Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-07@05:18:16 GMT

واکنش ایران به اظهارات نماینده عربستان در شورای حکام

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۰۴۱۰

آفتاب‌‌نیوز :

غریب آبادی گفت: جمهوری اسلامی ایران، خواهان بهترین رابطه با کشورهای همسایه خود در خلیج فارس می باشد و از تمامی پیشنهادهای گفتگو و تنش زدا استقبال می کند. ایران، تاکنون پیشنهادات مختلفی را در همین خصوص از جمله ایجاد "مجمع گفتگوی منطقه ای" و "امضای معاهده عدم تعرض بین کشورهای منطقه" ارائه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این یک حقیقت بسیار ناامید کننده می باشد که برخی کشورهای منطقه، مشخصاً عربستان سعودی و امارات، بقای خود را در تداوم اختلاف، جنگ و تنازع در منطقه می بینند. این کشورهای معدود برای پوشاندن ضعف های خود، بر خریدهای تسلیحاتی خود می افزایند و به جای استفاده از پشتوانه حمایت مردمی، بر پشتوانه حمایت کشورهای صادرکننده تسلیحات متکی هستند.

از سوی دیگر، عربستان سعودی در حال توسعه و اجرای یک برنامه بسیار غیرشفاف هسته ای می باشد. علیرغم اینکه عربستان عضو ان.پی.تی می باشد و توافقنامه جامع پادمان دو جانبه در حال اجراء با آژانس دارد، ولی متاسفانه هنوز "پروتکل مقادیر کوچک" را در حال اجراء دارد که این کشور را از تعهد پذیرش بازرسی های پادمانی آژانس، استثناء می کند. آژانس، مدل 30 ساله "پروتکل مقادیر کوچک" خود را در سال 2005 به روز رسانی نمود که صلاحیت کشورها را در مقایسه با مدل قبلی آن محدود تر می کند. متاسفانه علیرغم درخواست های مکرر چند ساله آژانس، این مدل جدید کماکان از سوی عربستان پذیرفته نشده است.

متاسفانه، افشاء شده که چنین رفتار غیرمسئولانه عربستان سعودی، با پاداش دولت ترامپ، ذیل رویکرد سودمحور و معامله گرایانه سیاست گذاری خارجی این دولت همراه شد، که انتقال دانش هسته ای به عربستان را طی هفت مرتبه، از جمله در اوایل اکتبر 2018 تصویب کرد. دولت ها بایستی این را برای عربستان سعودی شفاف کنند که جامعه بین المللی هرگونه انحراف را از یک برنامه هسته ای صلح آمیز قبول نخواهند کرد.

منبع: خبرآنلاین

منبع: آفتاب

کلیدواژه: عربستان شورای حکام برنامه هسته ای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۰۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش شورای نگهبان به اظهارات روحانی درباره دلایل رد صلاحیتش

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز خود در پاسخ به پرسش دیگری درباره اظهارات اخیر حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود تاکید کرد: بررسی صلاحیت خبرگان رهبری با فقهای شورای نگهبان است و تاکید عزیزان نیز همیشه بر اجرای قانون بوده است؛ این حرفها تازگی ندارد ظاهراً برخی وقتی تایید می‌شوند سطح درک شورای نگهبان بالاست و وقتی رد می‌شوند حرف دیگری دارند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902994

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: همکاری ایران و آژانس تحت تاثیر آمریکا قرار نگیرد
  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • همکاری ایران و آژانس تحت تأثیر رویکرد و رفتار بی‌ثبات و متناقض آمریکا قرار نگیرد
  • اتخاذ موضع بی‌طرفانه و حرفه‌ای در همکاری‌ ایران و آژانس موثر است
  • درباره سفر رافائل گروسی به ایران؛ ماموریت دیپلماتیک مدیرکل آژانس در روزهای طوفانی منطقه/ مدیریت بحران؛ محتمل ترین نتیجه سفر
  • واکنش شورای نگهبان به اظهارات روحانی
  • واکنش شورای نگهبان به اظهارات روحانی درباره دلایل رد صلاحیتش
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • واکنش کاردار ایران در لندن به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس