Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری بنیاد شهید و امور ایثارگران، محمدعلی فقیه اظهار داشت: همایش توجیهی استراتژی‌های معاونت فرهنگی در حوزه آموزش به ‌صورت همزمان و آنلاین و از طریق ویدئو کنفرانس با همکاری مرکز مخابرات ایران برگزار شد.

وی افزود: این همایش با حضور معاونان توسعه مدیریت و منابع، فرهنگی و آموزشی، حقوقی و امور مجلس برای مدیران‌کل، معاونان فرهنگی و روسای ادارات آموزش بنیاد استان‌ها در موضوع  توجیه استراتژی‌های معاونت فرهنگی در حوزه آموزش بخصوص مدیریت بحران شهریه دانشجویی در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در مرکز مخابرات ایران و هم‌زمان مراکز مخابرات استانها انجام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل آموزش بنیاد افزود: برگزاری این همایش توجیهی به‌ صورت ویدئو کنفرانس با استفاده از فناوری‌های نوین و به منظور صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ها است.

پیش از این معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اعلام انباشته شدن طلب دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از بنیاد شهید، گفت: رفع این مشکل نیازمند تامین اعتبارات مورد نیاز در خصوص شهریه دانشجویان ایثارگر است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن کاویانی راد در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا در پاسخ به این سوال که چرا طلب دانشگاه ها پرداخت نمی شود، اظهار داشت: بنیاد شهید بر اساس ماده ۶۶ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مکلف است شهریه دانشجویان ایثارگر را پرداخت کند، اما به دلیل اینکه تامین و پرداخت اعتبارات مورد نیاز برای این امر به صورت ناقص تخصیص یافته است، انباشتی از بدهی های برخی دانشگاه ها به ویژه دانشگاه آزاد، دانشگاه های غیردولتی و علمی و کاربردی ایجاد شده است.
وی ادامه داد: البته سطوح این مطالبات دانشگاه ها با هم متفاوت است و در طول این سال ها مجموعه این دیون انباشته شده است.
کاویانی راد در پاسخ به این سوال که آیا میزان بدهی بنیاد شهید به دانشگاه ها مشخص است، تصریح کرد: مبلغ آن قابل توجه و به اندازه ای است که باید یک علاج اساسی برای تامین آن صورت گیرد؛ البته بنیاد شهید تلاش کرده است این خلا را از محل منابع داخلی خود برطرف کند.
وی اضافه کرد: با وجود اینکه در تامین اعتبارات مشکلاتی وجود داشته و ردیف های اعتباری تکافوی این نیاز را نمی کرده، بنیاد شهید تلاش کرده است از منابع داخلی یا به صورت جابجایی یا تهاتر تامین اعتبار کند که تاکنون بخش هایی از این دیون را به صورت موردی و مستمر تامین و پرداخت کرده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایثار و شهادت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۸۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است

سید جمال وزیری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه امسال در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم امتحانات دانش آموزان به صورت نهایی است، تاکید کرد: مجموعه آموزش و پرورش تدابیر و تمهیدات لازم را برای برگزاری امتحانات نهایی در سراسر استان اندیشیده‌اند.

وی با بیان اینکه در زمینه کیفیت بخشی جلسات متعددی با دانش آموزان و اولیای دانش آموزان و هم با همکاران فرهنگی ما برگزار شده است، افزود: اطلاع رسانی لازم به خانواده‌ها در زمینه کیفیت و کمیت امتحانات نهایی در سال جاری صورت گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: امسال همچنین کتاب راه نهایی شامل پننج سال سوالات امتحانات نهایی از سوی آموزش و پرورش جمع آوری و تدوین شده و به تعداد ۱۱ هزار جلد در اختیار دانش آموزان استان قرار گرفته است.

وزیری با بیان اینکه در زمینه تجهیزات امکانات و زیرساخت‌ها نیز اقدامات خوبی در سراسر استان سمنان صورت گرفته تا شاهد برگزاری هر چه بهتر امتحانات نهایی باشیم، گفت: ۵۰ حوزه امتحانی میزبان دانش آموزان برای این امتحانات خواهند بود.

وی با بیان اینکه تلاش شده بهترین امکانات و شرایط برای دانش آموزان فراهم کنیم زیرا آزمون‌ها در خرداد ماه برگزار خواهد شد و نیاز به امکانات سرمایشی و تهویه وجود دارد، افزود: شورای آموزش و پرورش استان دستور تهیه کمبودهای حوزه‌های امتحانی نهایی دانش آموزان را صادر کرده تا این آزمون‌ها به بهترین نحو برگزار شود.

کد خبر 6088305

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش آموزشی توجیهی مناسک حج تمتع در مشهد
  • سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود
  • همایش ملی سکونتگاه‌های انسانی ایران برگزار شد
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • همایش جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها برگزار شد
  • رزمایش طرح سپاس با همکاری تیپ ۵۵ هوابرد برگزار شد
  • میدان امام (ره) اصفهان جمعه میزبان همایش بزرگ «پهلوان ایرانی»
  • دانشگاه الزهرا اولین همایش بین‌المللی «غزه زنده است» را برگزار کرد+ گزارش تصویری
  • جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند
  • نخستین همایش منطقه‌ای حجاب، عفاف و زیست عفیفانه برگزار می‌شود