Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: مردم یمن همچنان مورد آماج حملات هوایی قرار می گیرند و در تأمین مایحتاج خانواده‌های خود با مشکل جدی مواجه هستند. حمله و محاصره که از نزدیک به دو سال پیش تاکنون ادامه دارد، باعث افزایش قیمت اجناس و کاهش سطح خدمات ضروری و عمومی در یمن شده است.

بیش از ۵ هزار و ۱۹۳ مرکز تجاری و هزار و ۵۵۳ نهاد دولتی در حملات هوایی طرف های متجاوز تخریب شده است که همین امر باعث بیکاری تعداد زیادی از مردم یمن شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به روایت ساده تر مردم یمن در تهیه نان شب خود هم مانده اند اما عشق به امام حسین سبب شده است تا چندسالی همراه با سایر کشورها در راهپیمایی اربعین امام حسین (ع) هم شرکت کنند و هم با ایجاد موکب این کشور ارادت خود را به خاندان اهل بیت نشان دهند.

در رابطه به تحولات یمن، وضعیت مردم این کشورر و همچنین فعالیت یمن در راهپیمایی اربعی با سید سلیم المنتصب فعال سیاسی اهل یمن و نماینده کاروان اربعین یمن در کربلا با نام اویس قرنی که در عمود ۹۰۲ مستقر هستند به گفت و گو پرداختیم که در ادامه می توانید بخوانید.

ارزیابی شما از دیدار اخیر سخنگوی انصارالله با رهبر ایران چیست؟

ملاقات یکی از بزرگان انصارالله با رهبر معظم انقلاب اسلامی برای مردم یمن و حکومت یمن خیلی ارزش دارد. چون هدف ما اتحاد یمن و ایران و مبارزه با کشورهای غربی و کشورهای استکبار غربی مخصوصاً امریکا و صهیونیست است.

چرا دیدار با رهبر ایران برای شما ارزش دارد؟

چون خود رهبر معظم انقلاب به یمنی‌ها کمک و یاری می‌رساند و ضد ظالمان عمل می‌کند، این برای مردم یمن خیلی ارزش دارد و از رهبر معظم انقلاب تشکر دارند.

نگاه مردم یمن نسبت به ایرانی‌ها چیست؟

مردم یمن مردم ایران را دوست دارند چون دیده‌اند چطور مردم ایران به مردم یمن کمک می‌کنند و سختی و مشکلات مردم یمن تاثیر زیادی بر مردم ایران دارد و چقدر برای ما دعا می‌کنند به همین دلیل مردم یمن، ایرانیان را خیلی دوست دارند و از آنها تشکر می‌کنند.

 متاسفانه بیشتر کشورهای عربی ضد یمن شدند چون از عربستان و سیاست امریکا و صهیونیست می‌ترسند. به جز مردم و حکومت ایران که به یمن کمک می‌کنند؟ کشور و حکومت دیگری نیست و به همین دلیل مردم یمن از مردم ایران خیلی تشکر دارند.

به جز مردم ایران کشورهای دیگری هستند که کمک یمن کنند؟

بله، ولی به صورت رسمی فقط ایران به مردم یمن کمک می‌کند. رهبر معظم انقلاب، حکومت ایران و مردم ایران به مردم یمن کمک می‌کنند. برخی کشورهای عربی به صورت غیررسمی است یعنی ایران بیشتر از سوریه و عراق به مردم یمن کمک کردند.

واقعاً مردم یمن از لحاظ اقتصادی اوضاع سختی دارند. بیماران زیادی دارند، صد هزار نفر از مردم یمن بیمار شدند و بیمارها فوت می‌کنند و اوضاع خیلی سخت است ولی اوضاع جبهه‌های جنگ خیلی خوب است و هر روز پیروز می‌شوند و هر روز عربستان شکست می‌خورد

در حال حاضر وضعیت یمن چطور است؟

واقعاً مردم یمن از لحاظ اقتصادی اوضاع سختی دارند. بیماران زیادی دارند، صد هزار نفر از مردم یمن بیمار شدند و بیمارها فوت می‌کنند و اوضاع خیلی سخت است ولی اوضاع جبهه‌های جنگ خیلی خوب است و هر روز پیروز می‌شوند و هر روز عربستان شکست می‌خورد.

این جنگی که بین عربستان و یمن شکل گرفته به چه دلیلی است؟

عربستان می‌گوید نمی‌خواهد یمن با ایران متحد باشد و نه می‌خواهد یمن مقاومت کند و نه می‌خواهد یمن قوی شود. به همین دلیل آنها به یمن حمله کردند و به دروغ می‌گویند به کشورشان برمی‌گردند یعنی با فارسی‌ها می‌جنگند. کشور ایران در مقابل عربستان اگر بخواهند می‌توانند به ایران حمله کنند ولی دروغ می‌گویند و فقط می‌خواهند یمن و کشور یمن را خراب کنند.

تجهیزات و سلاح‌هایی که در جبهه‌ها استفاده می‌کنید از کجا می‌آید؟

ما در تهیه اسلحه خیلی مشکلی نداریم چون مردم یمن فرهنگ اسلحه دارند یعنی همه قبایل یمن اسلحه و تفنگ زیاد دارند حتی آرپی جی و انواع سلاح‌ها را دارند. الحمدالله مجاهدین زیادی داریم که آموزش گرفتند و داخل یمن موشک‌های بزرگ می‌سازند و به عربستان می‌زنند.

آینده تحولات یمن را چطور می‌بینید؟

یمن ان‌شاالله پیروز می‌شود و عربستان حتماً شکست می‌خورد. آینده خوب برای مردم یمن و کشور یمن هست و ان‌شاالله مسجد الحرام را از دست منافقان وهابی خواهیم گرفت و به دست مسلمانان خواهد افتاد.

چقدر احتمال این وجود دارد که یمن به دو بخش جنوبی و شمالی تجزیه شود؟

احتمال دارد ولی ان‌شاالله نمی‌شود چون نامه‌ها از عربستان به ما دادند که گفتند در این جنگ آتش بس اعلام می‌کنیم فقط رهبر انقلاب یمن در جنوب یمن دخالتی نکند ولی رهبر ما فرمود که اصلاً وطن‌فروش نیستیم و جنوب و شمال یمن برای ما یکسان است و حتی یک متر از جنوب یمن را هم نمی‌فروشیم.

یعنی عربستان خواسته جنگ را متوقف کنند در صورتی که بر جنوب یمن را تسلطی نداشته باشید ولی رهبر یمن قبول نکرده است؟

بله و فرمود که به زور شما را از یمن خارج خواهیم کرد.

نحوه حضور شما در راهپیمایی اربعین به چه صورت است؟ به چه دلیلی حضور دارید؟

اصل مقاومت مردم یمن از اربعین سرچشمه می گیرد و مردم یمن در مبارزه با دشمنان خود احساس می‌کنند در راه خدا و پیامبر و اهل بیت ایشان قدم برمی دارند. این مسیر اربعین در دل مردم یمن ارزش دارد چون آنها امام حسین و اهل بیت ایشان را خیلی دوست دارند و می‌خواهند در راه آنها قدم بگذارند و زیارت اربعین خیلی برای مردم یمن مهم است.

به چه صورت می‌آیند؟

راه خطرناک است. خارج شدن از یمن خیلی خطرناک است ولی مردم یمن که در عراق و برخی کشورهای دیگر هستند حضور دارند. یعنی یمنی هایی که در کشورهای دیگر هستند به زیارت اربعین می‌روند.

کد خبر 4704103 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: عربستان سوریه اربعین یمن انصارالله ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی عراق ایران فلسطین سوریه حزب الله لبنان لبنان دونالد ترامپ روسیه افغانستان عربستان سعودی جنگ 2015 یمن برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۸۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محتواهای رضوی با یک سامانه در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) درباره راه‌اندازی سامانه‌ای با عنوان «منظومه رضوی» گفت: در این سامانه بناست سوژه‌ها و ایده‌ها و نیز منظومه فکری و اندیشه‌ای در حوزه سیره رضوی در اختیار هنرمندان قرار گیرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مرتضی سعیدزاده مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) در نشست تشریح برنامه‌های پیش روی جشنواره رضوی و برنامه اختتامیه گفت: ما از همان ابتدا که کار را بر عهده گرفتیم، بنا را بر رویکرد محتوامحور گذاشتیم. تأکیدمان بر دستیابی به منظومه محتوایی رضوی بود تا بازنمایی درستی از ابعاد سیره‌ای و معارف رضوی داشته باشیم. این رویکرد در این دوره به شدت مورد تأکید قرار گرفت.

محتواهای رضوی در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد

وی افزود: سامانه، اپلیکشن و سایتی را با عنوان «منظومه رضوان» همزمان با اختتامیه همایش بیست و یکم رونمایی می‌کنیم. در این سامانه بناست سوژه‌ها و ایده‌ها و نیز منظومه فکری و اندیشه‌ای در حوزه سیره رضوی در اختیار هنرمندان قرار گیرد تا به آسانی به تولید آثار فاخر خود بپردازند.

سعیدزاده توجه به برگزاری دوره‌های آموزشی با رویکرد ارتقای دانش فنی و مهارتی هنرمندان را از رویکردهای این جشنواره دانست و برگزاری کارگاه‌های متعدد در زمینه‌هایی همچون عکاسی و گرافیک را از دستاوردهای این رویکرد معرفی کرد.

تشریح جزییات جشنواره رضوی در بخش‌های گرافیک، خوشنویسی و عکس/ اهمیت توجه به کتابت و عکس‌های جدید

وی گفت: انتخاب مؤسسات تخصصی با رویکرد مردم محور برای حرفه‌ای شدن جشنواره اتفاق مطلوبی بود. در این راستا کانون هنر شیعی که یکی از مؤسسات برتر در حوزه تجسمی با رویکرد دینی است، در دو سال پیاپی به عنوان دبیرخانه تخصصی جشنواره گرافیک با محوریت استاد نجابتی تعامل خوبی با ما برقرار کرد. یا در حوزه شعر، مجموعه شهرستان ادب به یاری بنیاد آمد.

راه‌اندازی درگاه تولیدات رضوی

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) دستیابی به خروجی مطلوب از این جشنواره را از سیاست‌های اصلی بنیاد دانست و گفت: تلاش کردیم تا فعالیت‌ها خروجی‌محور باشد تا آثار در اختیار عموم مردم قرار گیرد. در این راستا امسال سایتی را به نام «پنجره» را به مناسبت میلاد امام رضا علیه‌السلام به عنوان درگاه تولیدات رضوی رونمایی می‌کنیم.

سعیدزاده از برگزاری 500 رویداد فرهنگی و هنری در سراسر کشور طی ایام منتهی به اختتامیه جشنواره رضوی خبر داد.

فرهاد قائمیان مدیر بیست و یکمین جشنواره رضوی در این برنامه گفت: مردمی کردن جشنواره های رضوی از رویکرد جدید این دوره از جشنواره بود تا به این ترتیب سعی کنیم فرهنگ رضوی را در بین مردم رواج دهیم. سعی کردیم شوراهای سیاستگذاری را در تمام دفاتر استانی جشنواره شکل دهیم. اتفاق خوبی که رخ داد، برگزاری جشنواره سرود و تئاتر در روستای کُردر واقع در شهرستان میناب استان هرمزگان بود. اهل آن روستا به عشق امام رضا خانه و ماشین خودشان را در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌دادند. در بخش روستایی و عشایری سه جشنواره دیگر را باید اضافه کنیم که شامل چاوش‌خوانی، پرده‌خوانی و نقالی رضوی است.

فضای بوسنی در رمضان با جشنواره‌های قرآنی همراه است

وی درباره بخش نمایشی جشنواره گفت: جشنواره های نمایشی در سه بخش در سراسر کشور اجراهای عمومی خواهند داشت که شامل تئاتر صحنه‌ای، کودک و نوجوان و تئاتر خیابانی و میدانی است. تئاتر صحنه ای، در 10 استان برگزار می‌شود. تلاش کردیم تئاتر صحنه‌ای رقابتی نباشد و این اجراها در سطح استان برگزار شود. در تئاتر خیابانی 18 اثر انتخاب شد که این تئاترها در 15 استان کشور به نمایش گذاشته می‌شود و تئاتر کودک که 10 اثر انتخاب شد و بناست در 8 استان روی صحنه بروند. در حوزه تجسمی 320 اثر به دبیرخانه امده و در مرحله اول داوری، 150 اثر انتخاب شد. در جشنواره عکس 4 کارگاه آموزشی در حرم‌های امام رضا علیه‌السلام، آستان حضرت معصومه (س)، آستان حضرت عبدالعظیم حسنی و آستان شاهچراغ برگزار شد

سعید زمانی معاون ترویج و جریان سازی بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام گفت: این جشنواره دو بخش دارد؛ جشنواره تخصصی که خود شامل 12 عنوان است و جشنواره عمومی که دو بخش دارد. بخش روستایی و عشایری شامل سرود ، آیین‌های نمایشی، نقالی، چاووشی‌خوانی، منقبت‌خوانی و عکس روستایی است. بیش از 1500 اثر از هنرمندان روستا دریافت کردیم. از بین 55 گروه سرود در کردر رضوی به رقابت پرداختند، 12 گروه برگزیده شدند. 14 اثر نمایشی در جشنواره روستایی حضور داشتند که 8 گروه به آیین اختتامیه دعوت شدند.

وی افزود: جشنواره عمومی دیگر، جشنواره دانش آموزی است. امسال طی این جشنواره سیزدهمین جشنواره سرود رضوی را برگزار می‌کنیم و اجراهای میدانی را هم به آن اضافه کردیم. رویکرد دیگری که در بخش سرود داریم، این است که در کنار کاروان‌های «زیر سایۀ خورشید» و در اجتماع عظیم مردمی، گروه‌های سرود نقش آفرینی می‌کنند.

زمانی ادامه داد: در بخش محافل شعر در جشنواره شعر کودک و نوجوان 5 محفل را در 5 استان برگزار می‌کنیم که شامل قم، خراسان رضوی، تهران، همدان و کرمان است. 5 مفحل شعر در 5 استان طراحی کردیم.
شعر آذری امسال در تهران، قزوین، اردبیل و آذربایجان برگزار می‌شود. 6 محفل شعر عربی در هفتم اردبیهشت آیین افتتاحیه‌شان در استان خوزستان برگزار می‌شود. در شعر عربی بیش از 270 اثر به دبیرخانه رسید. 320 اثر در حوزه خوشنویسی داشتیم. 110 اثر منتخب مورد داوری قرار گرفت.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • «فاطمه» اسم رمز صبوری در غزه؛ وقتی مقاومت شیعه و سنی را همدل کرد
  • تغییر تصمیمات جبهه مقاومت و ضرورت بازنگری دربرخی تحلیل های رسمی
  • جبهه مقاومت، میهمان بیست و یکیمین اجلاس پیرغلامان حسینی
  • فیلم/ توصیه رهبر انقلاب به مردم ایران
  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند
  • اتصال سرویس کارت‌های اعتباری ایران و روسیه/ مسکو از تجربه دهه‌ها مقاومت ایران در برابر تحریم بهره می گیرد
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • عکس | تصویر جالب توجه منتشر شده از سوی قسام در دویستمین روز جنگ
  • تصویر جالب توجه منتشر شده از سوی قسام در دویستمین روز جنگ+ عکس
  • محتواهای رضوی با یک سامانه در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد