Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@02:11:28 GMT

باردار نشدن تاچه مدت طبیعی است؟

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۰۹۷۱

باردار نشدن تاچه مدت طبیعی است؟

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ عوامل بسیار زیادی وجود دارد که بر روی شانس باردار شدن در هر زنی تاثیر می‌گذارد اما مهم‌ترین عاملی را که می‌توان در این مورد موثر در نظر گرفت، شرایط بدنی فرد است.

به طور عادی بیشتر زوج‌ها بعد از چند ماه تلاش برای بارداری موفق می‌شوند، اما افرادی که دیر ازدواج می‌کنند و از سوی دیگر دیرباردار می‌شوند، یا زوج‌های که عادت به استعمال دخانیات دارند بر روند باروریشان اثر گذاشته و باعث کاهش باروریشان خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر شما یک سال است که تلاش کردید، اما هنوز موفق نشدید بهتر است به متخصص زنان و نازایی مراجعه کنید تا علت دیر باردار شدن خود را بدانید. افرادی که سن بالای ۳۵ دارند اگر طی مدت ۶ ماه باردار نشوند به این اتفاق بی توجهی نکنند. در یک آمار نشان داده شد، ۳۰ درصد زوج‌ها در ماه اول، ۶۰ درصد در سه ماه اول و ۸۰ درصد در  سال اول تلاششان، موفق هستند. این آمار در سه سال اول به ۹۱ درصد و در ۴ سال به ۹۳ درصد می‌رسد.

ناباروری نگران کننده نیست

زوج‌هایی که نابارورند نگران نباشند، زیرا با بهره‌گیری از روش‌های نوین پزشکی در کشور در نهایت باردار می‌شوند. اگر هم این روش‌ها موثر نبود؛ موارد دیگری مثل اهدا اسپرم و لقاح مصنوعی وجود دارد.

نقش سن در باروری

مشخص است که سن روی باروری تاثیر مستقیم دارد، زیرا کیفیت تخمک‌ها در بانوانی که سنشان بالا رفته، نسبت به جوانتر‌ها کمتر می‌شود. این بدان معناست که تخمک‌های کمی قادر هستند که به اسپرم بچسبند و لقاح اتفاق بیفتد.

راه‌های افزایش شانس بارداری سالم

سالم زندگی کردن را فراموش نکنید و بدن خود را برای باروری سالم آماده کنید؛ اگر اضافه وزن یا کمبود وزن دارید به بهبود آن اهمیت بدهید، سلامت عمومی بدن و روحیه شما جزو مهمترین عواملی ست که بر باروری تاثیر دارد پس حتما چکاپ انجام دهید. اگر سیگار مصرف می‌کنید آن را ترک کنید، الکل مصرف نکنید و کافئین را کمتر مصرف کنید. بدن برای بارداری به موادمغذی و ویتامین احتیاج دارد پس به مصرف آن‌ها اهمیت بدهید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ازدواج الکل بارداری سیگار ویتامین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۰۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی

به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، یک خانم باردار ۲۸ ساله با سابقه یک بار زایمان و یک سقط، در چهل و دومین هفته بارداری به یکی از مراکز بیمارستانی قم مراجعه می کند.

تلاش برای انجام زایمان طبیعی انجام و بی نتیجه می ماند و مادر جهت زایمان سزارین به اتاق عمل منتقل می شود. پس از خروج جنین، به ناگاه مادر دچار ایست قلبی شده که بلافاصله تلاش جهت احیا مادر شروع می شود.

این مادر با حالت اینتوبه به icu منتقل می‌شود و به علت وضعیت بحرانی وی، پس از هماهنگی با دفتر پرستاری بیمارستان شهید بهشتی، به بیمارستان منتقل می شود.

پس از انتقال به بیمارستان تیم پزشکی و پرستاری با مدیریت دکتر وفایی منش وارد عمل شده و جان مادر را نجات می دهند.

درحال حاضر با تلاش وهمت شبانه روزی  کادر درمان، بیمار هوشیار بوده و وضعیت وی پایدار است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • مصرف عسل چه کمکی به سلامت دهان و دندان می‌کند؟
  • بررسی میزان موفقیت درمان ناباروری با IVF در ایران
  • تلاش دانشجویان معترض آمریکایی برای شناسایی نشدن
  • احتمال ابتلای مادران باردار به آلرژی در فصل بهار چقدر است؟
  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟
  • ۴۰ درصد افراد نابارور بچه دار می‌شوند
  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟ |‌ احتمال بارداری از یک ماه تا یک سال پس از ازدواج چند درصد است؟
  • ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد است
  • نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی
  • یک بام و دوهوای دولت برای کولرهای گازی: تبلیغ ممنوع؛ فروش آزاد، قاچاق رها!