Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-07@18:59:59 GMT

حباب سکه تمام به صفر رسید

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۶۳۱۷

کشتی‌آرای گفت: نوسانات نرخ ارز و کاهش یا افزایش سود بانکی بر روی قیمت طلا بسیار موثر است. اگر سود بانکی کاهش یابد تقاضا برای خرید طلا افزایش یافته و باعث رشد قیمت می‌شود.

 کشتی‌آرای گفت: نوسانات نرخ ارز و کاهش یا افزایش سود بانکی بر روی قیمت طلا بسیار موثر است. اگر سود بانکی کاهش یابد تقاضا برای خرید طلا افزایش یافته و باعث رشد قیمت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد کشتی‌آرای با بیان اینکه ایام محرم، صفر، رمضان و سایر مناسبت‌های مذهبی تاثیری در قیمت طلا نمی‌گذارد، گفت: ایامی که در آن شاهد افزایش مراسم و جشن‌ها هستیم، می‌تواند برروی قیمت سکه تاثیر بگذارد اما قیمت طلا متاثر از قیمت‌های جهانی است.

وی ادامه داد: در بدو ورود ماه محرم شاهد کاهش حباب سکه بودیم که حباب سکه تمام به صفر رسیده است و در حال حاضر در نیم سکه، ربع سکه و سایر سکه‌های یک گرمی شاهد حباب هستیم.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف با بیان اینکه در حال حاضر قیمت سکه تمام بهار آزادی ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است، گفت: این قیمت با احتساب حباب صفر است.

کشتی‌آرای اظهار داشت: در حال حاضر قیمت نیم سکه ۲ میلیون و ۹۰ هزار تومان است که باید ۲ میلیون و ۶۰ هزار تومان باشد.

وی با بیان اینکه در شب‌های محرم شاهد افزایش قیمت جهانی طلا و ارز بودیم که باعث افزایش قیمت طلا هم شد، گفت: در حال حاضر هر گرم طلا ۴۱۳ هزار تومان است.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف درباره تاثیر افزایش خرید طلا و سکه در ایام محرم و صفر برای مناسبت‌های پس از اتمام این ایام گفت: تقاضا در این دو ماه آنقدر نیست که بخواهد قیمت‌ها را تحت تاثیر قرار دهد اما نوسانات نرخ ارز و کاهش یا افزایش سود بانکی بر روی قیمت طلا بسیار موثر است. اگر سود بانکی کاهش یابد تقاضا برای خرید طلا افزایش و باعث رشد قیمت طلا می‌شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر تعادل بین عرضه و تقاضا برقرار است و در این دو ماه محرم و صفر این تعادل باقی می‌ماند.

کشتی‌آرای با بیان اینکه تقاضا برای خرید سکه و طلا در نیمه اول سال بیشتر است، گفت: با توجه به اینکه در نیمه اول سال شرایط جوی برای برگزاری انواع مناسبت‌ها بهتر است، مردم ترجیح می‌دهند مناسبت‌ها و جشن‌های خود را در نیمه اول سال برگزار کنند که این باعث افزایش تقاضا می‌شود اما این افزایش تقاضا در نیمه اول سال یا کاهش تقاضا در نیمه دوم سال منجر به تغییر قیمت طلا نمی‌شود بلکه بر روی حباب آن تاثیر می‌گذارد.

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000F8Y برچسب ها: حباب ، سکه ، صفر

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: حباب سکه صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۶۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۵ درصد افزایش به ۲۳۱۲ دلار و ۱۹ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت طلا در روز دوشنبه به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و افزایش خوشبینی نسبت به آسان شدن سیاست‌های پولی فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.45 درصد افزایش به 2312 دلار و 19 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش 0.51 درصدی به 2320 دلار و 30 سنت رسیده است.

قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه 0.4 درصد کاهش یافت. سرمایه‌گذاران در حال بررسی اطلاعات اشتغال آمریکا هستند که حاکی از آرام شدن رشد اقتصاد این کشور است.

قیمت جهانی طلا امروز 1403/02/15

آستان گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو در روز جمعه گفت سیاست‌های پولی بانک مرکزی در سال جاری میلادی آسان‌تر خواهد شد. نرخ بالای بهره به ضرر فلزات گرانبها از جمله طلاست، چون هزینه نگهداری آن به عنوان یک سرمایه غیرسودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

از طرف دیگر، آرام شدن تنش‌ها در خاورمیانه و امید به جلوگیری از یک جنگ تمام عیار تمایل به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن پایین آورده است.

قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی علی رغم تورم بالا و بی‌ثباتی نسبت به زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا، 12 درصد افزایش یافته است. قیمت طلا در ماه آوریل به یک رکورد جدید رسید که از دلایل اصلی آن می‌توان خرید بالای بانک‌های مرکزی، تقاضای بالا از سوی بازارهای آسیا و درگیری‌های ژئوپلیتیکی در اوکراین و خاورمیانه دانست.

در میان سایر فلزات گرانبه، قیمت نقره با 1.76 درصد افزایش به 27 دلار و 16 سنت رسید. پلاتین هم با یک کاهش 0.7 درصدی  955 دلار و 80 سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام/2

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت نفت به دنبال حمله رژیم صهیونیستی به رفح در نوار غزه
  • قیمت نفت صعودی شد
  • تصمیم عربستان باعث افزایش قیمت نفت شد
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
  • قیمت‌های جهانی مواد غذایی به کدام سو می‌رود؟
  • قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش قیمت جهانی موادغذایی