت خراسان شمالی است و به هیئت انقلابی استان معروف. اینجا کسی شبهه «حسین را با سیاست مخلوط نکنید» ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
همه می‌دانند حسین یعنی سیاست، سیاست یعنی حسین. همه می‌دانند دین یعنی سیاست و سیاست یعنی دین. همه باور دارند که شیعه آب خوردنش هم سیاسی است. حاضران می‌دانند که چرا گریه می‌کنند؛ چرا سینه می‌زنند و چرا به این هیئت آمده اند. چون این هیئت سکولار نیست و به اذعان سخنران‌هایی که هر ساله از شهر‌های بزرگ به این جمع می‌آیند، این هیئت نماد یک هیئت انقلابی است.

شاید که نه؛ قطعا به همین علت این میزان پرطرفدار شده است. وگرنه یک هیئت دانشجویی ساده، در دانشگاه پیام نور استان که در مرکز شهر هم نیست، چرا باید این جمعیت را به خود ببیند؟  

حدود ساعت ۹ شب که به درب دانشگاه برسی، ده‌ها متر این طرف و آن طرف خیابان خودرو‌هایی به شکل دوبل پارک هستند. از ابتدا مشخص است که یک جمعیت انبوهی مشغول عزاداری هستند. وارد دانشگاه که شوی در همان ابتدا در یک کار خلاقانه، واقعیت مجازی عاشورا به نمایش در می‌آید. از همان لحظه ورود فرد منقلب می‌شود. هنوز نه چراغ‌ها خاموش شده و نه مداحی روضه خوانده، اما اشک‌های حلقه زده در چشم ها، نشان از یک شب به یاد ماندنی دارد.  

کمی آن طرف‌تر غرفه‌هایی برای سلیقه‌های مختلف تعبیه شده است. از غرفه کتاب و کودک گرفته، تا غرفه پزشکی و صنایع دستی استان. در کنار غرفه‌ها نیز چای آتشی همراه با آبنبات بجنوردی ارائه می‌شود. کمی اهل دل باشی می‌توانی چای روضه ات را کمی دور‌تر در کنار مزار شهدای گمنام بنوشی و با آن‌ها درد و دلی کنی تا اذن ورود به مجلس را بگیری؛ مجلسی پرشور و حرارت که از دست دادنش جایز نیست.

هرچند عده‌ای ترجیح می‌دهند در محوطه دانشگاه بمانند و وارد سالن ورزشی که برای عزاداری مهیا شده نروند؛ آن‌ها زیر تاریکی درخت‌های اطراف نشسته و از صدای مجلس استفاده می‌کنند. به نظرم دل آن‌ها درد بیشتری دارد. نمی‌دانم چرا داخل نمی‌آیند، اما فکر می‌کنم می‌خواهند با معبود خود خلوت کنند.

 اما اصل ماجرا داخل مجلس است. جایی که اگر دیرتر بیایی جای نشستن پیدا نمی‌کنی. برعکس بسیاری از مراسم‌ها که در زمان سخنرانی، جمعیت اندک است، در این هیئت از اواسط سخنرانی دیگر جایی برای نشستن پیدا نمی‌شود. خادمان هر لحظه اصرار می‌کنند که عزاداران اندکی جمع‌تر بنشینند تا افراد بیشتری بتوانند وارد شوند؛ اما هرچقدرهم که نزدیک‌تر بنشینند باز هم عده‌ای که دیر آمده اند باید از حیاط دانشگاه روضه و سخنرانی را بشنوند.

سخنرانی جذاب و پرهیاهوست. شما در این جلسه جمله‌ «خانم‌ها سکوت کنید» را نمی‌شنوید. همه گوش می‌دهند که چه حرفی بیان می‌شود. آنقدر فضا آرام است که اگر کودکی از انتهای مجلس بلند، گریه کند، همه متوجه می‌شوند.

کم کم جمعیت آماده عزاداری می‌شود. مداح آن فردی است که در روز عرفه برای ماندنش طوماری امضا و به نماینده ولی فقیه در استان اهدا شد. همینقدر پرطرفدار؛ مداحی که سال گذشته دانشگاه پیام نور گفته بود که باید مدت مداحی اش را کم کند یا انقلابی نخواند. محمدرضا ایزی که جوانان علاقه فراوانی به او دارند روضه را آغاز می‌کند. بدون آن که روضه‌ باز خوانده شود اشک‌ها سرازیر می‌شود. درواقع او نمی‌خواهد به زور اشک مردم را دربیاورد؛ شاید علت دیگر محبوبیتش همین است.

یک شب هیئت یافاطمه الزهرای دانشگاه پیام نور بجنورد به انتهای خود نزدیک می‌شود. اینک دل‌ها آرام شده است. جمعیت که اکثر جوانان هستند به صورت یکپارچه آماده حضور در جامعه هستند. حضوری از جنس کار و تلاش و همراه با معنویت. آن‌ها در طول هیئت یاد گرفته اند که در گام دوم انقلاب وظایفی دارند؛ پس دیگر بی تفاوتی معنایی ندارد. این جوانان در هیئتی بودند که فقط از آن‌ها اشک نگرفت؛ بلکه یادشان داد که باید چه کرد تا کربلایی دیگر تکرار نشود. برای ظهور چه وظیفه‌ای بر دوششان است و باید چه مسیری را برای زندگی انتخاب کنند. آری، یک هیئت انقلابی این دستاورد‌ها را دارد.

وقتی هیئتی چنین پرطرفدار شود، فعالیت‌های مردمی اش نیز بزرگ و تمیز است. یکی از این فعالیت‌ها برپایی موکب پذیرایی از عزاداران حسینی در روز عاشورا بود. از صبح کار آغاز شد. از همان ابتدا صف طولانی برای دریافت نذری تشکیل و تا اذان ظهر حدود ۱۰ هزار وعده غذایی بین مردم توزیع شد. عده‌ای جوان دانشجو چنین می‌توانند یک مراسم بزرگ را اداره کنند. البته به آن‌ها آموزش اداره کار‌های بزرگ داده شده. در هیئتی به نام یا فاطمه الزهرا (سلام الله علیها).   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: هیئت انقلابی هیئت دانشگاه پیام نور بجنورد بسیج دانشجویی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۵۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی اسرائیل را از بین برد/ معلم تراز انقلاب اسلامی محور تحول است

ایسنا/خوزستان امام جمعه اهواز با اشاره به عملیات وعده صادق و اقتدار و قدرت ایران اسلامی در عرصه بین‌الملل گفت: در بحث قدرت نیروهای مسلح و اثبات ظهور قدرت ایران و نیروهای مسلح، تعداد موشک‌های به هدف خورده یا پرتاب شده مطرح نیست بلکه شهامت و قوت قلبی است که در دل ملت‌ها ایجاد شد و هیمنه پوشالی اسرائیل اشغالگر را از بین برد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه اهواز بر ضرورت وجود برنامه‌ریزی منسجم به منظور تقویت رسانه‌ها تاکید و اظهار کرد: باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم. در دنیای امروز هر کسی رسانه قوی‌تر داشته باشد موفق‌تر است از این رو توجه به رسانه بسیار مهم است.

وی اراده امت اسلامی و نیروهای مسلح را عامل عزت جامعه و ملت مسلمان عنوان کرد و با اشاره به سالروز فتح سرزمین اندلس به دست مسلمانان گفت: قبل از ورود رزمندگان اسلام به اندلس این شبه جزیره مهد بی‌فرهنگی و بی‌هویتی بود و اختلاف و تفرقه و مسائل اخلاقی موجب شکست اندلس شد.

موسوی فرد به نارضایتی مردم از وجود سرقت‌های مسلحانه اشاره کرد و از نیروی انتظامی درخواست کرد که نسبت به این مسئله توجه ویژه داشته باشد و تعداد گشت‌های خود را افزایش دهد تا مردم امنیت خاطر بیشتری داشته باشند.

وی از مسئولان خواست نسبت به مطالبات مردم در زمینه معیشت، مسکن و اشتغال توجه جدی داشته باشند و در این زمینه برنامه‌ریزی کنند.

موسوی‌فرد گفت: مسئولان بدانند تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارند چراکه پس از آن وارد فرایند انتخابات سال آینده می‌شوند.

وی از مسئولان به ویژه مسئولان شرکت‌های بزرگ همچون فولاد، نیشکر و... خواست نسبت به مطالبات جوانان در زمینه‌های مختلف به ویژه اشتغال توجه داشته باشند.

امام‌جمعه اهواز به اقدامات انجام شده دولت در زمینه‌های مختلف راه‌سازی، اشتغال و ... اشاره و اظهار کرد: همه اقدامات و کارهای خوبی که انجام شده باید پیوست رسانه‌ای داشته باشند و از طریق صدا و سیما و فضای مجازی به سمع و نظر مردم رسانده شوند.

وی اظهار کرد: در بخش شعار سال به معنای واقعی کلمه باید بتوانیم نظام را در قله و اوج قرار دهیم چراکه بنا است مشارکت مردم محقق شود.

موسوی‌فرد مانع زدایی از تولید، توجه به زنجیره‌های نرم حکمرانی و نقش تسهیل‌گری دولت را بخشی از عوامل مهم در جهت مشارکت مردم در جهش تولید خواند.

وی به روز معلم اشاره کرد و افزود: معلم تراز انقلاب اسلامی محور تحول ‌است و اگر تحول بنیادین را بخواهیم شاهد باشیم باید معلم تراز انقلاب تربیت کنیم.

امام جمعه اهواز همچنین به روز کارگر نیز اشاره و اظهار کرد: اگر حال ایران بخواهد خوب شود حال کارگر باید خوب باشد از این رو ضرورت دارد زمینه این امر فراهم شود.

وی در پایان به سالگرد تاسیس سپاه پاسداران نیز اشاره و از تلاش‌ها و اقدامات پاسداران‌ قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا، در پایان نمار جمعه، نمازگزاران با شعار "نیروی انتظامی حمایت حمایت" از تلاش‌های نیروی انتظامی در عرصه‌های مختلف تقدیر کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هیئتی از مصر وارد اسرائیل شد
  • هیئتی از مصر وارد تل‌آویو شد
  • عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی اسرائیل را از بین برد/ معلم تراز انقلاب اسلامی محور تحول است
  • شهید مطهری الگو و نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی است
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • آیت الله علم الهدی: میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • میدان داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • معلم تراز در جمهوری اسلامی باید روحیه انقلابی و جهادی داشته باشد
  • امروز مقاومت مقابل نظام سلطه مورد توجه و اقبال همه جوان‌های منطقه است
  • هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند