Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه الرای کویت مدعی شد که کشورهای اروپایی طرف برجام برای برگزاری مذاکراتی میان ایران و آمریکا در کویت تلاش می‌کنند.

به گزارش ایسنا، روزنامه الرای کویت به نقل از "منابع آگاه" در این باره می‌نویسد: کشورهای اروپایی طرف برجام در تلاش‌اند مذاکراتی را میان تهران و واشنگتن در کویت برگزار کنند تا دو طرف بتوانند درباره اختلافاتشان بر سر توافق هسته‌ای و سایر موضوعات با یکدیگر به گفت‌وگو بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر ادعای این روزنامه، قدرت‌های اروپایی به‌طور جدی برای انجام چنین مذاکراتی میان ایران و آمریکا با هدف کاهش تنش‌ها بین دو کشور و برقراری کانال گفت‌وگو میان تهران و واشنگتن تلاش می‌کنند. الرای مدعی است که این کشورها باتوجه به رایزنی‌های جداگانه‌ای که اخیرا با تهران و واشنگتن داشته‌اند، معتقدند که شانس برگزاری چنین مذاکراتی وجود دارد.

این "منابع آگاه" همچنین گفته‌اند که با این حال، پیشنهاد انجام مذاکره میان ایران و آمریکا کماکان با مخالفت‌هایی از سوی کشورهای منطقه روبرو است اما آنها نامی از این کشورها نبرده‌اند.

الرای در ادامه گزارش خود به نقل از این منابع اطلاعاتی از آنها فاش نکرده، می‌نویسد: قدرت‌های اروپایی به سختی تلاش می‌کنند تا بر این مخالفت‌ها غلبه کنند و بر اهمیت انجام چنین رایزنی‌هایی در کویت تاکید دارند.

این روزنامه ادامه می‌دهد: برای دستورکار این مذاکرات احتمالی هیچ تصمیمی وجود ندارد و درباره سطح نمایندگان حاضر در این مذاکرات هم حرفی به میان نیامده و در واقع تنها تلاشی برای ایجاد روزنه‌ای در دیوار بی‌اعتمادی موجود میان آمریکا و ایران است.

این ادعای روزنامه کویتی در حالی است که مسئولان کشورمان تاکنون بارها تاکید کرده‌اند که مذاکره با آمریکا با شرایط کنونی و وجود بدعهدی‌ها و خصومت‌های پی‌درپی طرف آمریکایی ممکن نیست. ایران تاکید کرده در صورت بازگشت آمریکا به برجام و لغو تحریم‌های ظالمانه، این کشور می‌تواند به میز مذاکرات  4+1 بازگردد.

تنش‌ها میان ایران و آمریکا به‌ویژه در طول بیش از یک سال گذشته و در پی خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام، بازگرداند تحریم‌ها علیه تهران و تقویت حضور نظامی آمریکا در منطقه افزایش یافته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مذاکرات ایران و آمریکا توافق هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۵۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان به دنبال دانش خودروسازی

نشست دوجانبه میان هیئت‌های طالبان در کابل و آستانه به رهبری وزیر صنعت و تجارت این گروه و معاون نخست وزیر قزاقستان برگزار شد.

در این نشست بر روی سرمایه‌گذاری مشترک در بخش‌ کارخانه‌های خودروسازی در افغانستان بحث و گفتگو شد.

همچنین، دو طرف روی استخراج معادن، صنعت ماشین‌آلات، تعرفه ترجیحی برای کالاهای افغان، فراهم‌آوری تسهیلات ترانزیتی، روابط بانکی، برگزاری نشست سه‌جانبه ترانزیتی میان افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان، انتقال سیستم اسمارت بریج[حکومت‌داری الکترونیک] قزاقستان به افغانستان، تبادل‌نظر کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • پروژه‌ای بزرگ برای تبدیل شدن به تیمی مدعی در انگلیس؛ چرا آستون ویلا با گزینه مربیگری بایرن و لیورپول دنبال جاه طلبی است؟
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • پرسپولیس به دنبال انتقام از گربه سیاه!
  • کیهان: دانشگاه‌های آمریکا و اروپا برای پوشش دانشجویان قوانین سختگیرانه دارند؛ چرا ما نداریم؟
  • ادعای یک‌جانبه پیرامون میدان آرش در بیانیه‌ای دوجانبه حقی برای مدعی ایجاد نمی‌کند
  • سخنگوی وزارت خارجه: مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود است/ این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند/ به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب کند
  • تلاش ستاره سیتی برای حضور در بارسا: کاهش دستمزد!
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان به جنایات اسرائیل
  • کیهان: مذاکره با آمریکا به نفع آمریکا است نه ایران
  • فرمانده بایرن: شاید مدعی ‏CL‏ نباشیم ولی شانس داریم!‏