Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

امنیت اجتماعی یکی از مولفه‌های مهم کیفیت زندگی است که در پیمایش رصد کیفیت زندگی شهری بررسی شده است. شاخص کلی احساس امنیت در محله بر اساس یک سری مولفه است. این شاخص نشان می‌دهد شهروندان تا چه اندازه در مورد تردد زنان و کودکان در محله احساس امنیت می‌کنند و از روشنایی معابر و حضور به‌موقع ماموران نیروی انتظامی رضایت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشتر معاونت اجتماعی شهرداری تهران پژوهشی درباره ارزیابی کیفیت زندگی در کلانشهر تهران انجام داده و یافته‌های این پژوهش را در قالب «اطلس کیفیت زندگی شهر تهران» منتشر کرده است. در این پژوهش ۴۵ هزار و ۶ پرسشنامه بین ساکنان محله‌های مناطق ۲۲ گانه تهران توزیع شده است.

حالا داده‌های پیمایش رصد کیفیت زندگی شهری نشان داده که میانگین نمره احساس امنیت در محله، در شهر تهران ۵۳ از ۱۰۰ است. در بین مناطق ۲۲ گانه منطقه‌های ۱، ۲۲ و ۵ بالاترین نمره را در این شاخص به دست آورده‌اند. پایین ترین نمره در این شاخص هم به مناطق ۱۳، ۱۲ و ۱۷ تعلق دارد.

به گزارش شهرنوشت، شاخص احساس امنیت نشان می‌دهد تا چه اندازه شهروندان نگران قربانی شدن خود یا اعضای خانواده‌شان در محله هستند. در بین محلات شهر تهران، بیشترین نمره شاخص احساس امنیت در محله، به محله‌های نیاوران و نفت در منطقه یک، امام خمینی در منطقه ۱۸، ایران در منطقه ۱۲ و چیذر در منطقه یک اختصاص دارد. در مقابل محله‌های صفا در منطقه ۱۳، هلال احمر در منطقه ۱۱، علی آباد جنوبی در منطقه ۱۶، سرآسیاب دولاب در منطقه ۱۴ و سلیمانی- تیموری در منطقه ۱۰ کمترین نمره را به دست آورده‌اند.

در ۳۳۵ محله بررسی شده، نمره ۱۳۸ محله در شاخص احساس امنیت محله ای بالاتر از حد متوسط است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تهران امنیت شهری محلات امن تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۵۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای تهران چگونه است؟

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۷۱ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.

به گزارش مشرق، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۷۱ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۷۶ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۳۷ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۳۵ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • ۶۰ درصد ساکنان جوادیه تهران افغانستانی اند
  • ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند
  • امانی، عضو شورای شهر: ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند
  • کیفیت هوای تهران چگونه است؟
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • کیفیت هوای تهران قابل قبول است
  • هوای تهران قابل قبول است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق