Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- بررسی‌های جدیدی که با استفاده از داده‌های ارائه شده توسط فضاپیمای کاسینی انجام شده، نشان می دهد برخی از دریاچه‌های کوچک متان در قمر تایتان زحل حاصل انفجار نیتروژن است. تاریخ انتشار: 22:36 - 20 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۸۹۷۸

به گزارش  گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، بر روی سطح قمر تایتان زحل دریاچه های مختلفی وجود دارد که بررسی های جدید ثابت می کند علت شکل گیری این دریاچه ها، انفجار نیتروژن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژوهشگران ناسا می گویند انفجار نیتروژن در حال گرم شدن تا بدان حد وسیع و گسترده بوده که می توان آن را عامل شکل گیری دریاچه های متعدد در سطح تایتان دانست. در میان سیاره های مختلف منظومه شمسی ستاره شناسان به مطالعه در مورد قمر تایتان علاقه زیادی دارند. علت این امر آن است که تایتان تنها سیاره منظومه شمسی به غیر از زمین است که در آن مایعات به شکلی پایدار در سطح سیاره وجود دارند.

 

دمای تایتان در حدود منفی 179 درجه سانتیگراد است ولی فشار جو این سیاره 1.45 برابر کره زمین است و این سرما امکان مایع ماندن آب را منتفی می کند. ولی ترکیبی از گازهای اتان و متان باعث می شود تا دریاچه ها، جریان های هوایی و دریاهایی در سطح سیاره مذکور ایجاد شود.

نکته جالب دیگر شباهت چرخه متان در تایتان با چرخه گردش آب در کره زمین است که شامل تبخیر، تشکیل ابر و ریزش باران است.

 

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ناسا دریاچه نیتروژن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۰۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویم نجوم ۱۴۰۳ (بخش ششم) + دانلود جدول رصد

پدیده‌های نجوم هفته جاری برای سیارات ماه، مریخ، نپتون و عطارد اتفاق خواهد افتاد و شاهد تربیع آخر ماه خواهیم بود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، آسمان شب طی هفته جاری شاهد غیبت قمری آنتارس، مقارنه سیاره مریخ و نپتون، نزدیک شدن سیاره مریخ و نپتون به یکدیگر، سیاره عطارد در اوج خورشیدی و تربیع آخر ماه خواهد بود.

دانلود جدول رویدادهای نجوم هفته (فایل گرافیکی در اندازه اصل)

کد خبر 748215

دیگر خبرها

  • تصویر روز ناسا: گلبرگ‌های اطراف سحابی حلقه
  • رصد عنکبوت در سیاره سرخ
  • (عکس) عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • تصاویر عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • انفجار نیمکت مقابل پرسپولیس، قبل از پنالتی!(عکس)
  • کشف گاز متان در سیاره سرخ
  • کشف نشانه‌ای تازه در مریخ برای اثبات وجود موجودات فضایی
  • تقویم نجوم ۱۴۰۳ (بخش ششم) + دانلود جدول رصد
  • سیاره مشتری به شکل‌گیری قمر زمین کمک کرده است
  • میدان مغناطیسی زمین ۳.۷ میلیارد ساله است