Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-26@18:05:42 GMT

امام حسین (ع) محور وحدت و همبستگی دو ملت ایران و عراق است

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۰۴۶۳

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری شامگاه چهارشنبه در این گفت‌وگوی تلفنی، ضمن تسلیت ایام شهادت اباعبدالله الحسین، شهادت جمعی از زائران و عزاداران حسینی در حادثه دیروز کربلا را نیز تسلیت گفت و از نخست وزیر عراق برای مدیریت شایسته مراسم تعزیت سرور و سالار شهیدان در روز عاشورا تشکر کرد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با قدردانی از لغو روادید زائران ایرانی، برای ایام اربعین و همت دولت عراق در بازگشایی مرز خسروی، اظهار داشت: دولت و مردم ایران آمادگی کامل دارند تا به هر نحو ممکن یاری‌کننده ملت و دولت عراق در برگزاری باشکوه مراسم های این ایام باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهانگیری اظهار امیدواری کرد که توافقات تهران و بغداد در مسیر سازنده فعلی و با سرعت بیشتر اجرایی و عملیاتی شوند و مدیریت دولت عراق در اجرای این توافقات را مفید و موثر عنوان کرد.

عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق نیز در این مکالمه تلفنی با تسلیت متقابل به ملت ایران و خانواده ایرانیان جانباخته در حادثه دیروز کربلا، گفت: امیدواریم با درس گرفتن از حادثه دیروز، جلوی تکرار حوادث مشابه را بگیریم. دولت و ملت عراق همواره از حضرت آیت الله خامنه‌ای، رئیس محترم جمهوری و دولت و ملت ایران در همراهی و همکاری برای برگزاری شایسته مناسبات دینی در عراق کمال تشکر را دارد.

عبدالمهدی با بیان اینکه روابط دو کشور و دو ملت بسیار دوستانه و عمیق است و در همین راستا تعمیق و گسترش خواهد یافت، اظهار داشت: توافقات بین دو کشور با روندی مطلوب در حال اجراست و امیدوار

منبع: ایلنا

کلیدواژه: جهانگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۰۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید، حول محور وحدت از آرمان‌های انقلاب دفاع کنیم

به‌گزارش خبرگزاری صدا وسیما خراسان شمالی؛ امیر سرتیپ رضا آذریان در یادواره شهید مدافع حرم مرتضی زرهرن و ۱۴۱ شهید ارتشی شهرستان شیروان گفت: اقتدار شهدا در تمامی جهان زبانزد است و این شهدا انقلاب را با دستور امام خمینی (ره) به پیروزی رساندند.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا گفت: شهدا با یک تفکر و اندیشه قوی در مقابل استکبار جهانی ایستادند.
وی افزود: نیرو‌های جمهوری اسلامی در تمام ابعاد آماده اند و با نوآوری دفاع از آرمان‌های انقلاب را ادامه می‌دهند.
شهید سرهنگ دوم مرتضی زرهرن بامداد ۲۱ فروردین ماه ۱۳۹۵ در منطقه جنوب حلب سوریه در دفاع از حرم و حریم به شهادت رسید.
شهرستان شیروان ۶۳۸ شهید دارد.

{$sepehr_media_11040946_600_350 }

دیگر خبرها

  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • ۵ مصدوم در سه حادثه ترافیکی در قزوین
  • باید، حول محور وحدت از آرمان‌های انقلاب دفاع کنیم
  • ۲۱۸ هزار تن کالا از مرز مهران به عراق صادر شد
  • اظهار امیدواری امام جمعه ورامین برای حضور پرشور مردم در انتخابات
  • این پروژه نماد همبستگی، تقویت دوستی و مایه افتخار دولت ایران و سریلانکا است
  • سوانح رانندگی خراسان رضوی ۲ کشته و ۱۲۲ مصدوم در پی داشت
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی منجر به فوت ۲ نفر شد
  • مسدود شدنِ سه محور مواصلاتی در استان یزد
  • مسدود بودن سه محور مواصلاتی در استان یزد