Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@12:03:44 GMT

تعطیلی پارلمان انگلیس غیرقانونی اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۹۲۴۵

تعطیلی پارلمان انگلیس غیرقانونی اعلام شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس رای صادر شده، تعطیلی پارلمان مانع پاسخگویی دولت درباره چگونگی خروج این کشور از اتحادیه اروپا و اقدامی خلاف قانون است. با این حال سخنگوی دولت انگلیس بی طرفی حکم صادر شده را زیر سووال برد و اعلام کرد که به رای دادگاه اعتراض خواهد کرد.

وی با اشاره به رای هفته گذشته دادگاه عالی لندن که غیر قانونی بودن تعطیلی پارلمان را رد کرد مدعی شد که این پرونده بنا به دلایل مشخصی به دادگاه اسکاتلند ارجاع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پارلمان انگلیس با نزدیک به ۶۵۰ نماینده از دیروز (سه شنبه) در پی تصمیم نخست وزیر و موافقت ملکه این کشور تا ۱۴ اکتبر (۲۲ مهر) تعطیل شد تا دولت بتواند بدون مزاحمت قانون گذاران، کشور را از اتحادیه اروپا خارج کند.

۳۱ اکتبر (۹ آبان) آخرین مهلت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است و داونینگ استریت و بروکسل درباره چگونگی برگزیت به بن بست رسیده اند.

در حال حاضر هیچ نشانه ای از دستیابی به توافق میان طرفین وجود ندارد و گمانه زنی‌ها در باره تحقق برگزیت بدون توافق بیش از پیش بالا گرفته است. تاکنون نزدیک به ۲ میلیون انگلیسی با امضای توماری در تارنمای پارلمان این کشور، مخالفت خود را با تعلیق پارلمان برای تحقق برگزیت بی توافق اعلام کرده اند.

بر اساس رویه قانونی، اگر شمار امضاهای یک تومار از ۱۰ هزار نفر بیشتر شود دولت انگلیس بایستی به آن پاسخ گوید و اگر از یکصدهزار نفر بیش‌تر شود، درخواست مطرح‌شده در نشست مجلس عوام به بحث گذاشته خواهد شد.

بر همین اساس دولت انگلیس  دیروز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که همچنان مایل است تا  با دست یابی به توافق از اتحادیه اروپا خارج شود، اما تحت هر شرایطی ۳۱ اکتبر از عضویت اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.

از سویی نمایندگان مجلس عوام و اعیان هفته گذشته با اکثریت آرا لایحه مخالفت با برگزیت بدون توافق را تصویب کردند. ملکه انگلیس هم دوشنبه گذشته این لایحه را امضاء و به قانون تبدیل کرد. بنابراین جانسون طبق قانون ملزم است تا برگزیت را به تاخیر انداخته و سه ماه دیگر از اتحادیه اروپا مهلت بخواهد.

تنها چند هفته مانده به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، اختلافات میان دولت و پارلمان بر سر آینده برگزیت دوباره به اوج رسیده است. قانون گذاران انگلیسی امروز (چهارشنبه) با استناد به حکم دادگاه خواستار بازگشایی فوری مجلس شدند اما سازوکار اعمال قانون برای ابطال تصمیم دولت مشخص نیست.

در حالی که نمایندگان مجلس با برگزاری انتخابات سراسری زودهنگام مخالف هستند، کارشناسان معتقدند که انگلیس یا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج و یا همه پرسی برگزیت مجددا برگزار خواهد شد که با توجه به نظرسنجی ها، مردم به ادامه عضویت در اتحادیه اروپا رای می دهند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: انگلیس برگزیت پارلمان انگلیس تعطیلی پارلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۹۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام عملی برای جهش تولید

دیدار کارگران شریف و زحمتکش کشورمان با رهبر معظم انقلاب، رهاورد جدیدی از هدایت‌های معظم‌له درخصوص تحقق شعار سال داشت:
– برای رسیدن به افق روشن آینده تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کنید.
– کارگران رکن جهش تولید در کشور هستند.
– صاحب‌نظران اقتصادی در دولت و خارج دولت راه‌های فراوان مشارکت در تولید را به مردم نشان ‌دهند.
– مسئولان کشور، راه مشارکت آسان را فراهم کنند.
برای تحقق این رهنمودها می شود راه‌های زیر را رفت و به نتیجه رسید :
۱- ما برای تحقق شعار کلیدی جهش تولید با مشارکت مردم دو قانون دقیق و عملی داریم.
قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار مصوب ۱۳۹۰ و یکی هم قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور.
اگر رئیس جمهور محترم روی اجرای این دو قانون تمرکز و از طریق مدیریت خوب معاون اول تمامی مواد آن را پیگیری کنند گامی حیاتی برای تحقق شعار سال برداشته خواهد شد.
در این دو قانون وظایف کلیدی برای دولت و بخش خصوصی از طریق اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور تعریف شده است که می توان به رهنمودهای رهبری را از طریق عملیاتی کردن این وظایف عمل کرد.
ماده ۱۱ این قانون اشاره به تشکیل یک پارلمان بخش خصوصی تحت عنوان شورای گفت‌وگو دارد. فهرست ریزی را تحت عنوان وظایف این پارلمان ارائه داده است که می تواند همه موانع جهش تولید را یکجا بردارد.
اعضای این پارلمان عبارتند از وزیر یا بالاترین مقام دستگاه اجرایی که موضوع مانع تولید به آن دستگاه مربوط می شود.
تشکل‌های اقتصادی سراسر کشور و نمایندگان آنها در اتاق بازرگانی عضو این پارلمان هستند.
ماده ۱۳ در هر یک از استان‌ها می‌گوید: استاندار با همکاری رؤسای اتاق‌ها در استان شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی را به ریاست خود تشکیل دهد و وظایف محوطه در قانون را عملیاتی کند.
۲- به نظر می رسد رئیس جمهور محترم با تشکیل یک پایگاه اطلاع‌رسانی در دبیرخانه مشترک دائمی در شورای گفت‌وگو یا پارلمان بخش خصوصی با مدیریت و مسئولیت بخش خصوصی گزارشات اجرایی برای تحقق شعار سال را به عنوان اولین گام پیگیری و حل مشکلات را یک به یک با زمان‌بندی در این پایگاه رصد کند.
۳- دولت با پرهیز از تصدی‌گری و مبارزه با رانت‌خواری‌ها در تعارض منافع بین دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی اگر به نفع تولید در بخش خصوصی تمایل پیدا کند، مشوقی برای کارآفرینی‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها خواهد بود.
بی‌تردید مشارکت موفق مردمی در داخل، رهگشای مشارکت مردمی از سوی ایرانیان خارج از کشور نیز خواهد بود.
۴- باید یک نگاه نو در بانک‌ها و بیمه‌ها به عنوان یک علامت مثبت برای دادن تسهیلات پیدا شود. دولت این نگاه را تضمین و حمایت کند.
این نگاه می تواند اندوخته‌های طلا و ارز را از پستوی خانه‌ها و صندوق امانات در بانک‌ها به سمت تولید بیرون کشد.
رهبری معظم در همین دیدار از عدم اجرای سیاست‌های کلی تامین اجتماعی گله کردند ،
اگر این سیاست‌ها اجرا شود کارگران به آینده شغلی خود امیدوار می شوند.
همچنین این گله در مورد عدم هدایت اعتبارات بانکی به سمت تولید به نوعی بیان شد.
۵- رئیس جمهور عزیز عزم خود را جزم کند به عنوان فرمانده اصلی اتاق جنگ اقتصادی، گام‌های عملی برای کوچک کردن و تصدی‌گری دولت از طریق پارلمان بخش خصوصی بردارد.
یک تیم پای کار از مسئولین دولت و بخش خصوصی را برای تحقق شعار سال تجهیز و تشجیع کند و از آنها هر ۱۰ روز یک بار گزارش بخواهد و در پایان نیم سال اول یک جمع‌بندی از رسیدن به قله های جهش تولید با مشارکت مردم ارائه دهد.

 

دیگر خبرها

  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • گام عملی برای جهش تولید
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد
  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • کنعانی تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات