Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@22:30:48 GMT

برگزاری سمینار تخصصی گردشگری ایران و اتریش

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۷۶۲۵

برگزاری سمینار تخصصی گردشگری ایران و اتریش

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ، ولی تیموری معاون گردشگری، در نشست با  "اشتفان شولتس" سفیر اتریش در تهران، مقدمات برگزاری "سمپوزیوم گردشگری کوهستان و طبیعت‌گردی" در تاریخ ۴ و ۳ مهرماه و نیز برپایی سومین "کارگروه فنی همکارهای گردشگری ایران و اتریش" در تاریخ  ۲ مهرماه سال جاری در تهران را بررسی کرد وگفت: با توجه به اینکه رویدادهای مهم پیش رو با محوریت طبیعت‌گردی و اکوتوریسم خواهد بود؛ آشنایی با اقدامات انجام گرفته در معاونت گردشگری مرتبط با این حوزه شامل "به کارگیری توان فرابخشی دستگاه‌های ذینفع در کمیته ملی طبیعت‌گردی"، "به روزرسانی سند ملی طبیعت‌گردی و ابلاغ آن به زودی"، "همکاری با سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) مطابق با شعار سال  ۲۰۲۰ با عنوان "اکوتوریسم و توسعه گردشگری روستایی" و میزبانی از وزرای گردشگری کشورهای مختلف در اجلاسی جهانی تحت همین عنوان در استان‌های کرمانشاه و کردستان"، نشان‌دهنده آن است که موضوع اکوتوریسم  همواره در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد و گام‌های برداشته شده می‌تواند در برگزاری"سمپوزیوم گردشگری کوهستان و طبیعت‌گردی" که قرار است با همکاری معاونت گردشگری، سفارت اتریش و دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شود؛ تاثیرگذار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیموری همچنین با بیان اینکه نگاه ما به حوزه گردشگری در کنار ابعاد اقتصادی و اجتماعی آن یک نگاه غالب فرهنگی است؛ اظهار کرد: گردشگری ابزاری مناسب برای تعامل و ارتباطات میان فرهنگی بین ملت‌هاست.

تیموری تاکید کرد:  "سمپوزیوم گردشگری کوهستان و طبیعت‌گردی" نیز هم راستا با زوایای فرهنگی گفته شده؛ برگزار خواهد شد؛ چراکه اکوتوریسم در ایران یک ظرفیت است و با توجه به اینکه این ظرفیت در شهرها و روستاهای کوچک متمرکز است؛ لذا فرایند توزیع سفر و ثروت می‌تواند در شکوفایی استعدادهای بالقوه این بخش موثر واقع شود.

تیموری همچنین با اشاره به پیشینه همکاری‌های گردشگری میان جمهوری اسلامی ایران و اتریش گفت: سومین "کارگروه فنی همکارهای گردشگری ایران و اتریش" که قرار است همزمان در مهرماه سال جاری در تهران برگزار شود؛ چندی پیش در خرداد ماه سال جاری با عنوان "دومین نشست کارگروه مشترک گردشگری جمهوری اسلامی ایران و اتریش" با موضوع آموزش برگزار شد و بخش نخست این رویداد نیز سال ۹۵ با هدف آشنایی ظرفیت‌های گردشگری طرفین در تهران برپا شده بود.

وی ضمن اعلام حمایت از روند برگزاری کارگروه مذکور افزود:  بخش نخست سومین "کارگروه همکارهای ایران و اتریش" با موضوع "گردشگری کوهستان" و بخش دوم این رویداد با محوریت "طبیعت‌گردی" برگزار خواهد شد و فعالین بخش خصوصی و دولتی طرفین به تبادل اطلاعات و تقویت تعاملات در این حوزه خواهند پرداخت .

تیموری همچین جهت برگزاری مراسم امضای پروتکل سومین "کارگروه فنی همکارهای گردشگری ایران و اتریش" به منظور ثبت تعهدات طرفین، در روز چهارشنبه، ۳ مهرماه پیش رو در حاشیه "سمپوزیوم گردشگری کوهستان و طبیعت‌گردی" در دانشگاه علم و فرهنگ، اعلام آمادگی کرد.

همچنین در این نشست  "اشتفان شولتس" سفیر اتریش در ایران نیز ضمن تشکر از رویکرد وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به مقوله گردشگری و با تاکید اینکه گردشگری یکی از کانال‌هایی است که به تعمیق روابط دولت‌ها و ملت‌ها می‌انجامد؛ خاطرنشان کرد: می‌توانیم ادعا کنیم که رابطه ایران و اتریش در زمینه گردشگری جزو ارتباطات ابرقدرت است؛ چرا که بیش از ۷۰۰ سال، پیشینه این ارتباط به شمار می‌آید. 

وی با بیان اینکه یکی از وجوه اصلی گردشگری یادگیری از یکدیگر است؛ اظهار کرد: جانمایی صحیح ساختار"سمپوزیوم گردشگری کوهستان و طبیعت‌گردی" باهدف آموزش می‌تواند در فرهنگسازی گردشگری داخلی، ارتباط با کشورهای همسایه و نیز در سطح بین‌الملل تاثیرگذار باشد.

سفیر اتریش افزود: پیشنهاد می‌شود با دعوت از استان‌های فعال در حوزه طبیعت‌گردی در سمپوزیوم پیش رو، زمینه ارتقای کیفی خدمات این حوزه را سبب شویم.

"شولتس" گفت: کشور اتریش با جمعیت ۸ میلیون نفر، شاهد ۱۵۰ میلیون نفر شب - اقامت و افزایش ۳۸ درصد رشد در سال گذشته نسبت به سال قبل است.

سفیر اتریش تصریح کرد: با توجه به رشد حاصل، نکات منفی نیز در زمینه مدیریت مقاصد، ازدحام گردشگران در برخی نقاط خاص و عدم توزیع سفر در اتریش دیده می‌شود.

وی همچنین نسبت به دستاوردهای  سومین "کارگروه فنی همکارهای گردشگری ایران و اتریش" نیز ابراز امیدواری کرد تا با ترسیم نقشه راه در حوزه گردشگری کوهستان و طبیعت‌گردی، چشم‌اندازی روشن در زمینه همکاری دو کشور ترسیم شود.     

کد خبر 4716037 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: گردشگری اتریش کتاب و کتابخوانی معرفی کتاب ماه محرم گردشگری ترجمه ادبیات بازار نشر معرفی نشریات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فرهنگ ایثار و شهادت تجدید چاپ نشر نو فرهنگ عمومی کتابستان معرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۷۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت

مدیر بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران با اشاره به حضور ۲۵۰ شرکت خارجی در این رویداد گفت: در این دوره از نمایشگاه نفت ایران نشست‌های B۲B و تخصصی برای تبادل دانش و تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی طراحی شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، غلامرضا جمالی بیان کرد: استقبال شرکت‌های خارجی از نمایشگاه امسال به گونه‌ای است که ۵ هزار مترمربع فضا برای جانمایی آنها درنظر گرفته شده است در حالی که در دوره گذشته تنها فضایی ۲ هزار متری برای شرکت‌های خارجی در نظر گرفته شده بود.

وی افزود: شرکت‌هایی از روسیه، چین، فرانسه،‌ آلمان، ژاپن، کانادا، ایتالیا، ترکیه،‌ بلاروس،‌ هندوستان، اتریش و آرژانتین حضوری فعال در این نمایشگاه خواهند داشت.  
 
بر اساس این گزارش، در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بخش‌های مختلف از جمله شرکت‌های بالادست نفت و گاز، اکتشاف و تولید، سازندگان داخلی، صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی گاز، پالایش و پتروشیمی و شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های فناوری، دانشگاه‌ها، استارت‌آپ‌ها و دیگر شرکت‌های مرتبط با صنعت نفت حضور دارند.

نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به‌عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین رویداد نفتی ایران با حمایت و سیاست‌گذاری وزارت نفت، از سوی شرکت ملی نفت ایران برگزار می‌شود و شرکت‌های اصلی وزارت نفت (شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و شرکت ملی صنایع پتروشیمی)، شرکت‌های زیرمجموعه و تابعه آن‌ها و دست‌اندرکاران اصلی صنعت نفت، در آن حضور جدی و فعال دارند.

این رویداد با شعار «صنعت نفت، جهش تولید، بهینه‌سازی فناورانه» روزهای ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی نفت ایران به نشانی www.nioc.ir و سایت نمایشگاه صنعت نفت به نشانی www.iran-oilshow.ir مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • برگزاری پنج دوره تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری در گلستان
  • اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان
  • همایش بزرگ کوهپیمایی و طبیعت گردی در طبیعت زیبای یکانات یامچی
  • سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» در اتاق تبریز برگزار شد
  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم
  • تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی ایجاد کرده است
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار شد
  • ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال