Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول رئیس جمهور در گفتگویی تلفنی با نخست وزیر عراق، امام حسین (ع) و خاندان رسالت و امامت را ریسمان وحدت و همبستگی دو ملت ایران و عراق توصیف کرد. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در گفتگویی تلفنی با نخست وزیر عراق، امام حسین (ع) و خاندان رسالت و امامت را ریسمان وحدت و همبستگی دو ملت ایران و عراق توصیف و تاکید کرد: درک این موضوع که چگونه در مدتی محدود ده‌ها میلیون نفر از عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت در ایام اربعین در عراق گرد هم آمده و در کمال آرامش و بدون هیچ مشکلی به انجام مناسک این مناسبت مهم می‌پردازند، برای دنیا راحت نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اسحاق جهانگیری شامگاه چهارشنبه در این گفتگوی تلفنی، ضمن تسلیت ایام شهادت اباعبدالله الحسین، شهادت جمعی از زائران و عزاداران حسینی در حادثه دیروز کربلا را نیز تسلیت گفت و از نخست وزیر عراق برای مدیریت شایسته مراسم تعزیت سرور و سالار شهیدان در روز عاشورا تشکر کرد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با قدردانی از لغو روادید زائران ایرانی، برای ایام اربعین و همت دولت عراق در بازگشایی مرز خسروی، اظهار داشت: دولت و مردم ایران آمادگی کامل دارند تا به هر نحو ممکن یاری‌کننده ملت و دولت عراق در برگزاری باشکوه مراسم های این ایام باشند.

جهانگیری اظهار امیدواری کرد تا توافقات تهران و بغداد در مسیر سازنده فعلی و با سرعت بیشتر اجرایی و عملیاتی شوند و مدیریت دولت عراق در اجرای این توافقات را مفید و موثر عنوان کرد.

عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق نیز در این مکالمه تلفنی با تسلیت متقابل به ملت ایران و خانواده ایرانیان جانباخته در حادثه دیروز کربلا، گفت: امیدواریم با درس گرفتن از حادثه دیروز، جلوی تکرار حوادث مشابه را بگیریم. دولت و ملت عراق همواره از حضرت آیت الله خامنه‌ای، رئیس محترم جمهوری و دولت و ملت ایران در همراهی و همکاری برای برگزاری شایسته مناسبات دینی در عراق کمال تشکر را دارد.

عبدالمهدی با بیان اینکه روابط دو کشور و دو ملت بسیار دوستانه و عمیق است و در همین راستا تعمیق و گسترش خواهد یافت، اظهار داشت: توافقات بین دو کشور با روندی مطلوب در حال اجراست و امیدوارم با جدیت و اراده مثبت مقامات ارشد دو کشور بتوانیم سرعت اجرای این توافقات را بیش از پیش افزایش دهیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جهانگیری عراق وحدت محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۰۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران

«کیلم دو تامبلا» نخست‌وزیر بورکینافاسو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، درباره ارزیابی کشور ایران، اظهار داشت: از همان ابتدای ورود به ایران، از پیشرفت‌های کشور شما شگفت‌زده شدیم.     «دو تامبلا» تصریح کرد: در رسانه‌های خارجی، همان‌طور که می‌دانید، ایران را با تبلیغات منفی، معرفی می‌کنند.  نخست‌وزیر بورکینافاسو گفت: وقتی وارد ایران شدیم، دیدیم که یک کشور بزرگ و پیشرفته است.

دیگر خبرها

  • تصاویری از مهمانان خاص و پوشش متفاوت‌شان در حرم امام خمینی
  • تحولات غزه؛ محور رایزنی تلفنی امیر قطر و رئیس‌جمهور مصر
  • حضور نخست وزیر بورکینافاسو در حرم امام خمینی و دیدار با سید حسن خمینی
  • فرجام نماینده‌ای که «نخست‌وزیر» شد
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • آشتی داخلی، محور نشست فتح و حماس در پکن
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها
  • تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد