Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، صفا صبوری دیلمی در دیدار با الهام فخاری - نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران - از تلاش برای تکمیل پنج پروژه احداث مسیرهای تندروی بزرگراه شهید نجفی رستگار، فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی، زیرگذر کوی نصر، تونل- زیرگذر امتداد خیابان استادمعین و مجموعه فرهنگی رازی تا پایان امسال خبر داد و گفت: به موازات تلاش برای تکمیل عملیات اجرایی این طرح‌ها، بازنگری‌هایی از طریق اعمال راهکارهای مهندسی ارزش صورت گرفته است تا علاوه بر کاهش هزینه تمام شده، روند اجرای این طرح‌ها تسریع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران افزود: بازطراحی پروژه احداث زیرگذر کوی نصر در عین آنکه به عملکردهای ترافیکی این معبر زیرزمینی افزوده است، کاهش حجم عملیات خاکی و نیز ارزان تر شدن قیمت تمام شده پروژه را به دنبال داشته است. در نتیجه اعمال این تمهیدات زمان‌بندی تکمیل پروژه از خردادماه سال ۱۳۹۹ به پایان سال جاری تغییر یافته است.

وی در تشریح اقدامات صورت گرفته به منظور تکمیل عملیات اجرایی پروژه احداث بزرگراه شهید نجفی رستگار، از رفع ۷۲۰ ملک معارض از مجموع ۹۰۰ ملک معارض این پروژه خبر داد و گفت: در صدد اعمال تغییراتی در طرح موجود پروژه هستیم تا تعدادی از املاک معارض باقیمانده را بدون نیاز به تملک، از مسیر اجرای پروژه خارج کنیم. ضمن آنکه کاهش سرعت مصوب بزرگراه شهید نجفی رستگار از ۱۱۰ کیلومتر به ۹۰ کیلومتر نه تنها سرعت مصوب این معبر بزرگراهی را با بزرگراه‌های مرتبط همچون بزرگراه آزادگان و بزرگراه امام رضا(ع) هماهنگ ساخته بلکه عملیات اجرایی پروژه را از جابجایی ۲ سری دکل برق فشار قوی از رفیوژ میانی بی‌نیاز ساخته است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در ادامه با تاکید بر اینکه پروژه احداث تونل- زیرگذر امتداد خیابان استاد معین به دلیل عبور از روی تونل خط ۴ مترو و نیز زیر خیابان آزادی یکی از پیچیده ترین پروژه های عمرانی پایتخت به شمار می آید، پیشرفت ۶۱ درصدی این پروژه را فراتر از برنامه زمان بندی توصیف و اظهارکرد: عملیات حفاری پروژه ضمن بهره‌گیری از ابزار دقیق به منظور پایش نشست‌های احتمالی ادامه دارد و تلاش خواهد شد بخش تونلی زیر خیابان آزادی، طی مهرماه سال جاری وارد مرحله لاینینگ نهایی شود.

وی بخش حد فاصل تقاطع بزرگراه آزادگان تا زیرگذر میدان جانبازان در پروژه احداث بزرگراه شهید بروجردی را از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در سال جاری برشمرد و با اشاره به اینکه برخی از معارضات ملکی پروژه شامل باغ‌هایی با قابلیت تبدیل شدن به پلازا یا مراکز تفریحی است، گفت: با توجه به اینکه مسیر بزرگراه در این مقاطع از تراز منهای یک عبور می‌کند، مطالعاتی برای بررسی امکان تبدیل این باغ‌ها به فضاهای شهری در جریان است.

صبوری در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن اعلام پیشرفت ۹۳ درصدی عملیات اجرایی پروژه احداث مجموعه فرهنگی رازی از این مجموعه ۳۰ هزار مترمربعی به عنوان یک پروژه استثنایی نام برد و خاطرنشان کرد: مجموعه رازی می‌تواند با توجه به برخورداری از امکاناتی نظیر سالن‌های همایش و پذیرایی به عنوان مجموعه متناظر مرکز همایش‌های برج میلاد در جنوب شهر عمل کند.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، هم اکنون مطالعه و طراحی ۱۴۰ پروژه عمرانی در سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران جریان دارد و می‌توان انتظار داشت با ادامه روند تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عمرانی، عملیات اجرایی چند پروژه جدید در سال ۱۳۹۹ آغاز شود.

کد خبر 4715960 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: پروژه عمرانی شهر تهران شهرداری تهران شورای شهر تهران قوه قضاییه دستگیری سارق وزارت آموزش و پرورش اربعین حسینی بانک سرمایه شهر تهران پیروز حناچی پلیس راهور سازمان هواشناسی سرهنگ نادر رحمانی قوه قضائیه دادگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۶۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان

تین نیوز

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، از بهره برداری از پروژه تحکیم بستر آسفالت بزرگراه آزادگان و تعریض و ایمن سازی کندروی شرقی این بزرگراه در تقاطع با بزرگراه شهید لشگری خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از شهر، هادی حق بین، درباره جزییات یکصد و هجدهمین پویش امید و افتخار اظهار کرد: پروژه های بهسازی آسفالت بزرگراه آزادگان و تعریض مسیر کندروی شرقی این بزرگراه در تقاطع با بزرگراه شهید لشگری، همزمان با یکصد و هجدهمین رویداد امید و افتخار در روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ تحویل شهروندان خواهد شد.

حق بین با اشاره به اهمیت بهسازی آسفالت معابر بزرگراهی شهر تهران به ویژه بزرگراه آزادگان یادآور شد: طی سالیان گذشته روند بهسازی آسفالت بزرگراه آزادگان به دلایلی مختلف از جمله کمبود آسفالت و بتن غلتکی یا عدم صدور مجوزهای ترافیکی با کندی پیش می رفت تا اینکه مدیریت شهری در سال گذشته تصمیم گرفت ضمن انتخاب یک گزینه اجرایی مناسب تر، علاوه بر تسریع روند بهسازی، جریان ترافیک در هنگام اجرای عملیات عمرانی را تسهیل کند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ همزمان با خرید کارخانجات جدید آسفالت و ثبت رکورد تولید و اجرای ۱.۵ میلیون تن آسفالت، انتخاب روش احیای عمیق با سیمان، سبب شد تا سرعت کار بهسازی آسفالت بزرگراه آزادگان دو چندان شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با یادآوری اینکه عملیات بهسازی مسیرهای تندروی بزرگراه آزادگان در فاصله سال های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۱ فقط روی یک مقطع ۹ کیلومتری انجام شده بود، گفت: در سال ۱۴۰۲، بیش از ۱۲ کیلومتر از مسیرهای تندروی بزرگراه آزادگان به صورت تمام عرض بهسازی شد و از این حیث در سرعت بهسازی روکش آسفالت معابر بزرگراهی نیز به رکوردی جدید دست یافتیم.

وی با اشاره به اهمیت بهسازی بزرگراه آزادگان به عنوان کمربندی جنوبی و غربی تهران و وسعت پروژه بهسازی بزرگراه آزادگان، گفت: در سال ۱۴۰۲ مساحتی بالغ بر ۲۱۶ هزار مترمربع از این بزرگراه با اجرای ۵۱ هزار تن آسفالت و هزینه ۲۵۲ میلیارد تومان بهسازی شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درخصوص دومین پروژه قابل بهره برداری در محدوده بزرگراه آزادگان، یادآور شد: عرض کم محور کندروی بزرگراه آزادگان در مسیر جنوب به شمال و در محل تقاطع با بزرگراه شهید لشگری منجر به ایجاد گره و گلوگاه ترافیکی یا پس زدگی بار ترافیک می شد و از این رو تعریض این مقطع از مسیر کندروی بزرگراه از ۲ خط عبوری به ۳ خط و اصلاح لوپ های منتهی به آن از فرودین سال ۱۴۰۲ آغاز شد.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، ایمن سازی و تحکیم کوله پل های ۳گانه بزرگراه شهید لشگری و اجرای دیواره ها از دیگر اقداماتی است که به عنوان پیش نیاز عملیات تعریض و در قالب این پروژه انجام شد و مجموعه اقدامات یادشده علیرغم دشواری های اجرایی به دلیل مجاورت با ترافیک سنگین بزرگراه آزادگان طی یکسال به اتمام رسید.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران. هزینه پروژه تعریض و ایمن سازی کندروی شرقی آزادگان در محدوده پل شهید لشگری را نیز ۴۳ میلیارد تومان عنوان کرد و بر این اساس، از مجموع هزینه انجام شده ۲۹۵ میلیارد تومانی برای پویش امید و افتخار آتی خبر داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان + عکس
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان
  • آغاز عملیات تکمیل مونوریل قم همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور
  • بازدید مدیرعامل سازمان عمرانی شهرداری تهران از سه پروژه
  • بهره برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان
  • بلدیه تهران بعد از ۵۰ سال بازآفرینی شد
  • بازآفرینی بلدیه تهران پس از ۵۰ سال
  • بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران
  • بازآفرینی بلدیه تهران پس از ۵۰ سال + تصاویر
  • برنامه‌ریزی برای پویایی در ساخت‌وسازها، اولویت مهم شهرداری منطقه ۱۰ شیراز