Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین کلانتری در پنجمین جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان گفت: استان به لحاظ سطح بندی در حوزه اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر از کم خطرترین است که نتیجه تلاش مردم و دستگاه های انتظامی و امنیتی می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حسین کلانتری» عصر امروز (20 شهریور) در پنجمین نشست شورای مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: براساس پژوهش ها، مشارکت مردم استان در مبارزه با مواد مخدر نسبت به کشور در سطح بالایی قرار دارد و نشان دهنده این است که همکاری آگاهانه و خوبی در این خصوص وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه می توانیم این رتبه پاکی را ارتقا دهیم، تصریح کرد: علاوه بر اینکه باید نسبت به استان های کشور سنجیده شویم، باید در داخل استان هم سنجش و مقایسه ای داشته باشیم و تلاش کنیم رتبه خودمان را به پاک ترین استان ارتقا دهیم تا با داشتن چنین چشم اندازی، به آینده نیز امیدوار باشیم. 


وی به تلاش های نیروی انتظامی در خصوص مبارزه جدی با اعتیاد و مواد مخدر اشاره کرد و گفت: تجهیز نیروی انتظامی که در خط نخست مبارزه با مواد مخدر قرار دارد، به ابزار و امکانات به خصوص خودرو مورد توجه است.


کلانتری نسبت به اهمیت اجرای مصوبات این شورا تاکید کرد و گفت: سه شهردار فعال استان که بیشترین ارتباط و همکاری را در خصوص اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر داشته اند را شناسایی و مورد تقدیر قرار گیرند.


سردار «مهدی انصاری» هم در این نشست، گفت: در چند ماهه سال جاری سه تن و ۴۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۴۲ درصد افزایش دارد.


فرمانده نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: از این میزان بیش از چهار/ پنجم آن در محورهای ترانزیتی استان کشف و ضبط شده است.


«سیدناصر رضایی» هم گفت: حدود ۱۲ هزار معتاد در استان داریم که نزدیک به ۶۰۰ نفر آنها زن هستند و این عدد حدود نصف میانگین کشور است.


دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال گذشته بیش از پنج تن انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شد و اکنون ۳۰۰ خودرو توقیف شده در این خصوص داریم.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: تاسوعای حسینی عزاداری محرم ماه محرم عاشورا عاشورای حسینی محرم عزاداری امام حسین ع شیرخوارگان حسینی استان بوشهر خبرگزاری شبستان استاندار کهگیلویه و بویراحمد معتاد تجهیز نیروی انتظامی مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۹۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان از اجرای طرح دو روزه ارتقای امنیت اجتماعی با هدف پاک‌سازی نقاط آلوده و جرم‌خیز در سطح استان خبر داد و گفت: در این راستا، ۵۲۸ خرده فروش، قاچاقچی و معتاد متجاهر جمع‌آوری و دستگیر شدند و در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل از پایگاه خبری پلیس گیلان، علی احمدپور با بیان اینکه اعتیاد یک بیماری جسمی، روانی و اجتماعی بوده و ورود به این فرآیند آسان و خروج از آن مشکل است، اظهار کرد: باید با تقویت قدرت اعتماد به نفس، تصمیم‌گیری و از بین بردن افسردگی و کم‌رویی فرزندان، آن‌ها را در برابر شرایط آسیب‌زا و گرایش به سمت مواد مخدر مقاوم کنیم.

وی از اجرای طرح دو روزه ارتقا امنیت اجتماعی با هدف پاک‌سازی نقاط آلوده و جرم‌خیز در سطح استان خبر داد و افزود: در این راستا، ۵۲۸ خرده فروش، قاچاقچی و معتاد متجاهر جمع‌آوری و دستگیر و در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گیلان خاطرنشان کرد: از این افراد ۱۸ کیلو و ۴۹۱ گرم تریاک، ۱۶۵ گرم هروئین، ۲۱ کیلو و ۳۰۳ گرم حشیش، یک کیلو و ۹۰۱ گرم شیشه و ۴۳ کیلو و ۹۶۰ گرم سایر مواد مخدر کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به رویکرد اجتماعی مبارزه با مواد مخدر از طریق جلب مشارکت حداکثری مردم، تصریح کرد: واکسینه کردن قشر جوان زمانی اتفاق می‌افتد که همه دستگاه‌های مرتبط در این زمینه همکاری و تلاش کنند.

کد خبر 747876

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه‌وبویراحمد
  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه