Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-04@17:13:59 GMT

کاهش ۱۰۰ هزار تنی تولید خرما در استان کرمان

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۸۶۱۱

کاهش ۱۰۰ هزار تنی تولید خرما در استان کرمان

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ مهدی لطفعلی زاده در این خصوص اظهار داشت: در سال گذشته میزان تولید خرمای استان ۱۷۰ هزار تن برآورد شد که امسال با توجه به خسارت‌های وارد شده پیش بینی می‌شود کاهش ۱۰۰ هزار تنی تولید خرما را در استان شاهد باشیم.

وی افزود: میزان خسارت به دلیل عدم تلقیح در اثر طوفان‌های شدید و باران و نوسانات دمائی و همچنین عارضه خشکیدگی خوشه به دلیل گرمای بی سابقه در تاریخ‌های ۱۵ تا ۱۷ مرداد ماه حدود ۹۵ هزار تن به ارزش حداقل ۱۴۰۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لطفعلی زاده سطح زیر کشت خرما را در استان کرمان ۲۷۷۲۷ هکتار اعلام کرد و افزود: سهم شهرستان بم- ۸۹۱۹، نرماشیر- ۶۶۱۰، فهرج-۵۳۲۴، ریگان-۴۴۳۰، کرمان-۱۹۹۱ و ارزوییه-۴۵۳ از لحاظ سطح زیر کشت ثبت شده است.

وی بیان داشت: خرمای استان حدود ۲۰ درصد محصول تولیدی کشور را هر ساله به خود اختصاص می‌دهد.

لطفعلی‌‌زاده تصریح کرد: صادرات خرما استان شامل مضافتی، پیارم، خاصویی، قصب، کروت، هلیله‌ای از گمرکات کرمان سالانه حدود ۱۰۰۰۰ تن صورت می‌گیرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان کرمان جهاد کشاورزی خرما برنا تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۸۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه

امتداد -بر اساس احکام بودجه، امسال ۱۹ میلیارد دلار برای حمایت از تولید وارد صندوق توسعه خواهد شد و ۱۰۰ همت به سرمایه بانک مسکن برای جهش تولید مسکن تزریق می‌شود.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ،‌ نگاهی به احکام بودجه ۱۴۰۳ در خصوص حمایت از تولید نشان میدهد از کانالهای متفاوت شامل تخصیص مستقیم منابع دولتی و ارائه تسهیلات ریالی و ارزی، برنامه حمایت از تولید در دستور کار دولت و مجلس قرار خواهد گرفت.

درگام نخست از ۳۱ هزار میلیارد تومان منابع مستقیم لحاظ شده برای حمایت از تولید ۷۰ درصد در اختیار استانها قرار خواهد گرفت. بر این اساس به هر استان حدود ۷۰۰ میلیارد تومان تخصیص خواهد یافت.۳۰ درصد مابقی نیز در اختیار دولت قرار خواهد گرفت. وقتی این منابع با تسهیلات بانکی تلفیق میشود به ۹۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت تبدیل خواهد شد.

۱۰۰همت به سرمایه بانک مسکن تزریق میشود

در سال جاری سرمایه بانک مسکن حدود ۱۰۰ همت افزایش خواهد یافت که از این فضا برای جهش تولید مسکن در سراسر کشور استفاده خواهد شد.

واریز ۱۹ میلیارد دلار به صندوق توسعه

همچنین در سال ۱۴۰۳ حدود  ۱۹  میلیارد دلار از محل فروش نفت؛ وارد صندوق توسعه ملی می‌شود که این رقم به عنوان تسهیلات در اختیار بخش خصوصی در جهت ارتقا تولید قرار خواهد گرفت.

۶۴۰ همت سرمایه گذاری مستقیم شرکتهای دولتی نیز از دیگر کانالهای اصلی ارتقا تولید در کشور خواهد بود.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایرانی
  • شروع کاهش نرخ باروری به حدود دهه چهل برمی‌گردد
  • ۹۰۰۰ کمبود ماما در مقابل ۳۰۰ مجوز استخدام
  • حد کم کردن وزن چقدر است؟
  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه
  • کاهش کم سابقه نرخ زاد و ولد در آلمان
  • از استخر‌های بزاق تا وجود میلیون‌ها باکتری در دهان
  • حد کم کردن وزن کجاست؟ نگاهی به شیوه‌های مرسوم در کاهش و تثبیت وزن
  • اهدای مدال قهرمانی پاراالمپیک به سردار حاجی‌زاده
  • ورزشکار کرمانی مدال پارالمپیک را به سردار حاجی‌زاده تقدیم کرد