Web Analytics Made Easy - Statcounter

بدیعه زکزاکی در جمع بانوان در حسینیه اعظم زنجان اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی رهبر شیعیان نیجریه هم محسوب می‌شود. ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲ استانها زنجان نظرات - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، بدیعه زکزاکی دختر شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه در برنامه از نسل زینب در جمع بانوان در حسینیه اعظم زنجان اظهار داشت: حدود یک سال پس از انقلاب اسلامی ایران، شیخ زکزاکی که آن زمان رئیس انجمن اسلامی دانشجویان نیجریه بود به همراه عده ای از دانشجویان به ایران آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در دیدار و ملاقاتی که پدرم با امام(ره) داشتند ایشان به پدر یک قرآن هدیه دادند که پدرم آن قرآن را خیلی دوست دارد و به پدر توصیه کردند که مردم نیجریه را به قرآن دعوت کنند و پدر سخنان امام(ره) را به مردم نیجریه انتقال دادند.

زکزاکی گفت: پدرم پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران همیشه بر این باور بود که اگر امام(ره) توانستند ما هم می‌توانیم و ما هم راه امام(ره) را خواهیم رفت و ایشان دعوت خود را آغاز کرد و در ابتدای دعوت 20 نفر پذیرفتند و در حال حاضر به 25 میلیون شیعه در نیجریه رسیده است.

وی با بیان اینکه مادرم همیشه آرزو دارند قبل از پدرم شهید شود و به همین خاطر در تمام جنگ‌ها و تمام لحظات همراه پدرم است.

دختر شیخ زکزاکی در رابطه با شرایط بانوان نیجریه افزود: آن زمان زنان در نیجریه هیچ ارزش و جایگاهی نداشتند امّا پس از دعوت شیخ وضعیت تغییر کرده و حضور زنان در اجتماع بیشتر شده و حتی در عرصه سیاست حضور دارند.

فرزند مبارز نیجریه‌ای افزود: پدرم همیشه تاکید می‌کرد که ما هر چه که داریم از امام(ره) و رهبری داریم و امروز مرجع تقلید بیشتر شیعیان نیجریه امام(ره) و مقام معظم رهبری هستند.

زکزاکی گفت: نقش رهبر ایران در نیجریه بسیار چشمگیر و تاثیرگذار است و آنها رهبر ایران را رهبر خود می‌دانند و ‌‌‌‌‌‌عکس امام ‌‌خمینی(ره)، رهبری و شیخ زکزاکی را در خانه‌ها در گوشی یا جیب خود به همراه دارند.

وی با بیان اینکه توصیه امام(ره) به شیخ ایجاد وحدت و حفظ وحدت بود، به همین دلیل هفته وحدت در نیجریه برگزار می‌شود و شیعه و سنی با هم دیدار می‌کنند.

رونمایی از مستند «خلیلِ آفریقا»| جنبش شیخ زکزاکی نمونه کامل تعلیمات حسینی استپیگیری رئیس صداوسیما از سلامتی شیخ زکزاکی/ علی عسکری: با غیرت حسینی باید با ظلم مقابله کردمصاحبه|دولت نیجریه روند درمان شیخ «زکزاکی» را امنیتی کرده استزکزاکی افزود: پدر در هیچ یک از تصمیمات در زندگی ما دخالتی ندارند و فقط به عنوان یک راهنما، راه درست را به ما نشان می‌دهد و همیشه توصیه می‌کند که با عقل و فکر تصمیم بگیریم و راه درست را انتخاب کنیم و از نعمت عقلی که خداوند به ما داده درست استفاده کنیم.وی با توصیه‌ای به جوانان زنجان مبنی بر اینکه قدر آرامش و امنیت کشورتان را بدانید ادامه داد: ما در نیجریه حتی نمی‌توانیم به راحتی حجاب داشته باشیم و مردان و زنان در کشورمان در روزهای عاشورا و اربعین حق پوشیدن لباس مشکی ندارند و حتی نمی‌توانیم به راحتی عزاداری کنیم.
دختر شیخ زکزاکی در پایان در مورد وضعیت جسمانی پدرش گفت: پدرم وضعیت خوبی ندارند و اکنون در بازداشت است.

فرزند مبارز نیجریه‌ای عنوان کرد: حکم دادگاه در رابطه با درمان شیخ در هند نقشه دولت نیجریه بود که شیخ را به‌عنوان تروریست به دولت هند معرفی کردند و آنها نقشه شهادت شیخ را در بیمارستان داشتند که با پی بردن پدر به نقشه آنها پدر و مادرم را در اتاقی در بیمارستان حبس کردند و هیچ درمانی انجام نشد تا اینکه پدر را به نیجریه منتقل کردند.

انتهای پیام/ح

R7557/P1357/S6,59/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۷۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار جمعی از کارگران با رهبر انقلاب فردا برگزار می‌شود

جمعی از کارگران سراسر کشور در دومین ماه از سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و به مناسبت هفته کار و کارگر روز جهارشنبه در حسینیه امام خمینی(ره) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در دومین ماه از سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و به مناسبت هفته کار و کارگر، جمعی از کارگران سراسر کشور با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند.

این دیدار صبح چهارشنبه پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳ در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

کد خبر 747304

دیگر خبرها

  • تاکید امام جمعه موقت گرگان بر عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای ریشه‌کنی فساد در کشور
  • فیلم| سخنان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب درباره حادثه طبس
  • توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان
  • فیلم| رهبر معظم انقلاب: نظام اسلامی محال است که تسلیم زورگویی شود
  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند
  • دیدار جمعی از کارگران با رهبر انقلاب
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند
  • دیدار ۶۴ نفر از کارگران خراسان رضوی با رهبر انقلاب اسلامی
  • دیدار جمعی از کارگران با رهبر انقلاب فردا برگزار می‌شود