Web Analytics Made Easy - Statcounter

سه قاضی عالی‌ترین دادگاه استیناف اسکاتلند، تصمیم دولت بریتانیا در تعطیلی پارلمان را غیرقانونی خواند، اما اجرای این حکم را تا هفته آینده به تعویق انداختند. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو دادگاه استیناف اسکاتلند، ضمن غیرقانونی خواندن اقدام «بوریس جانسون» در تعلیق پارلمان تأکید کرد که تعطیلی پارلمان بیش از بیش به بن‌بست در نظام سیاسی بریتانیا در آستانه مهلت ۳۱ اکتبر (۹ آبان ماه) برگزیت دامن می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پایگاه اینترنتی «بلومبرگ» گزارش کرد، سه قاضی دادگاه تجدیدنظر اسکاتلند، اجرای این حکم را تا زمان تصمیم‌گیری هفته آینده دیوان عالی انگلیس به تعویق انداختند.

شبکه «سی ان ان» نیز در این خصوص گزارش کرد، سه قاضی عالی‌ترین دادگاه استیناف اسکاتلند حکم کرد که تصمیم دولت انگلیس برای تعطیلی پارلمان این کشور غیرقانونی است.

«جوانا چری» نماینده حزب ملی اسکاتلند که جزء آن دسته از نمایندگان پارلمان بریتانیا بود که پرونده غیرقانونی بودن تعلیق پارلمان این کشور را به دادگاه برده بود، در یک پیام توییتری نوشت: «هر سه قاضی عالی‌ترین دیوان استیناف اسکاتلند، تعلیق پارلمان را غیرقانونی اعلام کردند».

وی در یک پیام توییتری دیگر ادامه داد: «تشکر فراوان از تمامی حامیان و تیم حقوقی خارق‌العاده خود داریم که به این حکم تاریخی مبنی بر غیرقانونی بودن تعلیق پارلمان رسیدند».

دادگاه استیناف اسکاتلند در حالی به غیرقانونی بودن تعطیلی پارلمان انگلیس رأی داده است که یک قاضی اسکاتلندی، آن را قانونی خوانده بود و با حکم جدید، حکم رأی قبلی دادگاه در خصوص قانونی بودن تصمیم جانسون برای تعطیلی پارلمان بریتانیا را لغو می‌کند.

با اینحال، شبکه راشاتودی گزارش کرد که دولت انگلیس قصد دارد علیه جدیدترین حکم دیوان عالی اسکاتلند، درخواست تجدیدنظر کند.

طبق تصمیم دولت جانسون، مجلس عوام بریتانیا از بامداد روز گذشته (سه‌شنبه) به مدت پنج هفته تعلیق شد و آنطور که بی بی سی نیز رأی داده است، گرچه دادگاه استیناف اسکاتلند، تصمیمی درباره لغو تعلیق پارلمان اتخاذ نکرده است، اما سه‌شنبه آینده، دادگاه عالی بریتانیا، رسیدگی به این پرونده را آغاز می‌کند.

پارلمان قصد داشت مقابل اقدام جانسون برای اجرای برگزیت با توافق یا بدون توافق با اتحادیه اروپا بایستد. اما جانسون که عزم راسخی را برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در تاریخ ۳۱ اکتبر (۹ آبان) دارد، توانست با حمایت ملکه، پارلمان را به تعلیق درآورد.

ناتوانی قانون‌گذاران در تشکیل جلسه در پارلمان برای مقابله با اجرای برگزیت بی‌توافق دست جانسون را برای انجام آن باز خواهد گذاشت.

«جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس نیز فاش کرد پارلمان قصد داشت چهارشنبه این هفته طرح سوال از نخست‌وزیر را برای دومین بار در خصوص جانسون اجرا کند. وی تعلیق پارلمان را اقدامی شرم‌آور دانست

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تعطیلی پارلمان انگلیس جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس برگزیت با توافق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۷۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاج شهرستانی عضو شورای شهر رشت ۶ ماه تعلیق شد

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: با حکم مقام قضلیی، علیرضا تاج شهرستانی عضو شورای اسلامی شهر به مدت شش ماه از حضور در جلسات تعلیق شد.

محمدحسین واثق‌کارگرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان اظهار کرد: روز سه شنبه هفته جاری حکم تعلیق علیرضا تاج شهرستانی عضو و رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت از سوی یکی از شعب دادسرای رشت به ما ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه اتهام این عضو شورای اسلامی شهر به ما اعلام نشده است، افزود: با توجه به اینکه بر اساس حکم مقام قضائی علیرضا تاج شهرستانی به مدت شش ماه حق حضور در جلسات شورای اسلامی شهر و کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری رشت را ندارد، بنابراین روز گذشته طی نامه‌ای به فرمانداری رشت اعلام کردیم تا نسبت معرفی عضو علی‌البدل جایگزین در شورای اسلامی شهر اقدام کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه غیبت یک عضو در برگزاری جلسات شورای شهر خللی ایجاد نمی‌کند، خاطرنشان کرد: جلسات شورای اسلامی شهر رشت با دو سوم اعضا (هشت نفر) به صورت رسمی برگزار می‌شود.

واثق‌کارگرنیا تصریح کرد: امیدواریم فرمانداری رشت بر اساس ضوابطی که قانون تعیین کرده است در اسرع وقت نسبت به معرفی عضو علی‌البدل جایگزین در شورای اسلامی رشت اقدام کند.

به گزارش ایمنا، شورای اسلامی شهر رشت، مرکز استان گیلان، دارای ۱۱ اصلی و هفت عضو علی‌البدل است.

کد خبر 747985

دیگر خبرها

  • تاج شهرستانی عضو شورای شهر رشت ۶ ماه تعلیق شد
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • وکیل: دادگاه انقلاب اصفهان توماج صالحی را به اعدام محکوم کرد/ دادگاه بدوی حکم دیوان عالی کشور را «ارشادی» خواند و اجرایش نکرد/ به حکم صادره اعتراض خواهیم کرد
  • انگلیس ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده در لهستان مستقر می‌کند
  • راهکارهای بهبود شرایط صنایع دارویی؛ وزیر صنعت از دخالت‌های غیرقانونی در پارلمان بخش خصوصی دست بردارد
  • انتقاد شورای اروپایی و سازمان ملل از قانون ضد مهاجرتی انگلیس
  • دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین از کار تعلیق شد
  • تصویب لایحه جنجالی اخراج پناهجویان از بریتانیا
  •  تصویب لایحه جنجالی اخراج پناهجویان از بریتانیا
  • وعده انگلیس برای ارائه بزرگترین بسته کمکی به اوکراین