Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@14:39:46 GMT

بیانیه خصمانه کمیته چهارجانبه عربی در رابطه با ایران

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۸۹۷۵

بیانیه خصمانه کمیته چهارجانبه عربی در رابطه با ایران

کمیته چهارجانبه وزیران عرب متشکل از عربستان، امارات متحده عربی، بحرین و مصر که همان کشور‌های تحریم کننده قطر هستند، پس از برگزاری دوازدهمین نشست خود در قاهره بیانیه‌ای منتشر کرده و در آن بدون اشاره به نقش مخرب این کشور‌ها در مشکلات منطقه به طرح ادعا‌های واهی و نخ نما علیه ایران و دبیرکل حزب‌الله لبنان پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته روزنامه خلیج تایمز، این کشور‌ها در بیانیه خود با ادعای پشتیبانی ایران از حوثی‌ها، ادامه این حمایت‌ها را محکوم و بر اهمیت مقابله با ایران در منطقه تاکید کردند. این کمیته همچنین در بیاینه فرافکنانه خود اقدامات عربستان و بحرین را در برابر ایران در راستای "محافظت از امنیت و ثبات کشورهای خود" خوانده است.

این چهار کشور علاوه‌براین، سخنرانی دبیر کل حزب‌الله در روز عاشورا را محکوم کردند.

به گزارش ایسنا، این کشور‌ها در حالی مدعی نقش مخرب ایران در امور کشور‌های منطقه هستند که خود با سیاست‌های بی‌ثبات کننده و مداخله جویانه‌شان همواره موجب ایجاد و گسترش ناآرامی و تفرقه در کشور‌های خاورمیانه می‌شوند.

مقامات این کشور‌ها با فرافکنی تلاش دارند ایران را برای تمامی مشکلات منطقه مقصر جلوه دهند در حالی‌که خود عامل اصلی بی‌ثباتی و جنگ در کشور‌های منطقه، ازجمله در یمن هستند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: عربستان امارات بیانیه ضدایرانی بحرین مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۸۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست بلینکن از چین در رابطه با ایران و کره شمالی

وزیر امور خارجه آمریکا در سفر به پکن از دولت چین خواست که از نفوذ خود برای کنترل نقش ادعایی ایران در تشدید بحران فعلی منطقه تغییر رفتار "خطرناک" پیونگ‌یانگ استفاده کند.

به گزارش ایسنا، "آنتونی بلینکن" وزیر امور خارجه آمریکا که از ابتدای جنگ غزه با حمایت تمام‌عیار از رژیم صهیونیستی از مسئولیت خود در تشدید تنش‌ها در منطقه شانه خالی کرده است، در سفر به پکن ادعایی را علیه نقش ایران در بحران فعلی منطقه مطرح کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد، بلینکن که به پکن سفر کرده است، در کنفرانسی خبری گفت: از چین می‌خواهم از نفوذ خود در منصرف کردن ایران و نیروهای نیابتی آن از گسترش درگیری در خاورمیانه استفاده کند.

ادعای بلینکن درباره نقش ایران در گسترش این درگیری در حالی است که واشنگتن از ابتدای جنگ غزه که به تنش‌ها در منطقه دامن زده و در پی پاسخ‌ تلافی‌جویانه گروه‌های مقاومت منطقه به اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، بیم درگرفتن جنگی تمام‌عیار و گسترده در منطقه را ایجاد کرد، به حمایت دیپلماتیک، مالی و نظامی از تل‌آویو پرداخته است.

شمار تلفات جنگ غزه طی حملات کورکورانه رژیم صهیونیستی که بیمارستان‌ها، مساجد، کلیساها و ساختمان‌های مسکونی از آن مستثنی نبوده‌اند، از ۳۴ هزار نفر فراتر رفته است.

افزون بر این، ۸۵ درصد از جمعیت غزه در شرایطی که ۶۰ درصد از زیرساخت‌های حیاطی این منطقه از بین رفته و دسترسی کافی به غذا، آب آشامیدنی و دارو وجود ندارد، از خانه‌های خود آواره شده‌اند.

ایران با محکوم کردن حمایت آمریکا از جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در غزه تحت عنوان "حق اسراییل برای دفاع از خود" بر حمایت خود از آرمان آزادی‌بخش گروه‌های مقاومت فلسطینی تاکید کرده است‌.

با این حال، مقامات ایران ادعای آمریکا و متحدان آن مبنی بر حمایت مالی و نظامی از گروه‌های مقاومت منطقه و کنترل اقدامات آن‌ها را که "نیروهای نیابتی ایران" خوانده می‌شوند را رد کرده و گفته است که آن‌ها به طور مستقل و طبق صلاحدید خود عمل می‌کنند.

ایران اخیرا، به حمله متجاوزانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری سفارت ایران در دمشق طی عملیات "وعده صادق" پاسخ داد و آن را اقدامی مشروع برای دفاع از منافع ملی و در چارچوب بند ۵۱ منشور سازمان ملل تلقی کرد.

اسپوتنیک همچنین گزارش داد که بلینکن گفت: از چین می‌خواهم از نفوذ خود برای فشار آوردن به پیونگ‌یانگ برای پایان دادن به رفتار خطرناک خود و مشارکت در گفتمان استفاده کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • از مردم افغانستان حمایت می کنیم
  • دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
  • درخواست بلینکن از چین در رابطه با ایران و کره شمالی
  • «کمیته تماس منطقه‌ای» درباره افغانستان؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است
  • ابتکار «کمیته تماس منطقه‌ای درباره افغانستان»؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است
  • درباره رابطه ایران با گرجستان و ارمنستان!
  • بیانیه مهم ۲۸ ماده‌ای جمهوری اسلامی ایران و پاکستان
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان در پی سفر رئیسی به اسلام آباد
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
  • رابطه با روسیه، به کره‌شمالی برای اقدامات خصمانه جرات می‌دهد